Vanaf 14 februari start ik met de avondopleiding praktijkdiploma boekhouden. Ik vroeg mij af wie er ervaring heeft met deze opleiding en wat jullie er van vonden? En of jullie er ook iets aan hebben gehad. Liefs Tumtummetje
Ik vond het leuk om weer naar school te gaan een avond in de week. Heb de cursus met plezier gevolgd en in 1x geslaagd voor alle onderdelen. En ja het heeft mij verder geholpen, hierdoor kon ik aansluitend praktijk diploma loonadminstratie doen en heb ik nu werk in de loonadministratie.
Ben het na het werk gaan doen , en heb het ook gehaald en ik moet je eerlijk zeggen dat ik er nu niets meer mee doe , weet ook eigenlijk niet veel meer ervan .. maar dat komt denk ik omdat ik het ook niet zo heel veel aanvond .. en mij er niet echt voor kon interesseren ..
Bij mij eindigde de boeken van BKB hoofdzakelijk van woede in de hoek, zeker met die geweldige maandbalansen Boekhouding moet je liggen, dus als je het al met je werk doe kan het een leuke en leerzame aanvulling zijn.
Ik heb de avond opleiding ook gedaan en de bkb met een thuisstudie. Ik vond het leren prima gaan helaas sluit het landelijk examen niet zo mooi aan met de lessen die je krijgt.... wel geslaagd maar hakjes over de de sloot.
Ik heb de vervolgopleiding van PDB, MBA gehaald. Dat is min of meer hetzelfde maar dan verder uitgediept. Het is best pittig, maar als je lessen doet is het wel te doen. Schriftelijk zou ik niet aanraden. Ik heb dit ook gedaan, bij LOI, maar de stof sluit nooit netjes aan op de examens.
Ja, de theorie is saai, maar het werk wat je in de praktijk ermee kan doen, vind ik superinteressant.
Gedaan (na de MAVO) 12 jaar gewerkt op de administratie en toen was ik het zat. Zit nu al bijna 7 jaar op een secretariaat (MEAO sc gedaan) en het bevalt nog steeds erg goed.