Hallo, onze kleine meid van 6 maanden eet tot nu toe verse groente met aardappel. Nu lees ik dat ze ook pasta mag ipv aardappel. Is dat dan gewoon macaroni, spagetti etc? En moet ik daar dan gewoon groente bij doen? klinkt als een rare combi; spaghetti met bloemkool.... Graag hoor ik hoe jullie dit doen, Groetjes Loes
ik maakte zelf een sausje. kook een tomaatje, worteltje en courgette. als alles zacht is, pureren en pasta erbij. op latere leeftijd kan je tzelfde doen, maar met meer soorten groente, natriumarme boullion en gehakt.
ik breek even in en lees even mee! Pureer je de pasta dan ook? Mijn zoontje eet nu nl nog alles gepureerd anders kokhalst hij het zo uit... Kan me voorstellen dat penne, spaghetti of rijst niet zo doorgeslikt kan worden
Je kan gewone droge pasta doen met daarnaast een stukje courgette of wat paprika en broccolie. de groente die jij normaal zeg maar door de saus doet. Ik gaf op dei leeftijd nog geen saus er bij omdat ik vind dat hij eerst de pure smaak moet leren kennen. Pas met een maand of 8 deed ik er tomatensaus bij maken. En als pasta zou ik dan penne of fusli oid gebruiken, dat is makkelijker te pakken.
Ik deed er toen ook gewoon groenten bij die je zelf ook door de pasta zou eten, dus inderdaad ontvelde tomaat of paprika, courgette, champignons, dat soort dingen. Ik roerbakte de groenten meestal gewoon even in een beetje olijfolie. De pasta zelf dan even kort in de keukenmachine met de groenten, tot het fijn genoeg was om te eten. Volgens mij ben ik pasta wel pas met een maand of 7 gaan geven, zodat hij eerst even kon wennen met aardappel. Later ben ik de groenten gaan mixen, en ook dingen als knoflook en basilicum en zo gaan toevoegen trouwens, dat wordt hier heerlijk gevonden.
Lekker een sausje maken van tomaat, courgette, paprika, champignon, net wat je lekker vind en wat italiaanse kruiden. Ik pureerde dan wel de saus, en sneed de spaghetti er in kleine stukjes doorheen.
Hier pas wat later tomaat gegeven ivm allergieen dus ook later tomatensaus. Maar gaf rond 7 maanden (?) pasta met groente, broccoli ofzo.
Hier kregen ze gewoon losse gekookte pasta, de iets grotere makkelijk te pakken soorten, met wat olijfolie erover en dan iets van broccoli erbij. Maar wel later, met 6 maanden begonnen we net met enkele groenten en deden we geen mengsels. En vanwege de gluten kwam de paste so wie so pas na 7 maanden op het bord.
Ik maakte pasta hapje met pompoen (en later met wat kaas: cheddar) erdoor.. heerlijk met knoflook etc. Kindjes smulden ervan. Ik denk dat ze een maand of 7-8 waren.
Pasta is trouwens ook erg lekker met courgette pompoen curry erover! Voor mn dochter dan zonder kaas/room/zout Recept Pasta Met Pompoen-Courgettecurry | Smulweb.nl
Hier gister macaroni met courgete bloemkool en een theelepel smeerkaas er door. Pureren heb ik 1 maand gedaan vanaf 3 tot 4 maanden, vanaf 4 maanden alleen gesneden of een beetje geprakt.
Ik heb het nooit gepureert. (alles Rapley) Maar ook wel pas begonnen met enkel groente toen hij 6 mnd was, uiteindelijk rond de 7 mnd eerste keer pasta gegeven.
Pasta hier vanaf 8 maanden, groooot succes. Gewoon met beetje olijfolie, en dan los alle groentes erbij. Hij smlde ervan. Vanaf 9 maanden ging hij vol mee in de kruiden en ook knoflook (geen zout) en pasta is nog steeds favoriet.. Snel sausje: knoflook in olie bakken, tomatenpuree mee bakken, water toevoegen tot goede substantie, even laten koken, kruiden toevoegen (en evt verse groente). Wij geven gewoon penne, dat pakt makkelijk vast.
Ik weet niet hoe gepureerde pasta eruit ziet, maar krijg je dan niet gewoon gekookt deeg? En als je alles pureert zou ik nog geen pasta geven. Het is een beetje zonde van koken van pasta en dan pureren. Je kunt ook een lepel granen door de groentehap doen, komt feitelijk op hetzelfde neer. Wij gaven pasta va ongeveer 8 mnd. Met 7mnd gestart met brood en granenpap en daarna pasta. Eerst spaghetti klein gesneden en daarna losse macaroni gegeven. Met een groenten-tomaten saus, altijd succes!
Hoe doe je dat? Geef je je kindje gewoon een stukje bloemkool in de hand? En dat kan ookal met 6 maand?
Dat kan vanaf het moment dat je kindje zelf goed recht op kan zitten in een kinderstoel. Veel kinderen kunnen dat prima vanaf een maand of 6. Je geeft inderdaad gewoon stukjes en laat ze lekker aan rommelen. Je kunt het ook combineren. Ik deed het beide.. lekker stukjes en daarna geprakt van mama (en later zelf stukjes met een vorkje)
macaroni met gekookte broccoli met een kaassausje gemaakt van FV, boter en bloem en wat geraspte kaas....smullen!! macaroni kan je pureren, tis dan echt geen klont deeg. maar je kan ook alleen saus pureren. ik gaf in het begin ook wel vaak spaghettini van Honig, is ook heel fijntjes
Hier nu voor ons alle 3: 2 blikjes gepelde tomaten en een blikje tomatenpuree zonder zout, teentje knoflook, ui, wortel, paprika en courgette, gehakt en italiaanse kruiden. Heb een keer meergranrn spaghetti klein gesneden en volkoren penne heel. Maar de penne heel was geen succes dus ook gesneden. De 1e keer zonder knoflook maar toen vond ik er minder smaak aan zitten. En de eerste keer ook geen tomatenpuree en toen was het ook wat flauw de tomatenpuree maakt het wat voller. Nu 3 x pasta gegeven en ze begint de smaak te pakken te krijgen! En wij ook