Gemakkelijker en veiliger douchen met uw kindje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Joeriboersen, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joeriboersen

9 feb 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste forumleden,

Eerst zal ik me even voorstellen: ik ben Joeri, student bij IPO. Mijn afstudeeropdracht is het ontwerpen van een hulpmiddel om het gemakkelijker te maken voor een ouder om samen met zijn of haar kindje te kunnen douchen.

Er zijn al een aantal topics op dit forum te vinden over dit onderwerp maar ik had toch nog een aantal vragen.

- Tot welke leeftijd is het gebruikelijk om samen met een baby te douchen?
    - Zijn er al hulpmiddelen die jullie gebruiken en hoe tevreden zijn jullie daarover?
    - Wat vinden jullie van een uitklapbaar product dat aan de muur bevestigd wordt, waarop het kindje gelegd kan worden? (uiteraard met beveiliging tegen vallen)

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Alvast bedankt!

2. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    Er bestaan al commodes die je op het bad kunt zetten, oa van het merk geuther.
    Ikea heeft een commode die je aan de muur maakt en uit kunt klappen, dat is dus allemaal niet zo vernieuwend.
    Je hebt op de site van draagdoek.nl een draagdoek die je kunt gebruiken om samen met je kindje te douchen, ik heb wel ervaring met draagdoeken maar niet met deze speciale, denk dat het wel handig is in gebruik omdat je je handen vrij hebt.
    Wij douchen nog steeds vaak samen met ons ventje maar nu zit of staat hij er ook vaak naast in de douche, een hulpmiddel mis ik hierbij eigenlijk niet.
    Succes om een nieuw gat in de markt te vinden.
    En als je iets maakt wat je bv aan de muur bevestigd en kunt in en uitklappen zou ik hem een stuk kleiner maken dan bv die van ikea, de ruimte die je hebt om te verschonen etc is wel handig maar hij neemt wel veel plaats in beslag aan de muur en dat heeft niet iedereen.

3. Hester

Hester Niet meer actief

Misschien een soort 'schommel'/ hangmatje, waarin de baby kan hangen; bevestigd aan het plafond boven in de douchecabine?

Ik zeg maar iets hoor, onze zoon heeft nog nooit gedoucht want hij gaat alleen maar in bad. Lijkt me véél te glibberig en onhandig, zo'n klein kindje in de douche.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Een draagdoek ofzo lijkt me helemaal niet zo handig onder de douche, dan zit je kind helemaal ingepakt en ik 'sop' ze altijd af met een washand of mijn handen, maar dan kun je niet echt goed erbij.
    Mijn man had ze de eerste maanden op zijn arm, vanaf 5 a 6 maanden legden we ze gewoon op de douchevloer met wat speeltjes of zetten ze in zo'n badring als ze zelfstandig kunnen zitten.
    Ik vond het altijd een gehannes dat douchen met een jonge baby, dus deed ze eerder in hun badje.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    een hangmat ideeetje lijkt me inderdaad wel wat :)

groot nadeel alleen van dingen die je moet bevestigen: Vanaf het moment dat ze zelf kunnen kruipen en lopen, gebruik je het niet meer en dan zit je wel met een lelijk gaat in de muur/plafond.
    Dat zou voor mij toch wel iets zijn wat het tegenhoud.

Maar samen douchen doen we nog steeds (oudste is 2,5) alleen kan ze net zo gemakkelijk alleen en is een hulpmiddel ofzo dus niet meer nodig, sinds ze 1 jaar is zeg maar. Of eigenlijk misschien al niet meer vanaf 8/9 maanden, vanaf dat ze goed kan zitten zeg maar.

6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Dubbel posten is niet toegestaan, deze gaat op slot

Deel Deze Pagina