Dames, Onze dochter heeft de afgelopen weken een blinde koemelk test gehad en er is geen reactie opgetreden. We mogen nu dus langzaam halfvolle melk gaan introduceren en als dat goed gaat mag ze ook andere melk producten. Nu is mijn vraag alleen of lang houdbare melk ook mag of dat het beter is om verse melk te geven? Liefs sannie
Volgens mij maakt het niet zoveel uit. Houdbare melk wordt anders verhit (hogere temp), waardoor er meer bacterieen kapot gaan. Dan gaat er wel wat voedingswaarde verloren, maar dat verschil schijnt niet zo groot te zijn.. Er zitten in ieder geval geen extra stoffen in, waar je bang voor hoeft te zijn
Volgens mij maakt het niet zoveel uit... Kijk gewoon naar wat jullie zelf drinken, dan gebruik je gewoon dat. Wij drinken altijd halfvolle verse koemelk, dus onze dochter ook!
Mag allebei, het makkelijkste is wat jullie zelf drinken. En volle melk is beter voor een kind in de groei.
Begreep dat de eiwitten in houdbare melk kapot zijn en daardoor sneller verwerkt worden door het menselijk lichaam? Hier haal ik aan het begin van de week een pak verse volle melk voor mijn zoontje en de rest drinkt hij houdbare melk van koe of geit.