Het huis van ons is niet zo groot, wel drie slaapkamers. Straks komt de derde en daar voor heb ik geen slaapkamer voor over. Nu zit ik te denken om een hoek van mijn slaapkamer te gebruiken als babyhoek in plaats van een babykamer. Omdat ik nu een alleenstaande moeder ben heb ik mijn 2 persoonsbed verkocht en een 1 persoonsbed genomen. Wie heeft ook en babyhoek en kan mij leuke ideeën geven ervoor en waar ik eventueel op moet letten. Zit nu te puzzelen met een 3D programma waar je een slaapkamer kan indelen aan meubels zonder deze in het echt te moeten verschuiven en waar je ook de muren kan inkleuren etc. Ben handig en dus twee rechterhanden. Als bijlage mijn slaapkamer.
ik kan je wel een foto geven van hoe het hier is, maar denk niet dat je er veel aan heb Bij ons staan alle bedden en kasten in de slaapkamers vast dus kon niks schuiven. Wieg past precies tussen bed en de muur in. Commode/kast erbij gaat niet dus heb 1 kast leeggemaakt en daar alle babyspullen in gedaan. Badje staat in de badkamer. Boven het wasmachien en droger is een werkplank gemaakt, die gebruiken we nu als commode. Als ik jou was zou ik nu eerst nog een ledikantje intekenen, dan kan je zien hoeveel plek het inneemt. Vind je daarna dat je te weinig overhou voor een commode kan je misschien nog overwegen om bedje en commode in 1 te kopen?
Je hebt ook ledikantjes waar een commode aan vast zit. Misschien ook een idee. Zelf va die plastic bakken/lades onder je bed zetten als dat kan. Kun je ook een hoop in kwijt.
Het zijn vaste inbouwkasten gescheiden door een vaste stenen muur, heb al de deuren eruit gehaald en schuifdeuren ervoor gemaakt. Scheelt ook een stuk. De kasten zijn ongeveer 80 cm diep en 1 meter in breedte, Bedankt voor de reacties. Mijn zoon is 3 jaar en dochter is 5 jaar, die gaan echt niet op een kamer. Denkt de ledikant rechtsonder te doen in dezelfde lengterichting als het bed, dan heb de meeste ruimte over. Misschien een dun wandje tussen ons twee in.
Misschien iets creatiefs doen met de inbouwkast? Ledikant er half inschuiven? Je bed tegenover de deur?
Ik zou proberen om de baby zover mogelijk van de deur te leggen. dus niet het hoekje aan de kant van de deur maken. als jij naar je bed wil, of eruit om te plassen of whatever, moet je anders altijd door het "kamertje" van de baby. en de ene slaapt hier lekker door, de ander niet. ik ben ook alleenstaand en de jongste slaapt bij mij op de kamer. bij miij kon het niet anders dan de baby de ene wand en ik de tegenovergestelde wand. waar ik nu tegenaan loop is dat ze dus van mij wakker word en mij ook kan zien. bedden staan tegenover elkaar. zodra ze mij ziet, is ze dus klaar wakker en dat laat ze ook merken ik moet altijd langs haar bed om bij de mijne te komen. ik weet niet of je een tv op je kamer hebt staan maar ik dus wel en daar word ze dus ook wakker van. van het licht wat er vanaf komt. moet ik dus een oplossing voor zoeken. soort afscheiding maken of zo zodat ze echt een aparte ruimte heeft. ik heb een hemnes 8 laden kast als commode en kledingkast in 1. en dan het ledikant.
Ik zou gewoon een commode en wiegje bij op de kamer zetten. Evt achter de commode een baan met leuk behang (bv van Lief!) en mooi beddengoed voor de wieg/het ledikant en dan oogt het al snel heel leuk. Zodra je jongste dan wat ouder wordt kan hij/zij misschien wel een kamer delen met een van je andere kinderen.
