Kijk hier maar eens. En dit zijn gewoon een Nederlandse kinderdagverblijven en dat zal echt niet veel verschillen met Belgie. Alleen noemen de belgen het een internaat. Klokje Rond kinderopvang, flexibele kinderopvang in Veldhoven Kinderopvang de Speelbrug Kinderopvang en gastouderbureau Butterfly Etten leur
Aan zoiets moest ik dus ook denken.Of als je bv nachtdiensten moet draaien of heel vroeg moet beginnen,dan kun je niet naar een standaardopvang.Het woord babyinternaat vind ik alleen ongelukkig gekozen,want nu lijkt het idd of mensen hun kind daar brengen om er lekker makkelijk vanaf te zien.
Ja voor een of twee dagen en nachten vind ik het wat anders dan voor een hele werkweek. Bij het woord internaat krijg ik het idee dat baby's er maandagmorgen gebracht worden en vrijdagavond opgehaald. Dat vind ik dus bizar. Niet als het in totaal 1 of 2 dagen/nachten betreft omdat je idd in de ploegen zit.
ja dat denk ik ook! maar soms kan dat wel eens idd verwarrend zijn... want je hebt toch bepaalde associaties bij woorden!
En dan is het nog de telegraaf die het schijft ook. In het artikel staat ook dat het is voor mensen die een drukke baan hebben of in ploegediensten werken.
haha , de telegraaf idd! nou verwarrender kan het niet worden! ja precies , bvb als beide ouders piloot zijn ofzo! dan kan dat best handig zijn denk ik!
Toen ik de titel las dacht ik ook: waaaat?? Maar het blijkt gewoon om flexibele kinderopvang te gaan... en zoals Nynke zegt: die heb je hier ook. Een uitkomst als je bijvoorbeeld alleenstaande moeder bent, en je een nachtdienst moet draaien. Ik denk dat er geen Belg is die zijn kind echt 5 dagen en nachten naar de opvang brengt. Weer een heel suggestief krantenberichtje dus.
Bestaat er ook zoiets als een peuter/kleuter internaar waar ik ze een weekje kwijt kan......... word gillend gek van mijn schatjes!!!!!!!!!!!!!! even serieus, ik zou ze niet zomaar bij een vreemde kunnen laten overnachten. Sterker nog: mijn oudste van 3 jaar gaat morgen voor 3 dagen voor het eerst bij mijn moeder slapen en mijn middelste van 2 jaar ook meteen bij mijn zusje slapen...... goed nu wonen ze gemiddeld 100 tot 130 km van ons vandaan maar toch vind ik het reuze spannend!!!!!!!!!!!!!!!1 Alleen de jongste van 6 maande blijft (logisch) thuis. Die kan ik nog echt niet afgeven. Maar moest echt ff 3 dagen voor mezelf hebben, pffffffffffffffffffffffff ze zijn zooooooooooooo lastig die 2 op het moment.
Volgens mij is het idee ook niet dat je kind er van maandagochtend tot vrijdagavond is, maar inderdaad dat je je kind bijvoorbeeld twee keer een nacht kunt brengen, in plaats van twee dagen. Flexibel dus, i.t.t. de 'gewone' kinderopvang waar heel veel ouders hier ook gebruik van maken.
Nou zoals ik het lees gaat het toch echt om 5 hele werkdagen!!! Belachelijk! Een Belgische organisatie die opkomt voor de belangen van gezinnen vindt het initiatief maar niets. Zij denkt dat het kind zich moeilijk aan de ouders hecht als het de hele week van huis is.
Je hebt ook ouders zat die hun kinderen 5 hele werkdagen naar een kdv brengen, dus dan is het nog steeds geen verschil. (los ervan of dat slecht is voor het kind of niet)
Ja maar die halen hun kind om 6 uur weer op, en zien hun kind dan nog! En ook in de ochtend natuurlijk! Vind dat toch wel een groot verschil hoor! Maar goed ieder zijn mening
Ja,maar wat als je bv in de luchtvaart werkt? Ik ken iemand die steward is en dan 4-5 dagen van huis is. Maar,als hij terugkomt is hij wel weer een week thuis bv.
gadveredamme wat een idoot gedoe weer zeg pff ... ga dan ook niet voor kinderen als je ze toch op een internaat dumpt .. tjiesus zeg !
is in principe ook een beetje het zelfde ja, het enige verschil is het slapen .. snap zowieso ( buiten mensen die financieel niet anders kunnen ) niet dat mensen beide fulltime gaan werken en wel kinderen krijgen..
Voor mensen zoals hij, zou het inderdaad ook ideaal zijn misschien. Hoewel ik dan nog de voorkeur zou geven aan familie. En daarbij denk ik dat dit uitzonderingen zijn, omdat het dan alleen gaat om mensen die geen partner hebben én geen familie die het kindje dan -al was het maar s avonds- op kunnen vangen. Verder sluit ik me aan bij de berichten van nynke (en diegene die het daar ook mee eens waren ) .