13 graden vind ik ook vrij koud, zeker met wat ze aan heeft. Eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe warm het op de kamer van m'n zoontje is. Ik gok zo'n 15 graden. Hij heeft een rompertje met korte of zonder mouwen aan. Een slaapzak met lange mouwen en hij ligt dan ook onder een lakentje en dekentje.
Hier ook een erg koude kamer. Onze dochter slaapt bij ons en we hebben altijd alle ramen open en nooit de verwarming aan. Het tocht niet, maar is wel echt koud. Ik leg mijn dochter altijd op bed met een romper aan, een broekje en een truitje met lange mouwen (wel een beetje een dikke nu), soms ook nog met een vestje. Geen sokken. Op het bedje ligt een lakentje, een fleece-achtig (maar het is katoen) denkentje en nu een ander dun katoenen dekentje eroverheen. Haar handjes worden wel erg koud, maar dat schijnt niet te geven. Verder blijft ze redelijk warm. Ik heb nu wel een dikke fleeceslaapzak gekocht, maar ik vind dat wel heel warm worden, zelfs als ze er alleen een romper onder heeft. Die gebruik ik dus (nog) niet. Overigens merkte ik totaal geen enkel verschil met de slaapzak: ze sliep niets beter. Ik vind het wel een beetje lastig worden straks as het kouder wordt hoor, wat ik haar dan aan moet doen. Wij kruipen gewoon lekker onder de dekens, maar zij kruipt er juist eerder onder vandaan... Maar goed, nu gaat het prima. Die ideale temperatuur is natuurlijk vooral voor hele kleine baby'tjes die net geboren zijn. Na een paar maanen kunnen ze best wel wat kou hebben. Kou blijft beter dan te warm. Overigens zei het CB dat je echt beter geen kruik meer kunt gebruiken, maar liever gewoon sokken aan en extra kleertjes/dekentjes. En de koude handjes maakten niet uit, zei de arts.