Babyfoon, welke en waarom?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Soraya, 2 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Hallo dames,

Even een vraagje over een babyfoon, ik heb al gezocht in oudere topics, maar heb nog geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden.

Ik weet niet goed welke babyfoon ik moet aanschaffen dus ik hoop dat jullie mij kunnen uitleggen waarom je voor die hebt gekozen die je hebt gekozen of die je op het oog hebt. Waar moet ik op letten bijvoorbeeld...

Alvast bedankt voor de reacties :D ...

Groetjes!

2. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik heb gekozen voor de alecto dbx-88.
    Bij kieskeurig. nl kwam deze als beste uit de test en vond de prijs ook erg meevallen. Er zitten super veel functies op maar belangrijkste vonden wij dat het een dect is en dus niet af te luisteren is.
    Wij vonden het toch er lastig want er zijn zo veel van die dingen.

3. baby4me

baby4me Fanatiek lid

11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    Wij hebben ernaar gekeken dat ie digitaal is dus dat wil zeggen dat andere babyfoons in de buurt er niet op storen. Je hoort dus alleen je eigen kindje erop. Wel zo prettig lijkt ons.
    Verder heb ik gekeken naar ervaringen van anderen op site www.kieskeurig.nl
    Ik heb zelf vaker negatieve verhalen gehoord over Philips babyfoons dus ben dat merk viel voor mij al af. Mbt Alecto heb ik veel goede dingen gelezen en gehoord. Bij Alecto heb ik gekeken naar de DBX 85 en 88. Het verschil is dat je op de 88 nog wat slaapliedjes erop hebt zitten en display dat kamertemperatuur aangeeft. Vinden sommige mensen wellicht handig maar ik vind al dat soort extra's wat overbodig. Bovendien het scheelt een hoop extra geld. Dus daarom hebben we voor de DBX 85 gekozen.
    Heb hem via electrokoopjes.nl (een online shop)gekocht. Scheelde ook nog best veel met de prijs in de winkel. Via kieskeurig.nl kan je zien waar een product t goedkoopst is. Wel handig dus!
    En 2 dagen nadat ik hem besteld had werd hij met pakketservice al afgeleverd. Goede service dus!

Hoop dat je hier wat aan hebt. Succes met uitkiezen van een babyfoon!

Groetjes,

Baby4me

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hoi,

Wij hebben de Luvion camera babyfoon, is wel wat duurder maar ik vind het zoooooo fijn om mijn kindje te kunnen zien als ie slaapt en ik niet in de kamer ben. Hij heeft ook infrarood, dus het maakt niet uit of het donker is.
    Deze is niet dect, maar is erg storingsvrij. Wij hebben nl een heel erg afgeschermd huis (problemen met gsm etc) en deze babyfoon stoort niet en heeft geen problemen met ontvangst.

Groetjes Rosa

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Wij hebben de Elro babyfoon met camera en net als hier boven al staat, echt ideaal, kan het iedereen aanraden. Die zijn trouwens regelmatig in de aanbieding bij de bouwmarkt en dan is het verschil met een gewone babyfoon echt niet zo groot.
    Hij is redelijk storingsvrij, al moet je wel even opletten waar je hem neerzet. Ook met day- en nightview. Ik vind het heel makkelijk dat ik gewoon beneden even kan kijken hoe ze erbij ligt en niet om de haverklap naar boven kan.

6. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Wij hebben een philips scd499. Deze heeft ook melodietjes erop en geeft de temperatuur aan. Via de postbank rentepunten kun je deze veel goedkoper krijgen dan in de winkel. Winkelwaarde ligt rond de 150 euro dacht ik. Wij hebben hem voor ongeveer 80 euro.
    Dat scheelt wel. We zijn er heel tevreden over.

Succes met jullie keuze en fijne zwangerschap verder!

Anouk

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wij hebben voor de Alecto DBX-82 gekozen omdat deze uitbreidbaar is met een tweede babyunit. (de DBX-83) JE stelt dan elke unit af op een ander kanaal en zo kun je 2 kinderen ontvangen op een ouderunit.. Erg handig.. :D

8. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Dit wordt niet gemakkelijk ;)

Ik ga op mijn gemakje eens rondneuzen.

Onwijs bedankt voor alle reacties :D :D

9. baby4me

baby4me Fanatiek lid

11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    :idea: tip: De Alecto DBX 88 is nu in de aanbieding bij Conrad (www.conrad.nl)(goede service weet ik uit ervaring) Hij kost nu 69,95 dus dat is wel een koopje t.o.v. prijzen bij bijv Babydump etc

10. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Das een goeie tip!
    Ga straks even kijken , thnx.

11. baby4me

baby4me Fanatiek lid

11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    Graag gedaan!

12. augustus

augustus Niet meer actief

Ik heb een elec, deze is gelijk aan de alecto dbx-88.

Super ding. Geen rare ruisjes etc. Je kan terug praten (is nu nog niet nodig maar straks vast wel),

www.elec.nl

13. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Super ding idd
    Alleen hij is heel snel leeg en duurd een eeuwigheid voordat hij is opgeladen. Maar dat neem ik voor lief hoor
    Geen rare ruisjes ofzo. Hoor alleen mijn zoontje en die niet van de buren ofzo

14. Niet meer actief

Wij hebben sinds een paar dagen ook de Alecto DBX 88 en hij bevalt prima!

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Nog even ter aanvulling, die babycamera die ik heb van Elro is trouwens ook DECT en kost rond de 100 Euro.

16. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik ga ook zeker even kijken op kieskeurig.nl, wij zijn ook nog op zoek naar een babyfoon.

17. baby4me

baby4me Fanatiek lid

11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    heb ik ook over gelezen dat de batterijen die erbij zitten snel leegzijn. oplossing is om sterkere batterijen bijv. 2400 mah batterijen te kopen, oplaadbare bijv en die erin te doen.

18. poekie01

poekie01 Actief lid

20 dec 2007
    132
    0
    0
    Wij hebben ook de alecto dbx88 gekocht. Op deze site en kieskeurig.nl gekeken naar de reviews en dus tot deze keuze gekomen.
    Het is iig de moeite waard om op internet prijzen te vergelijken. Wij hebben hem gister bij kinderstoelje.nl opgehaald in Naarden (waren in de buurt) en daar was ie 68,00 euro terwijl ik hem ook voor 119,00 :confused: heb zien liggen!

19. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    dbx 85 en dbx 88 van alecto zijn topbabyfoons
    geen andere kids erop geen storingen geen gekke dingen
    indd de 88 is veel sneller leeg maar kun je indd sterkere batt in doen

20. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    IK heb ook even bij mijn broer geïnformeerd en hij heeft een babyfoonfunctie op zijn telefoon (Siemens), hij is er erg tevreden mee. Dit heeft hij direct aan mijn ouders verteld en ik krijg die van hen voor mijn verjaardag :) :) ...

Zie nu ineens de typefout in mijn onderwerp :oops: :oops:

Nogmaals iedereen bedankt voor het meedenken!

Deel Deze Pagina