ziekenhuis?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bonnievdakker, 6 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    De laatste twee weken is Tijn al verkouden. IK kom dan ook net weer terug van de dokter. Tijn is veel erger gaan hoesen en hij is echt benauwd nu. Zijn neusje zit ook helemaal vol, dus hij krijgt nog maar weinig lucht. Gister tijdens de baby groep heb ik hem laten wegen en hij was veel te weinig gegroeid. Hij drinkt slecht en heeft nog maar weinig plasluiers. Van de dokter heeft hij nu een puffer gekregen, dat mag hij twee keer per dag. Volgens de dokter had hij ook een rood en pijnlijk keeltje, dus mag ik hem voor een voeding een paracetamol geven. Zo drinkt hij hopelijk beter. Als dit niet werkt moet hij waarschijnlijk van het weekend naar het ziekenhuis. Ik maak me echt zooo onwijs veel zorgen! :'( Ben al zo'n lekkere overbezorgede moeder en dan gaan ze ook nog eens over ziekenhuisopname beginnen. Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

2. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Om zijn neusje open te krijgen kun je zoutoplossing gebruikten. Ze vinden het niet fijn maar het helpt wel.
    En in de woonkamer even een flinke bak heet water met babyluuf erin en stomen maar. Ik deed dat vaak ook gewoon in de doche als ze in bad gingen.

Hopelijk is het op nemen niet nodig. Heel veel succes

3. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Wat ook kan helpen is om hem iets hoger te laten slapen door bijv een dekentje onder zijn matrasje!

Helpt bij mijn zoontje heel goed.

Idd zoutoplossing voor zijn neusje!

Welke puf heeft hij gehad ventolin? die mogen ze als het echt niet goed gaat namelijk ook nog vaker (wel even overleggen met een huisarts) maar ik weet uit ervaring dat ze die meer als 2x per dag mogen hebben.

Gijs heeft in moeilijke periode 8x per dag ventolin en 4x per dag flixotide en 1x per dag flixonase.

En Probeer hem wel zoveel mogelijk vocht te geven want dat is waarschijnlijk de reden dat ze hem willen opnemen. wat hopelijk niet nodig blijkt te zijn.

4. Gul

Gul Actief lid

27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Nou, we zijn dus net terug vanuit het ziekenhuis. Hij had RS virus en nog een ander virus. Daardoor had hij pieken van 40 graden koorts meer dan 5 dagen toen hij werd opgenomen. Hij had inderdaad ook hoestbuien en snelle ademhaling.

In het ziekenhuis hebben ze eigenlijk geen medicijnen gegeven.
    Hij is aan de zuurstof gegaan en via een sonde kreeg hij melk om op krachten te komen. Daarnaast deden ze om de 2 uur een zoutoplossing door het neus om hem vrijer te kunnen laten ademhalen.
    Ze hebben in het begin ook een paar keer per dag (hoe noem je dat precies) nervelen (zo'n masker wat schijnbaar ook bij astma wordt gebruikt). Maar dat hielp niet echt. Die zoutoplossing (of zo'n neusverstuiver wat je bij etos/kruidvat ook kunt kopen) gaf voor ons althans een beter resultaat.
    Het was inderdaad wel zo dat ze bij benauwde kinderen de hoofdeinde hoger zetten zodat ze beter kunnen ademhalen.
    Wij hebben dat (mijn man tenminste) opgelost door een kant van het bed op de laagste stand te zetten en de andere op een iets hogere stand (als je begrijpt wat ik bedoel....), hij kan zich nog niet optrekken en bed kan dit wel hebben dus is het wel veilig. Als dit niet kan zou ik inderdaad onder het matras of zo een kussen of zo leggen zodat het hoofdeinde hoger is als het voeteneinde.
    En inderdaad vocht is heel erg belangrijk (alleen die van ons drinkt alleen maar melk, hij vind water of sap vies, dus bij ons ging het snel achteruit thuis).
    Maar na 6 dagen ziekenhuis is hij weer helemaal (nou ja helemaal) het oude. Dus je hoeft niet heel veel zorgen te maken.

5. Niet meer actief

mijn zoontje is momenteel ook aan de antibiotica vanwege een oor en keelonsteking

ik vindt het eigenlijk raar dat jij het moet doen met paracetamol, maar ja de doktoren zullen er meer verstand van hebben dan ik!

probeer hem koel eten en drinken te geven dat voelt lekkerder aan voor zijn keeltje en je moet oppassen dat hij wel nog blijft plassen (je had het over minder plasluiers) hou ook in de gaten dat als hij huilt er nog wel traantjes komen en of zijn huid droger wordt want dit zijn allemaal tekenen van uitdroging en dan ben je verder van huis

6. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Ja het RS seizoen is weer begonnen. Wij hebben dat nu 1 jaar geleden gehad. En het was behoorlijk heftig. Ruim 1 week zh. En nu na een jaar kan ik pas zeggen het gaat redelijk. Ze heeft nog steeds pufjes nodig. Heel veel sterkte ik hoop het beste voor jullie

7. bonnievdakker

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Het vervelende is dat ik hem geen koud drinken kan geven. hij krijgt uiteraard alleen nog maar melk en zelfs als het lauw is drikt hij het niet. Het bedje hebben we idd hoger gezet, goede tip! Verder hebben we ook speciale badzeep voor verkoude baby's. Het drinken gaat nog steeds niet goed helaas. Als hij huilt hoor je echt dat zijn keeltje kapot gehoest is, zo zielig. Gelukkig slaapt hij wel goed, dan kan hij een beetje bijkomen.