Wat zonde dat je je grote bed, weggedaan hebt! Het had makkelijk gepast! En je andere kids kunnen nog lekker bij je kruipen! Ik zou het bedje in de hoek zetten, dat is 90 cm, hou je 210 cm over, commode is ong 90 cm, zet je de naast je bed en daarnaast in de hoek het ledikantje. (dan hou je nog ong 60 cm over). Succes
hadden wij ook in ons eerste appartement, ik had een cosleeper van het bedje gemaakt en tussen muur en ons bed in en de commode tegen de muur ging prima de eerste 5 maanden daarna zijn we verhuisd en slaapt ze vanaf toen prima in haar eigen kamertje.
Wij hebben ook een babyhoek; dat past allemaal maar net! Boven de commode hangen 2 planken met dingetjes erop zoals bijvoorbeeld een knuffeltje, sudocreme, zwitsal, baby-wattenstaafjes, een gezinsfoto, etc. De commode zelf heeft aan de zijkant nog een roede waar kledinghangers (met kleertjes en badjas) kunnen hangen. Verder kun je het ledikantje natuurlijk goed aankleden met een hemeltje. Je moet wel opletten dat de baby op een gegeven moment niet het hemeltje het ledikantje in trekt - maar onze knul heeft hier werkelijk nog nooit aandacht voor gehad. Als je een foto wilt zien, laat het me dan maar weten. Ik vind het nog steeds een onwijs schattige babyhoek geworden. Natuurlijk hadden we liever een kamertje voor hem gehad - maar hee, dat gaat gewoon niet zo snel. Het is klein; maar het is schoon, veilig en thuis - dus het kon een stuk beroerder. Waar er liefde is, is het groot genoeg.
Gebruik verf behang als eigen stuk, en een kallax kast als scheiding waar je meteen extra bergruimte EN met een tafel eraan gezet een commode annex werktafel van kan maken. Niet onmogelijk en gaat helemaal goed komen, je zal veel tips hier krijgen op het forum
Wij hebben een opklabbare commode gekocht. Die kan je dus opklappen als je hem niet gebruikt, en daaronder kan je de wieg/ledikant zetten. Dat scheelt ook weer enorm veel ruimte
Had twee persoons bed ledikant. Linnekast plus kinderwagen. Commode stond bij mij in de huiskamer. Zoon sliep in zijn ja met baby sliep bij mij.
Als je echt een apart hoekje wilt creëren zou je met een paar gordijnen zijn bed en commode kunnen afsluiten een beetje als in het ziekenhuis (maar dan leukere gordijnen). Zo heeft hij echt een eigen plekje ook als hij wat ouder wordt en een hemeltje niet heel handig meer is. En het neemt minder ruimte in als schermen. Het bedje zou ik in de hoek zetten, in de lengte of de breedte hangt een beetje af van de commode en andere dingen die je er kwijt wilt.
En als je echt ruimte wilt besparen zijn er ook ledikant/commode combinaties in een. Zoiets bijvoorbeeld: Suzanne Combibed | Baby & Tiener
wij hebben ook een babyhoek, eerst had ik een wiegje aan mijn kant van het 2persoonsbed staan. Dan moest ik er een beetje lastig inklimmen, maar dat had ik er voor over. Nu hebben we een ledikant aan het voeteneind staan. De commode staat tegen de muur onder een raam. Ik heb het een beetje leuk aangekleed met knuffels en mandjes in het raamkozijn, best knus. Maar de bedoeling is wel dat mijn 2 kindjes uiteindelijk samen op 1 kamer gaan slapen. Ik zie daar niet zo'n probleem in hoor.
Ik zou in het midden, tussen de 2 ramen een afscheiding maken met leuke paneelgordijnen (Paneelgordijnen - IKEA) Je bed daar tegen aan, gelijk aan de gordijnen, zodat je net loopruimte hebt tussen bed & inbouwkast. Paneelgordijnen wel direct laten ophouden waar het bed stopt, zodat het wel zoveel mogelijk open blijft. Achter de paneelgordijnen komt dan de ruimte voor je baby, dan heb je genoeg ruimte en stoor je je baby minder wanneer je zelf in/uit bed gaat.