Babykamer én aparte wieg op de kamer voor de eerste maanden?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Dolce82, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Bedankt voor de vele tips en ervaringen allemaal :).
    Zelf neig ik er toch ook naar om ons zoontje bij ons op de kamer te nemen de eerste maanden. Zeker als ik borstvoeding kan geven lijkt me dat praktischer...

2. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Bij de eerste hadden we gewoon haar ledikant naast ons bed gezet en voor de tweede hebben wij een wieg aangeschaft.

Over baby in reiswieg hoor ik verschillende verhalen....dat het wel of niet zou mogen, informeer daar over bij je kraamzorg.

3. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    In de woonkamer sliep mijn dochter hier altijd in de box.
    Maar wij wonen op een etage,dus legde haar dan gewoon vaak in haar bedje.
    En toen ze doorsliep van 22:00 tot de volgende ochtend bij 3 maanden was dat ongeveer sliep ze op haar eigen kamer.
    Heb haar dus alleen de eerste weken bij me gehad ivm nachtvoeding (fles)

4. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    Wij hebben een manneke die erg veel geborgenheid nodig heeft vooral s nachts. Tien hij net geboren was sliept hij eigenlijk alleen in als hij tegen je aanlag. De eerst weken was hij echt een huilbaby. Dit is allemaal wel goed gekomen, maar ik was van plan ons kind niet in bed te nemen, maar in zijn wieg naast ons te zetten. Echter dit was de enige manier om nachtrust te krijgen. Ik heb toen de site van veilig slapen gelezen en toen bij ons in bed. Vanaf dat moment hadden nog wel voedings momenten, maar kregen we allemaal wel slaap. Inmiddels is hij 7 maanden en slaapt hij in zijn ledikant naast of behalve zoals nu(krijgt tandjes) slaapt hij tussenin. Nu hebben wij een bed van 180 bij 220 dus de ruimte hebben we wel.
    Je weet gewoon nooit wat voor soort kind je krijgt. In ons geval met ons verhaal vond zelfs het CB het een goed idee.

Veel plezier met jij kleine

5. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0
    Hier ook de eerste 3 maanden in de wieg bij ons.
    Nu bij de 2 de weer de wieg neer gezet en denk dat we haar ook de eerste 3 maanden in de wieg houden.

6. saroanda

saroanda Actief lid

24 nov 2009
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij krijgen een co-sleeper te leen van een vriendin van mij. Die komt aan mijn kant van het bed. Overdag proberen we wel de slaapjes in het ledikantje op z'n kamer of de box/wandelwagen/draagdoek etc..

7. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

23 jul 2013
    1.212
    0
    0
    In het noorden.
    Wij hebben een co-sleeper. Ideaal! :D

8. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Tja dat is een persoonlijke keuze...

Wij hebben een wieg (waar ik zelf vroeger in gelegen heb) en die wieg staat 'gewoon' in de babykamer en de baby gaat ook gelijk in zijn/haar eigen kamer slapen.. Met onze oudste ook gedaan. Kijk mocht er iets zijn en we vinden het toch beter dat de kleine tijdelijk bij ons slaapt dan hebben we de wieg zo verhuisd. Wel staat de deur van de babykamer open en ook onze slaapkamerdeur staat open.
    Maar of het beter is voor de binding e.d. geloof ik niet zo in. Met de oudste nooit geen problemen mee gehad, tis ook maar net waar je zelf en je kleine aan went. Overdag tijd zat om aan de binding te werken, denk ik dan heel nuchter... :D

Deel Deze Pagina