8. tienagemum

tienagemum Actief lid

18 nov 2007
    241
    0
    0
    student
    Het was netop het niuews dat er veel kindjes moeten opgenomen worden voor een ontsteking aan de luchtwegen enzo...

zieknhuizen in belgië zitten overvol (kindrziekhuizen )

Hopen dat het bij jou niet zo'n vaart loop!

9. bonnievdakker

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Dat van het slapen had ik beter niet kunnen zeggen, hij is om het uur wakker en bijna niet stil te krijgen. zo gaat zijn keeltje alleen maar verder kapot, weet me echt even geen raad meer!

10. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Aaahhh... Zielig he? Ik weet er alles van, Jelle is vorige week ook zo verkouden geweest dat hij niet meer kon huilen van het hoesten.. Zo hees was hij...

Bij Jelle hebben de Tussikind druppels van vsm goed tegen het hoesten geholpen. Dit mag je al vanaf de geboorte gebruiken.

Wat eten betreft, daar kan ik je niet mee helpen.. Ik heb bij Jelle ook alles geprobeerd, en het enige wat hij een beetje fatsoenllijk at, was zijn groente, maar dat mag Tijn nog niet... Van zijn flesjes dronk hij ook elke keer maar een 40cc (van de 200) Maar ik begrijp dat het bij jou al langer niet zo goed gaat met eten...

Ik wens je er sterkte mee! En een schrale troost misschien, maar het gaat weer over! Beterschap! voor jullie allebei *knuffel*

11. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik had ook altijd tijdens deze moment de homeopaat waarbij ik terecht kon. Wonderbarlijk had hij altijd wel iets achter de hand waardoor Daan weer van een opnamen gered kon worden.

12. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Hier ook, Yasmine heeft oorontsteking en luchtweginfectie.
    Ze is nu aan de peniciline, hoop maar dat het snel beter gaat met haar :(

13. angel11

angel11 Lid

12 okt 2006
    99
    0
    0
    Breda
    Echt zielig als die kleintjes ziek zijn.
    mijn dochtertje is net 2 weken beter van het rs virus.
    Ik heb idd neusspray gebruikt, luuf van de huisarts een puffer gekregen.
    Ze had er ook diarree bij en wilde niet drinken.
    Door het hoesten gaf ze ook de gehele voeding terug ben toen naar de huisartsen post gegaan en heb toen ors tegen de diarree gehad en antibiotica maar dat kreeg ik er echt niet in ze tufte alles uit.
    Wij zaten op het randje van een ziekenhuis opname als ze de voedingen er bleef uitgooien gelukkig had ze dat nog maar 1 keer gedaan.

14. bonnievdakker

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    kom net weer terug van de dokter en hij hoeft niet naar het ziekenhuis. Voor een ziek kind drinkt hij nog genoeg, het moet alleen niet minder worden. Als de koorts blijft aanhouden moeten we naar de dokterspost in het weekend. Volgens de kinderarts doen ze in het ziekenhuis niet veel meer dan dat we nu thuis doen. Ze nemen kindjes zo jong liever niet op omdat ze in het ziekenhuis nog meer in contact komen met virussen en bacterien. Alleen als hij minder gaat drinken bestaat de kans dat hij vanwege uitdroging toch naar het ZH moet. Ik hoop echt dat het zover niet komt. Weet iemand hoe lang zo'n verkoudheid ongeveer kan duren?

15. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Gelukkig maar dat je nog niet naar het ziekenhuis hoefde.

Een verkoudheid kan wel een weekje of twee duren, eer ze er weer helemaal bovenop zijn.

Sterkte.

16. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    He bah wat vervelend voor je mannetje... gelukkig hoefde hij niet naar het ziekenhuis. Zo'n verkoudheid kan redelijk lang aanhouden. Lekker blijven sprayen en smeren met Luuf, en om de paar dagen een verse doorgesneden ui naast zijn bedje zetten. Dat hielp hier ook erg goed.

Veel beterschap voor Tijn!

17. bonnievdakker

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Ik ben voorzichtig heel erg blij! Gister avond en vanochtend heeft hij zijn fles HELEMAAL leeg gedronken. Het lijkt wel of hij ook veel minder hoest. Volgens mij gaat het de goede kant op! :D

Deel Deze Pagina