Ik maak tot nu toe alles eigenlijk vers, elke dag. Nu wil ik vlees en vis toe gaan voegen, maar lijkt het me handiger om dan ook wat hapjes in te gaan vriezen. Ook kwa oppas, dan hoeven zij het ook alleen maar op te warmen. Hoelang zijn deze hapjes dan houdbaar? En hoelang vantevoren kan ik het bakje er het beste uithalen? De avond ervoor? En stel dat ik vandaag een hapje met kip, rijst en groente maak, hoelang kun je dit dan in de koelkast bewaren? Ik wil natuurlijk niet dat DL een voedselvergiftiging krijgt.. Alvast bedankt!
Het staat bij nooit maanden in de vriezer, dus geen idee hoe lang het goed blijft. Als ik iets 's avonds maak, geef ik het gerust de dag erna nog, als ik het in de koelkast zet. Anders in de vriezer. Ik haal het er op de dag zelf uit.
Toen ze nog niet met de pot mee at maakten we op zondag alle hapjes. Stond dus maximaal een week in de vriezer. We gebruikten de kleinste bakjes van de blokker. We zetten het smorgens in de koelkast en was t savonds ontdooid.
Koelkast (niet eerst ingevroren): 2 dagen Vriezer: 1 maand Dan zit je altijd veilig. Waarschijnlijk is het wel langer houdbaar, maar zeker in de koelkast vermenigvuldigen bacteriën wel snel, dus zou het niet te lang laten staan. Let er ook op waar je je spullen in de koelkast zet. De deur is minder koud dan achterin! Hierdoor is voeding in de deur minder lang houdbaar.