goede middag meiden. vandaag hebben mijn vriend en ik de babyuitzet gekocht, en eerlijk gezegd word ik er een beetje onzeker van. ik heb dus werkelijk geen idee hoe ik het bedje om moet maken en ook niet waar sommige dingen voor zijn. ga echt aan mezelf twijfelen. hebben jullie dat ook gehad? of hoe ging dat bij jullie Liefs Witte reus.
Jahoor komt vanzelf, veel hier lezen en luisteren naar wat de kraamhulp je weet te vertellen. Die is er om dat van te leren.
daar is de kraamhulp voor joh, om je te helpen! Ik heb heel veel gelezen en toen mijn keuzes gemaakt. Ook wel familie en vriendinnen om hulp gevraagd. En bedje opmaken ben ik ook nog niet handig in hoor, komt vanzelf wel
ik had het ok heel erg hoor en kan je zeggen dat het zich vanzelf wijst. ik heb het denk ik wel 3 x gevragen hoe het nu precies moest maar iedereen deed het toch weer op zijn eigen manier. nu heb ik het gedaan op mijn manier en ze slaapt er heerlijk hoor . als de kleine er straks is ga he dat ook wel weer krijgen bijv met het eerste hapje of overstappen naar meer voeding of minder flesjes. uiteindelijk komt het allemaal wel goed hoor en groei je er in.
Bij het intakegesprek van de kraamzorg bleek dat het bedje inderdaad anders opgemaakt gaat worden. Maar ze zei al: laat maar lekker zo liggen hoor, dit staat veel leuker als je je kamertje aan iemand wilt laten zien. En het bedje laag opmaken, dat doen wij wel, als de baby er eenmaal is. Dus ik laat het nu lekker 'verkeerd' liggen, en straks zien we wel hoe de kraamhulp het doet.
Hier hetzelfde verhaal. Ik heb wel gekeken naar het bedje, maar weet gewoon echt niet hoe ik het op moet maken. Zelfde verhaal met de wagen. Heb nu alles gewoon gewassen, gestreken en strak opgevouwen op het bedje, in de wagen etc. klaar gelegd. Mag de kraamzorg me allemaal uitleggen.
zo is het het komt straks allemaal vanzelf en dan valt het muntje op de juiste plaats geniet nu nog gewoon lekker van het zwanger zijn en strakkies van mama zijn en de kraam is er om al je vragen te beantwoorden en om alles uit te leggen en denk je van ojee als ik dat of dat maar niet vergeet te vragen schrijf je het toch allemaal lekker op......en je zou zien op de 1e dag is de helft al voorbij geweest....
Ik had het bedje ook verkeerd opgemaakt, voor het plaatje.. Ik had al van verschillende mensen gehoord: "Het eerste wat de kz doet is het bedje afhalen en *goed* opmaken".. Ik heb er niks van gezien, maar het was wel anders opgemaakt toen Jelle na de bevalling in zijn bedje lag..
iid,, t komt allemaal vanzelf.. zterker nog, je hebt meestal zo'n uitzetlijstje... maar ik hbe meer dan de helft nooit gebruikt... na ene paar daggen ben je t al gewend en weet je wel als meoder wat goed is.. t komt allemaal goed.. en qua opmaken van t bedje, de kraamverzorgster geeft idd tips waar je op moet letten t valt allemaal wel op zijn plaats, geniet maar van t zwanger zijn
die twijfels zijn heel normaal denk ik, de meeste mama`s in spe hebben daar last van vrees ik. Ik heb zelfs toen ik zwanger was hier een topic geopend waar de hydrofielluiers toch voor waren , want ik ging wegwerpluiers gebruiken. Wat moet je dan toch met die hydrofielluiers doen 8) . Maar je komt er vanzelf achter waar alles voor word gebruikt. Je kraamverzorgster weet overal van en legt je ook alles minstens 3x uit . Fijne zwangerschap nog. Groetjes Bolbuikje.
Haha, komt vanzelf hoor. Ik had ergens gelezen dat ik het bedje kort moest opmaken en dacht het goed te hebben gedaan, maar toen de kraamverzorgster kwam, bleek het nog veel korter te moeten en deed ze het direct weer opnieuw.
matras moltonhoeslaken (dat beschermd te matras tegen spuug etc) dan een gewoon hoeslaken Dan baby dan lakentje met daarover heen een dubbel geslagen katoenen deken.... de voetjes vd baby mogen het achterbord van het bedje net niet raken, en de dekentjes zover terug vouwen dat de bovenkant tot aan de schouderstjes komt vd baby... eventueel nog een hydroefielluier onder het hoofdje...
Dat heb ik ook hoor. Mijn moeder heeft het bedje en de kinderwagen opgemaakt. Bij het intake gesprek heeft de kraamverzorgster er niet eens naar gekeken, ze zei ieder kraamverzorgster doet het weer anders. Dus we zien wel tegen die tijd dat de kleine er is.