Hoi meiden, hier ben ik weer met wat nieuwe vragen . Maar wie kan ik het beter vragen dan de ervaringsexperts. Afgelopen zondag zijn we in de baby-dump geweest. Ik was een beetje overdonderd door datgene wat men aanbiedt betreffende slapen. Mijn vraag is nu: wat heb ik nodig voor om het bedje op te maken en de kleine te laten slapen? We willen (ieder z'n eigen mening natuurlijk) de kleine in het begin overdag in de box laten slapen. Wat heb ik hier dan voor nodig? Ook een slaapzakje/deken of volstaat de matras + overtrek en boxkleed? Het wordt een winterbaby dus ik neem aan dat ik toch iets extra moet voorzien? Groetjes Dorien
Bedje, matras, Molton, hoeslaken, hydrofiel, laken en deken. Je kunt ook kiezen voor een slaapzak ipv laken en deken. Sommige kiezen voor een aerosleep matras + toebehoor In de box gewoon boxkleed (wij hebben dubbel,1vind ik te hard, je hebt ook boxmatrassen!) Dan evt onder t hoofdje een hydrofiel en dekentje voor over de baby. Ligt een beetje aan je kindje wat je nodig hebt of prettig vind.
Bedje: matras, molton, hoeslaken, lakentje ,dekentje. als je kiest voor een aerosleep topper op je matras: dan alleen (bijpassende) hoeslaken, lakentje , dekentje. Je kunt ook kiezen voor een slaapzak. Deze heb ik ook maar ik verwacht dat de kleine eerst nog niet zoveel zal draaien dus gewoon in het wiegje met molton/hoeslaken/lakentje/dekentje. Zelfde heb ik in het ledikant en een slaapzakje voor als dat nodig is. Dan leg ik hem afhankelijk van het weertype in de slaapzak (met of zonder extra dekentje) Box: ik heb inderdaad boxmatras/hoeslaken/boxkleed en dan gebruik ik waarschijnlijk een dekentje van de wieg of het ledikant of de wikkeldeken die ik heb. Dat ga ik nog even bekijken.
Ok, daar kan ik mee verder meiden! Ze bieden toch ook zoveel aan en de één beweert dat optie a beter is terwijl de ander optie b verkiest. Dus jullie gebruiken de slaapzakjes meestal pas wanneer de kindjes echt gaan draaien of toch ook al wat eerder? Ik had gedacht aan: Bedje: matras + molton + hoeslaken + laken & dekentje of slaapzakje Box: matras + hoeslaken + boxkleedje + dekentje of slaapzakje
Ik gebruikte eigenlijk al vrij snel slaapzakjes. Ons meisje wurmde zich onder de lakentjes omhoog en dat was te koud. Nu slaapt ze nog steeds zonder lakentjes en dekentjes in een slaapzak. Ik zou dus vooral niet teveel aanschaffen. Begin gewoon met twee simpele witte lakens en omdat het winter is een dekentje. Zo voorkom je dat je straks met te veel beddengoed zit als je toch voor slaapzakjes kiest. Meer is zo bijgehaald. Sommigen kiezen ervoor om met slaapzak en laken/deken te laten slapen, maar dat was hier niet nodig. Fabrikanten raden dat ook af, omdat het snel te warm wordt. Een goede slaapzak houdt je kind prima warm. Ons meisje sliep in de eerste paar weken overigens in de wiegbak in de woonkamer met hoeslakentje over het matrasje, hydrofiel onder het hoofd en lakentje met dekentje voor een wieg.
Wij hebben ons bedje opgemaakt: molton, matrashoes, hydrofiele luier onder het hoofdje, lakentje met een groot badlaken erin (deken heeft ze maar een paar dagen na de geboorte onder gelegen). Over een paar weken gaan we een slaapzakje halen, want ze begint sinds een aantal weken door het bed te schuiven, nu is het nog warm zat bij haar op haar slaapkamer maar straks wordt het kouder. Box: boxkleed en daarop een omslagdoek. Omslagdoek gebruiken we nu meer als bescherming van het boxkleed, omdat we er maar een hebben. Als ze een keer in de box in slaap valt en het is niet zo warm, sla ik de omslagdoek over haar heen en blijft ze toch lekker warm.