Babykamer blijft te koud (max. 14 graden)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mrijn, 6 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Over een week of 8 ben ik moeder van mijn eerste kindje en het kamertje is zo goed als klaar ( en zó schattig! :) ). Ik heb er de afgelopen week een weerstation in gezet omdat het zo koud aanvoelde en het blijkt dat het kamertje niet warmer wordt dat 14 graden... Er ligt over de hele verdieping vloerverwarming en die staat al vol open. De woonkamer en gang zijn met gemak 21 graden en de thermosstaat nog hoger zetten vind ik geen optie (zweterig heet voor ons en niet echt milieubewust). Ze slaapt de eerste maanden 's nachts bij ons op de kamer en die is warm genoeg te maken, maar ik zou toch ook voor de slaapje soverdag een lekker warm plekje voor haar hebben.

Hoe kan ik dit oplossen? Wat is wellicht een goede en veilige bijverwarming? Heeft een kindje van 9 maanden (herfst volgend jaar) nog steeds een kamertje nodig van 16 tot 18 graden of is het dan geen probleem meer als het kamertje lekker koud is? Tegen die tijd slaapt ze sowieso in een seizoenenslaapzakje. Oh ja, we laten nog wel rolluiken aanbrengen voor de raampjes, hopelijk houdt dat ook wat kou tegen, maar aan de andere kant is het nu uberhaupt nog niet koud geweest.

2. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    hmm goede vraag hoe je dat moet oplossen....vraag me alleen af of die rolluiken wel gaan helpen; want dat houd ook zonlicht tegen wat voor warmte zorgt...
    maar is dat weerstation wel helemaal ok?want als de gang wel 21 graden is; dan zou het op he tkamertje toch ook wel in die buurt moeten komen als ramen dicht zijnen roosters...en als je de deur naar de gang open doet misschien helpt dat?

3. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Bij Marleen op d'r kamer daalt de temperatuur ook tot 14 graden. Ik had toevallig nog een klein radiatorkacheltje in de schuur staan en die hebben we erbij gezet. Als het echt kil aanvoelt doe ik het kacheltje eventjes aan.

4. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Wij wonen buitenaf en met dit weer staat de wind vol op 2 van de 4 ramen, ik denk dat roluiken vooral 's nachts wel moeten helpen tegen afkoeling via het raam. Overdag zijn de luiken open zodat het zonlicht (wat is dat ook alweer?) naar binnen kan.

Ik durf niet zo goed aan een los radiatorkacheltje. Ben bang voor brandgevaar of wellicht iets als koolmonoxidevergiftiging...

Ik zal vandaag de deur naar de gang open houden en kijken of dat iets uitmaakt en anders moet ze overdag maar in de woonkamer slapen en 's nachts bij ons. Met een beetje mazzel is het 3 maanden na haar geboorte lekker weer buiten (februari uitgerekend) en is het probleem even weg.

5. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Lekkere warme kruik in zijn of haar bedje en een dubbel geslagen dekentje op het bedje nou dan blijft het lang warm hoor

Teun zijn kamer is op het oosten en de buitenmuur is alleen maar een raam en een deur dus heeeeelll veel glas en dat is nog enkel ook...maar ook hij heeft het gered hoor...

en evt de deur open laten staan...en als je huisdieren hebt..zoals wij een poes een haakje op de deur doen..poes kan er niet in de warnte evt wel....en je kan snel ff spieken om een hoekje heen... :D

suc6

6. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Koolmonoxidevergiftiging kan niet met dit kacheltje. Daarom vond ik het juist perfect bij haar op de kamer. Maar als zij slaapt, dan staat het kacheltje uit. Ik doe het alleen even aan om die kilte eruit te halen.

7. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    De eerste tijd zou ik er een kacheltje bij zetten, daarna een slaapzak met mouwen?

8. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    ik gebruik nog wel eens heater (zo een die warme lucht blaast en gewoon met stekker in stopcontact zit, er zit zelfs een thermostaat op die dingen)

werkt prima hoor!

9. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    youame's kamer is altijd 14 graden geweest

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    alicia der kamertje is ok max 14 graden maar ze slaapt er prima hoor. als ze het echt koud hebben dan laten ze dat wel horen hoor. alicia slaapt in een pyama en sokjes aan in een slaapzak en daarover nog een dekentje. de verwarming laat ik uit op de slaapkamer omdat dat niet echt gezond is voor een baby en ook niet voor je zelf trouwens. beter iets te koud dan te warm want warmte kan wiegendood veroorzaken

11. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Koude is echt geen probleem voor de kleintjes. Je kunt ze er namelijk op kleden.

Beter iets te koud, dan te warm. Het is ook een stuk gezonder om in een wat kouder kamertje te liggen, dan in in kamertje met de verwarming aan.

In het begin als de kleintjes hun temp nog niet op peil kunnen houden, dan kun je een kruikje ( of twee ) erbij leggen.

Bij Noa op het kamertje koelt het soms wel af tot 12 graden en ze heeft nog nooit een kik gegeven. Baby's kunnen zelfs beter tegen koude dan volwassenen.

Ik zou me er niet te druk over maken meis....(maar ik snap het wel..!)

12. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Fijn om te horen dat een koude kamer geen probleem hoeft te zijn. Ik staarde me wat blind op die 16 tot 18 graden die je overal leest... Ik heb al een mini-slaapzakje van purflo gekocht waar in principe geen dekentje overheen hoeft dus met evt. een dunne deken is die vast warm zat. De deur van het kamertje heb ik vanmiddag ook open gezet en dat scheelt ook wel iets.

Ik zal evengoed een keine heteluchtblazer aanschaffen om het kamertje even iets te verwarmen als ik haar aankleed of een luier verschoon, maar die ga ik dan niet de hele nacht laten blazen (leek mij ook niet al te gezond).

13. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

22 nov 2006
    536
    1
    18
    Nina haar kamertje is ook de meest koude kamer (rondom de 14/15 graden)in ons huis en moeilijk warm te krijgen terwijl dit met andere kamers in ons huis geen probleem is. De verwarming in haar kamer staat heeel laag omdat ik het niet gezond vindt als hij daar volop staat te loeien.
    Ze heeft 's nachts een pyjama aan met een lakentje en dubbelgeslagen dekentje en aan haar voeteneinde heb ik een handwarm kruikje liggen.

's avonds check ik altijd nog even of ze lekker op temp. is.

Kleintje kunnen het inderdaad maar beter iets kouder hebben dan te warm.

14. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Als het echte rolluiken buiten het raam zijn dan scheelt dat wel in temperatuur. Wij hebben ze ook een tijd terug laten installeren en het is sindsdien een stuk warmer in de slaapkamer. Dus je hebt kan dat het net een paar graden scheelt.

15. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wij hebben hetzelfde probleem.. Wij wonen ook buitenaf en de wind staat bijna altijd recht op het huis hier... Ook nog eens niet helemaal geisoleerd. (gedeeltelijk enkel glas en geen spouwmuur) Nou, dan weet je het wel.. Wij hebben bij Jelle op zijn kamer een halogeen kacheltje neergezet met thermosstaat. Het was even zoeken naar de juiste stand, want natuurlijk zitten er geen graden op maar een draai knop die van 1-10 gaat... :rolleyes: Het is nu zo'n 18 graden opzijn kamer en nu slaapt hij goed.. En deze kacheltjes zijn niet zo heel erg duur...Wij hebben er een van de praxis, geloof ik.

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Te koud is ook niet goed voor een kindje, zeker niet als ze nog baby zijn.
    Ik zou haar lekker op jullie kamer laten slapen tot ze wat groter is.
    Overdag kan ze toch gewoon beneden slapen?

17. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    De eerste maanden kan ze idd prima in de woonkamer slapen en daarna is het alweer lente en zal de temp in haar eigen kamer een stuk aangenamer zijn. Je wordt alleen zo doodgegooid met het advies om je kind toch vooral snel te leren in een eigen kamertje in slaap te komen.

18. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    Bij Sam is het 's nachts 11 graden. Ik vind de verwarming niet zo gezond en ben dan bang dat het weer snel te warm wordt. Ik heb hem een dikke slaapzak met lange mouwen aan en 's nachts 2 dekentjes. Sam zelf blijft prima warm!

Deel Deze Pagina