Wanneer geboortekaartjes uitzoeken?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Semmi, 27 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Semmi

    Semmi Fanatiek lid

    25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Hallo dames!

    Ik was even benieuwd wanneer het gebruikelijk is om geboortekaartjes uit te zoeken. Ik was van plan om over 3 weken in onze vakantie de boeken op te halen om eens te kijken wat er allemaal is.
    Wanneer doen jullie dat, of hebben jullie dat gedaan?

    groetjes Sämira
     
  2. Marijke1985

    Marijke1985 Fanatiek lid

    11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Ik ging ook rond de 25 weken uitzoeken en met ong. 30 weken had ik ze besteld.
     
  3. susanne1979

    susanne1979 Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Wij hebben het een paar weken terug gedaan.
    Het maakt niet zoveel uit hoor.. de kaartjes zijn zo besteld (als je ze eenmaal uitgezocht hebt)
     
  4. Jowi 2006

    Jowi 2006 Actief lid

    21 jun 2006
    131
    0
    0
    Doetinchem
    Wij hebben rond week 28 alles uitgezocht, en week 30 hebben we het definitief gemaakt..!!!
     
  5. klaasje9

    klaasje9 Actief lid

    3 mei 2006
    468
    0
    0
    Friesland
    heej, wij zijn ook nog bezig, we ontwerpen het zelf, maare het enige probleem is, we hebben nog geen gedichtje voor erop, das egt moeilijk, ik weer wel op internet is er zo'n gedichten site, waar paar duizend opstaan, maar dat leest niet zo makkelijk, en ik ben nou ook weer niet zo crea om zelf 1 te bedenken, jullie misschien ideen?

    groetjes..
     
  6. Saona

    Saona Fanatiek lid

    24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik ben pas kort geleden naar wat drukkers geweest om boeken op te halen... We hebben wel wat gekozen maar nu twijfel ik weer en gaan we dus opnieuw alles doornemen. Ik heb nog geen bestelling gedaan, wel een offerte laten maken al.

    Je kan gerust alvast gaan kijken naar wat je mooi vind hoor, en offertes laten maken ;)
     
  7. Niet meer actief

    Gelukkig wel, wnat ik was er nog druk mee bezig toen ik beviel. De dag na de bevalling hebben we alles bevestigd en laten drukken. Helaas zat er 1 klein foutje in..
     
  8. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Wij zijn al heel vroeg gegaan, na de 20weken echo.
    De boeken gehaald en toen er wel nog een week of 3 overgedaan om t kaartje uit te zoeken. Laatst was ik de proefdruk aan het bekijken en zag ik ook nog een foutje waar we al die keren over heen gelezen hebben blijkbaar!
    De drukker gebeld en die hebben het aangepast.
     
  9. jacky

    jacky Actief lid

    17 dec 2005
    421
    0
    0
    zuid-holland
    ik heb toevallig vandaag besteld,ik vond het erug moeilijk al die keuzes,het was het steeds niet maar na 8 boeken te hebben verslonden ben ik toch geslaagd.
    groetjes jacky
     
  10. Saona

    Saona Fanatiek lid

    24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ja zo zie je, dan is het handig het al vroeg te laten klaarmaken, dan kan je een foutje nog ruim op tijd laten corrigeren!

    Ik vind het zoooooooooooooooooooooooooooo moeilijk, er is ook zoveel keus. Aan de ene kant val ik voor simpele rustige kaartjes, maar ik vind felgekleurd ook leuk, en sierlijk met een foto bijvoorbeeld ook... Ik ben altijd zo besluiteloos, wordt er zelf gek van. We gaan van de week maar weer spitten :(
     
  11. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Wij hebben 6 boeken doorgespit en omdat je er maar 3 per keer mee mocht nemen heb ik toch digitale foto's gemaakt van degenen die wij mooi vonden.
    Toen die in de computer stonden heb ik er wel duidelijk bijgezet uit wel boek ze waren, paginanummer en bestelnummer. Eronder heb ik voor ons zelf een berekening gemaakt hoeveel de kosten zouden zijn inclusief drukken en postzegel. De druk kosten stonden hier duidelijk bij en ook eventuele extra kosten zoals dubbelzijdig drukken.
    Daarna hebben we de boeken netjes terug gebracht (je mocht ze een week lenen) en hebben we de tijd genomen om uit de kaartjes die we mooi vonden ons kaartje te zoeken.
    Dat kaartje uitgeprint op de computer en ook de tekst die we er in wilden uitgeprint en besteld.
    Ik stond dus in de winkel met een foto van het kaartje, aangezien ik alle gegevens opgeschreven had was het boek er zo bijgepakt en hoefden ze niet te zoeken.
    En nu zijn we in afwachting van de proefdruk.

    Groetjes
     
  12. Niki

    Niki Fanatiek lid

    13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Ik heb het gelukkig niet zo moeilijk, heb een eigen bedrijfje in het ontwerpen van websites, logo's voor bedrijven, trouwkaarten, maar ook geboortekaartjes, heb toevallig afgelopen weekend het kaartje zo goed als klaar gemaakt...
    helemaal in onze eigen stijl, dus... maar heb tijdens het zwangerschapsverlof nog wat tijd om eraan te werken, moet natuurlijk nog wel een drukker vinden...!

    Gr. Niki
     
  13. Selin

    Selin Fanatiek lid

    15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Wij hebben met ongeveer 24 weekjes de boeken gehaald bij de drukker en een leuk kaartje uitgezocht. Bij onze drukker was de regel dat de kaartjes voor 27 weken moesten worden besteld..... :rolleyes:
    Daarna heb ik de proefdruk laten maken en de kleine foutjes eruit gehaald...moet zeggen voel me nu wel gerust nu ik weet dat alles om het kaartje geregeld is...na de bevalling komt dat toch op de man neer ;)
     
  14. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    En dat willen we niet he!
    Als t aan mijn man lag, dan had ik echt niet willen weten hoe de kaartjes eruit zagen haha :)
     
  15. Chanel

    Chanel Bekend lid

    19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben al bezig via internet geboorte kaartjes te zoeken, heb wel een paar leuke gezien. Maar ga als het goed is zaterdag naar een drukkerij om boeken op te halen. Me vriend en ik weten al ongeveer wat voor soort geboortekaartjes we willen hebben. maar het kiezen blijft toch moeilijk.
     
  16. Sjalleke

    Sjalleke Fanatiek lid

    21 okt 2005
    2.150
    401
    83
    Wij hebben de kaartjes via poobies.com zelf ontworpen! Proefdruk ziet er geweldig mooi uit, wij zijn dik tevreden :) Maar het blijft moeilijk vooral omdat we er zelf nog aan kunnen sleutelen nu, wel gedichtje, geen gedichtje, wel rusttijd, geen rusttijd etctecetc
     
  17. fredje8

    fredje8 Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    gezien het feit dat we al lang bezig waren met zwanger worden, weet ik al precies wat ik wil, fijn he!!! scheelt dat weer een hoop stress, trouwens leuke bijkomstigheid mijn manneke vindt ook een leuk kaartje!
    Zoals je merkt is het geen kaartje uit een boek, maar home made
     

Deel Deze Pagina