Iemand ervaring met de Bugaboo?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Robin77, 25 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Ik vind de Quinny en de Bugaboo allebei errug leuk. De bugaboo net iets eigenwijzer en aangezien bijna iedereen in mijn kennisenkring al een quinny heeft denk ik dat het hier tzt de Bugaboo moet worden. Wie heeft hier ervaring mee? Wij wandelen erg veel met de hond dus het moet een wagen zijn die je ook zo mee neemt het bos in ofzo!

2. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    wij hebben de bugaboo cameleon en zijn er erg tevreden over! hij is erg wendbaar en fleur zit er als een prinses in. Hij heeft in vergelijking tot andere kinderwagens een grote bak waar je kindje lang in kan liggen en niet snel uitgegroeid is. daarnaast kun je als je bijv in het bos gaat wandelen de wagen omdraaien zodat de luchtbanden aan de voorkant zitten en dit gemakkeljk gaat. Al met al een top wagen vinden wij! het enige waar ik in het begin nogal eens mee geklungeld heb is het in en uitklappen, maar na een paar keer heb je dat ook volledig onder de knie! haha

3. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    wij gaan ook veel met hond+baby wandelen straks, en hebben mede daarom juist een quinny gekozen (speedi, topline papillon).

de bugaboo heeft bovendien een hele lage bak en wij zijn beiden vrij lang. ik heb geen zin om straks iedere keer op mijn knieen mijn kind uit de wagen te moeten vissen. ;)

misschien is het een plan om bij zo'n hele grote babyzaak te gaan proefrijden met beide wagens? die zaken schijnen een soort proefbaan te hebben (ook met ongelijk terrein), zodat je kunt zien welke fijner rijdt.

succes met kiezen!

4. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Hhmm, das dan dus inderdaad niet zo handig. Wij zijn ook allebei niet één van de kleinsten. Had inderdaad gehoord van die proefbanen, daar dan toch maar eens kijken!

5. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Een vriendin van mij heeft een bugaboo. Ze vindt die kleine wieltjes juist niet zo handig op oneffen terrein.
    Op het strand ging het al helemaal niet.
    Ik heb zelf honden en de Mutsy Urban Rider. Hier kan je echt overal mee wandelen.

6. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Ga ik daar ook nog even naar kijken, dank je!

7. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    Voor de bugaboo hebben wij de sneeuwwielen aangeschaft,en die zijn ideaal voor in het bos!Verder zeer fijne compacte wagen..........

8. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Je kan het handvat gewoon overgooien en dan heb je de luchtbanden vooraan.
    En voor op het strand kun je de kleine wieltjes vastklikken zodat je de bugaboo gewoon kan trekken op het strand.
    Ik denk dat je vriendin geen degelijke uitleg heeft gekregen in de winkel.
    Het is een enorm veelzijdige en handige kinderwagen.
    Bij mij word het een cameleon zonder twijfel.

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Klopt inderdaad....bij de Bugaboo cameleon zit een speciale 'strand stand'
    En in het bos kun je de grote wielen voor doen.

10. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik heb ook de bugaboo cameleon. En hij gaat overal mee naartoe. Zo`n veelzijdige wagen ! En rijd echt super. Je kan ook eens kijken op kieskeurig. Er staan veel problemen bij de quinny en bij de bugaboo amper. Daarom zijn wij voor de bugaboo gegaan. En het is natuurlijk een super stoere wagen.

oh ja wij zijn allebei lang 1.80 en 1.90 en hebben totaal geen last van de lage bak. Is juist erg handig als je op een terras zit (je kan je kindje gewoon zien)

11. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Misschien weet ze dit inderdaad niet, maar ik moet zeggen dat een wagen trekken mij niet een leuke en handige manier lijkt om op het strand te wandelen.

12. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ik vind de bugaboo erg leuk, maar we hebben m niet genomen omdat we de kinderwagenbak zo laag vinden....je moet erg ver bukken en ik heb rugklachten, dus niet handig. Daarbij vonden we de Quinny buzz ook mooier.

13. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Hoe rijden die sneeuwwielen op de stoep?

Hier ook de bugaboo, erg tevreden over!

14. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ik reageer even op dit berichtje: ook ik heb op allerlei comsumentensites gekeken, en kom over de quinny buzz een hoop 'gedoe' tegen.
    over de quinny speedi daarentegen eigenlijk alleen dat de buggyzit vrij breed is (maar daar kun je een verkleiner voor kopen -3 tientjes- voor de eerste tijd en dan is het prima!). bij hele oude versies van de speedi kon de leuning niet goed rechtop, maar dat is bij die vanaf 2007 veranderd/verbeterd.
    verder las ik juist vooral veel enthousiaste verhalen, vooral ook van ouders die veel ondernemen met hun baby (bos/strand wandelingen).

de bugaboo heb ik me verder niet in verdiept; ik vond 'm echt te laag (ben 1.83m en vriend 1.92m). ben ook rugpatiënt, dus die factor woog bij mij erg zwaar.
    en ik vind die bugaboo's ook heel lelijk, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk. :oops:

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.337
    36.198
    113
    Ik heb een quinny buzz gehad en die heel snel ingeruild voor een bugaboo. Een veel fijnere wagen! stuurt makkelijker, makkelijker in het gebruik en de lage bak valt wel mee hoor. Ik ben 176 en mijn vriend 193 en we hebben er beiden geen last van gehad.

16. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Hier ook de Bugaboo en 2 grote honden :D . Echt een super wagen, rijd lekker op elke soort ondergrond. Stevig doordat hij 4 wielen heeft en kiept niet makkelijk om wanneer de hond opeens een ruk zou geven. In bos of zand kun je de grote wielen voor doen zodat het makkelijker rijdt. Ik vind hem ideaal!

17. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    Goed!Alleen er zit geen zwenk op zowat....dus voor het bos strand etc is ideaal,op de stoep wel perfect met sneeuw...daar zijn ze voor tenslotte :) maar op de stoep gebruik ik gewoon mijn zwenkwielen.....

18. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    Wij hebben laatst proefgereden in de Prenatal op zo'n hobbel de bobbel pad en ik vond 'm erg schudden met die kleine harde wieltjes. De verkoopster zei: hoe meer je het trillen en schudden aan je handen voelt, hoe meer ook het hoofdje van je baby ligt te schudden!

Verder vonden we 'm ook te laag. En er zitten veel handels en zo aan die met veel buiten gebruik in bos en strand sneller zand kunnen happen... je voelt het al knarsen!

Maar wel lekker licht en plat op te klappen/vouwen!

19. Buikje81

Buikje81 Lid

24 mei 2008
    27
    0
    0
    Projectleider
    Zuid-Holland
    hoi,

Wij zijn voor de bugaboo gegaan. Dat ie aan de lage kant vinden wij juist en voordeel want hoe lager bij de grond hoe stabieler hij is! Wat betreft de Quinny, als ik de verhalen om ons heen moet geloven valt hij snel om.. Nou, ik moet er niet aan denken dat de wagen met kind en al omvalt!
    De Bugaboo is ontzettend kompleet, de bekleding kan gewassen worden en we hebben er zelfs een extra fleece bekleding bijgekocht!
    Kortom, wij zijn er nu al heel enthiousiast over!
    Misschien ook een tip om gewoon alle revieuws te lezen om internet over kinderwagens.. Hebben wij ook gedaan en dar zie je dat ervaring telt!

Succes!

Gr. Mascha

20. suus28

suus28 Lid

30 jul 2007
    52
    0
    0
    Wij hebben de Bugaboo en zijn heel erg blij met deze wagen. Ik vind hem zelf het meest stijlvol eruit zien. Vind al die andere wagens erg lelijk door al die lelijke ritsen en ijzeren dingen eraan, zo grof. Maar goed dat is smaak.
    Wij zijn ook allebei erg lang en hebben die lage bak nooit als lastig ervaren.(Idd handig als je ergens wat gaat eten of drinken) Zelf heb ik de duwstang vaak nog op zijn laagst staan omdat ik anders met opgetrokken schouders loop en daar juist last van mijn rug mee krijg. Terwijl ik dacht die stang moet hoog zijn. Daarnaast is hij heel wendbaar en erg klein op klappen. Vooral dat laaste is erg praktisch in de auto of als je ergens bent. Kortom ik ben bugaboo fan!

Deel Deze Pagina