Babykamer 13 graden, te koud?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Moby, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moby

Moby Actief lid

15 mrt 2007
    476
    0
    0
    Het is nu 13 graden op de babykamer, is dit te koud?
    Ze ligt nu nog in een redelijk dun slaapzakje en ze heeft een pyjama + lange mouwen romper aan. Moet ik haar warmer kleden, verwarming aan of zo laten?

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    bij ons is het ook niet zo heel warm op dice z'n kamer
    hij slaapt in een romper pyama truitje en slaapzak
    hij zweet heel erg veel

3. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Ik denk dat het heel erg van het kindje afhangt, maar het klinkt mij vrij koud in de oren. Julia haar kamer was vannacht 14 graden en dan heeft ze een romper met lange mouwen, pyamabroekje en de buitenzak van de combisleeper met mouwen aan.

Ik zou haar eerder wat extra kleding aandoen dan de verwarming aanzetten.

4. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.811
    4.050
    113
    Ik vind het heel koud.
    Demi heeft s 'nachts een romper met lange mouwen, een pyama, een dikke slaapzak met daarover een lakentje en dekentje. Haar kamer is meestal rond de 18 of 19 graden.
    Vorige week was het wat frisser op haar kamer en toen kon ze ook niet slapen zonder een kruik erbij. (ze is een echte koukleum zoals ik).

5. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Hier is het ook vrij koud, ik weet niet hoe koud, maar erg frisjes. Nova ligt nu in een romper (zonder lange mouwen nog), pyamajasje, winterslaapzak ook nog zonder mouwtjes, lakentje en dekentje. Ze slaapt erg goed en lijkt er geen last van te hebben. Ze is ook niet echt kouwelijk, dat heeft ze van haar vader.

Alleen die handjes 's ochtends, die zijn heel koud. Zodra ik haar uit bed haal warm ik ze direct op.

6. Moby

Moby Actief lid

15 mrt 2007
    476
    0
    0
    Dekentje is sowieso geen optie, want Lotte draait haar hele bedje rond :oops:
    Zou het dan verstandiger zijn als ik voor een dikkere slaapzak ga kijken?En dan met of zonder mouwen?

7. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Dat zal hier ook snel komen, ze probeert het al vaak!

Ik denk dat je moet kijken naar je kindje, heeft zij last van de kou? Want ik merk bij Nova daar niets van, als ik aan haar nekje voel, voelt dat altijd lekker warm. Alleen haar handjes zijn koud, maar ik kan slecht wantjes aan trekken ;).

8. Moby

Moby Actief lid

15 mrt 2007
    476
    0
    0
    Ze voelt niet echt warm aan, maar ook niet steenkoud. Haar handjes en voetjes zijn eigenlijk altijd heel koud.

9. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    In dat geval zou ik wel proberen het iets warmer voor haar te maken. Haar handjes kun je niet inpakken, tenminste lijkt mij. Nova ligt nl altijd met haar knuffels te spelen als ze niet slaapt. Maar haar voeten moeten toch lekker warm zijn! De slaapzakjes van de Hema zijn nu in de aanbieding, de mouwen kun je eraf ritsen, dan kun je kijken wat comfortabeler is voor haar. Met of zonder mouwen.

Succes!

10. Moby

Moby Actief lid

15 mrt 2007
    476
    0
    0
    Bedankt ga gelijk even kijken!

11. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    van de kraamhulp heb ik meegekregen dat 21 graden de ideale tepratuur is. 13 graden lijkt me echt veel te koud...

12. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

De babykamer moet volgens kraamzorg tussen 16 en 18 graden zijn. (niet warmer ivm kans op wiegendood). 14 graden lijkt me wel echt wat te koud...

13. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Wij doen een uurtje voor hij 's avonds zijn bedje in gaat de verwarming aan, ook al omdat hij zijn badje in zijn kamer krijgt. Als hij gaat slapen is het dan zo'n 20°, wat goed is. Tegen de ochtend is het dan wel afgekoeld tot zo'n 16°. De rest van de dag gaat het raam open.
    Ook Thor zijn handjes zijn heel koud, maar dat is niet erg. Het is zijn nekje dat je moet voelen en zijn voetjes.
    Thor draagt nu nog een rompertje met korte mouwen, een sponzen pyama, een slaapzak zonder mouwen en tot aan zijn middel heeft hij een dekentje.

Maar het is beter te koud dan te warm hoor!

14. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    wat is dat een sponzen pyama?
    Of ben ik nou heel erg blond? hihihihi

15. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hier is het 19-20 graden.
    Alyna heeft een dunne lange pyjama aan, dunne slaazak en een lakentje en dekentje.
    Ze zweet niet als ik haar uit bed haal en ze voelt ook niet koud aan, dus denk dat dat wel oké is.

13 graden lijkt mij ook best koud...

16. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Mamzie: ik denk dat een sponzen pyjama zo'n badstoffen pyjama is...maar ik weet het niet zeker. :)

17. Sellie13

Sellie13 Actief lid

9 jul 2007
    210
    0
    0
    Heb geen idee hoe koud het bij ons wordt (het voelt erg fris op zijn kamertje 's ochtends), maar ik heb nu al een romper zonder mouwen, lange pyama en die slaapzak van de hema aan. En dan heeft ie wel koude handjes maar geen koud nekje en daar gaat het geloof ik om.

Ik zou ook kiezen voor meer kleren ipv verwarming aan.

18. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Sponzen pyama is inderdaad hetzelfde als een pyama in badstof.

En ik probeer nog steeds zo mijn best te doen om alles in het Nederlands te zeggen in plaats van in het Vlaams :)

19. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    :) Daarom dacht ik ook al te weten wat het was, hier ook een Belgje! ;)

(sorry, offtopic)

20. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.085
    1.069
    113
    Hier is 't 15 graden in haar kamertje,
    maar is zelf nog altijd lekker warm.

Heeft een rompertje + truitje aan,
    en dan een dikke slaapzak met mouwen.

Deel Deze Pagina