Babykamer gekocht maar heel pril zwanger

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Manyi, 21 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minerva

Minerva Niet meer actief

Wij hebben de kinderwagen gekocht toen ik 13 weken zwanger was. Met de rest hebben we gewacht op een goede 20 weken echo. Ik vind het van TS wel vroeg, als ik heel eerlijk ben (natuuuuuurlijk kan het altijd mis gaan, maar feit blijft wel dat bij <12 weken zwangerschap de kans gewoon groter is), maar als ze zich daar prettig bij voelt, wie ben ik dan om te zeggen dat ze het niet moet doen? Go for it :)

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Vriendin heeft de babykamer in een weekend gemaakt , ze was toen 5 weken zwanger. Op maandag de ouders uitgenodigd en die kamer dus laten zien, dat was dus hun manier van vertellen dat ze zwanger is.
    Ieder zijn ding ik vindt het een beetje de goden verzoeken... maar als het echt een speciale kamer had ik het wel overwogen denk ik..

3. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een kamertje kopen zorgt er niet voor dat er iets gebeurt, of juist niets gebeurt. Dat is je eigen gevoel. Als jij je er goed bij voelt, lekker doen hoor. Zeker als het zo via MP kan!

Wij hebben afgelopen maandag ook al het bedje gekocht en zullen binnenkort de rest kopen. Maar pas met 20 weken helemaal klaar maken, als we weten wat het wordt. Ik vind het een geruststellend idee dat ik nu alles in huis kan halen. Straks kan ik misschien niet meer en dat zou ik zonde vinden.

4. Vlinder24

Vlinder24 Fanatiek lid

24 feb 2010
    1.372
    3
    38
    Ik vind het niet zo gek hoor.. Alhoewel wij zelf hebben gewacht met bestellen tot 18 weken..

Je gaat er gewoon vanuit dat deze zwangerschap goed gaat.. En jullie kinderwens is er.. Dus een kamertje zal altijd van pas gaan komen!!!!!

5. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.036
    2.900
    113
    't Gezellige Brabant
    Bij mijn eerste had ik met 8 weken al de kinderwagen in huis. Ik zag er geen kwaad in, maar was ook totaal niet bezig met dat het misschien wel mis kon gaan. Dus ik snap het wel. Nu bij de 2e doe ik dat niet meer. Ik wacht tot na de 20 weken echo. Tijd zat om dan nog alles te regelen en uit te zoeken.

6. Miscalculated

Miscalculated Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.722
    1
    38
    Overijssel
    Gewoon naar je hart luisteren!

7. Manyi

Manyi Bekend lid

3 feb 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    Wij gaan in januari verder met het kamertje.
    Alles moet nog gebeuren maar dat zal wel goed komen.
    Eind maart komt de kraamzorg de boel inspecteren

8. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Eerste zwangerschap ook zo snel besteld, ging helaas mis.
    Was bij babydump dus kon je afzeggen. Kamertje zouden we voor een tweede zwangerschap ook willen hebben maar het voelde niet goed om het kamertje toch te laten komen. Ten eerste zou iedereen zien dat we een kamertje laten komen en dan weet het hele dorp dat je een miskraam hebt gehad en het deed teveel pijn.

9. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Toen ik zwanger was van de eerste ben ik al vrij snel op zoek gegaan naar een babykamer. Wilde een tweedehandse en had wat 'eisen', dus had niet verwacht snel een kamertje tegen te komen. Uiteindelijk hadden we hem dus al gevonden met 10 weken. Had toen de eerste goede echo gehad, dus de gok gewaagd.

Bij nr. 2 moesten we ook weer een babykamer hebben. Deze hebben we overigens pas met 28 weken gekocht.

10. brabbelbus

20 jul 2013
    6
    0
    0
    Je bent ondertussen een mooi end onderweg in je zwangerschap ;) ik had al rompers gekocht voor ik zwanger was en wat andere dingetjes omdat ik daar op dat moment blij van werd.. je weet nooit wat er gebeurd maar dat is met alles zo ..

11. Ooie Vaar

Ooie Vaar Niet meer actief

Ik had met 8 weken zwangerschap van mijn 1e zoontje ook al een babykamertje gekocht voor een prikkie :D

Die hebben we nu door geschoven voor zoontje 2

12. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Ach ja... wat is vroeg... Ik heb afgelopen weekend een wieg van MP opgehaald en ben nog niet eens zwanger hahaha.

Lekker doen wat goed voelt en je niet teveel van anderen aantrekken, daar krijg je straks nog genoeg mee te maken. Zie dat je inmiddels ook al verder bent in je zwangerschap, had je het kamertje nog opgehaald?

13. Manyi

Manyi Bekend lid

3 feb 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    Yupgup als je het tegen mij hebt, ja we hebben het kamertje opgehaald.
    Maar zag dat nog iemand met hetzelfde zat dus weet níet zeker of je vraag voor mij bedoeld was :p

14. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Haha ik heb alleen jouw vraag gelezen en gereageerd. Dus ja!

Leuk, goed gevoel bij?

15. Manyi

Manyi Bekend lid

3 feb 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    Hoi yupgup,

Inmiddels heb ik er wel een goed gevoel bij in het begin wel vaak bang geweest vanwege bloedverlies.
    Nu hebben we al meerdere echo's gehad waarop het hartje goed klopte en hij of zij vrolijk aan het bewegen was :)

16. wendietjuhhh

27 jun 2013
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben al kamertje over genomen toen ik nog niet eens zwanger was. Ik vond het kamertje zoooo mooi en mijn collega deed hem weg. Je kunt het kamertje altijd nog door verkopen als het misgaat en niet meer lukt om opnieuw zwanger te raken. Pijnlijk is het toch al als het mis gaat. En misgaan kan ook nog met de geboorte ;) Zekerheid heb je nooit!

Deel Deze Pagina