Wat in de wandelwagenbak?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door joyce86, 25 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Waarligt jou kindje onder in de winter in de wandelwagenbak?
    Onze eerste was een zomerkindje, en nu een wintekindje dusmoet me wee even orienteren.

Is een dekentje gewoon voldoende, of een zak of wikkeldoek?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn jochie (december vorig jaar geboren) lag op de koudste dagen in zijn gewone kleren+jasje. En dan onder een deken (vrnl bij zijn benen). En dan het winddek eroverheen. Hij had het dan echt warm zat.

Ik heb hem 1 keer in zo'n skipakje gehezen, maar hij kwam er vreselijk zweterig uit. Dus dat was wat teveel van het goede.

Voetenzak had ik wel voor de Maxicosi, dat was wel fijn..

3. sjak

sjak Niet meer actief

Ik heb vandaag de wandelwagen voetenzak erin gelegd. Tip van mijn moeder... Lekker warm, maar je kan hem ook openritsen en makkelijker dan lakens en dekentjes.

4. huggy

huggy Actief lid

10 apr 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    Wij hadden met de koude winterdagen ook gewone kleertjes, jasje, muts, wanten, deken tot onder de oksel en als het dan nog flink waaide het winddek.
    Als ik dan met mijn vinger zijn nekje voelde was 'ie heerlijk warm maar niet té!

Ik zou er wel op letten geen synthetische kleding aan te doen want dat doet makkelijk zweten.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Onze dochter was een echte winterbaby. We legden haar met een vestje aan in de wagenbak met 2 dekens, of een katoenen deken en een wikkeldoek ( Lodger oid ) en dan het dekje op. Wel legde ik altijd thuis een kruik in de wagenbak tussen de dekentjes. Op bestemming aangekomen legde ik de kruik in de maxi cosi en dochter in de bak. Zo konden we haar lekker overleggen en was bij terugkomst de MC niet bevroren.

6. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    hier hebben we een november kindje. en idd dekentje, jasje mutsje en het winddekje. Tip van de kraamzorg: als je gaat wandelen, van te voren de bak voorwarmen met een kruikje.

7. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Kleertjes, wikkeldeken (van de knippie), mutsje, sjaal, dekentje en winddek.
    Heerlijk warm hoor :)

8. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    hier ook en mee eens

9. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    gewoon lekker vest en dan in een fleecewikkeldeken van lodger.
    zo.n winterjas en wanten zit echt niet lekker bij zo'n kleintje......

10. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ligt er helemaal aan... van Zeeman hebben ze heerlijke zacht zittende winterjasjes voor weinig...

11. huggy

huggy Actief lid

10 apr 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    Dat ligt er maar net aan...
    Ik heb een heerlijk winterjasje van Gymp gevoerd met een superzachte teddystof, de sjaal,wanten & muts zijn helemaal van teddystof.

Mijn zoontje was overigens zo bewegelijk dat wanten een must waren, hij wurmde zich uit de wikkeldoek. Dan is een jasje, wanten etc. Wel zo handig!

12. niekenie

niekenie Actief lid

29 feb 2012
    387
    0
    0
    Reet / Antwerpen
    onder ons ventje ligt een donsje (omdat t matrasje zo hard is :s ) hij zelf ligt in een lodger met daar een fijn dekentje over

Deel Deze Pagina