Hoi, Tijdens mijn zwangerschap heb ik een aerosleep met bijbehorende hoeslakens gekocht voor het wiegje. De kraamhulp wilde geen gebruik maken van de aerosleep. Je mag hier namelijk geen kruik bij gebruiken en de eerste dagen had de kleine wel een kruik nodig. En vanwege het spugen was het handiger om een hydrofiele luier onder zijn hoofdje te leggen. Inmddels is de kraamhulp weg, maar we gebruiken nog steeds geen aerosleep. Onze kleine moet regelmatig een mondje spugen na zijn voeding en ik weet niet hoe dit gaat met de aerosleep? Een hydrofiele luier mag je niet gebruiken, omdat het effect van de aerosleep dan weg is. En zonder hydrofiele luier zakt het spuug toch door de hoeslaken in de aerosleep? Hoe doen jullie dit? groetjes Saskia
geen kruik gebruiken met de aerosleep? ojee dan heb ik een probleem... ik ga dit topic ff volgen...ik hoop dat je goede tips krijgt.
Het mondje terug zal inderdaad verdwijnen in de aerosleep. Maar de hoes die je daarover doet zal je meteen moeten wassen, maar de aersosleep neemt het op en die kan je dan de volgende dag wassen. Firella
ben niet te psreken over de aersleep...Helaas houd het absoluut geen warmte vast... Overigens wist ik niet dat de earosleep zelf ook uitwasbaar is...
Kwam dit tegen na googlen; http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewto ... f9d100b812 Bovenste berichtje staat daar wat over... Wij twijfelen ook nog of we de Aerosleep aan moeten schaffen of niet..
De kraam hier en verloskundigen vinden de aerosleep absoluut niet geschikt, aangezien de warmte verloren gaat vanwege de lucht doorlatende constructie...Kortom een kruikje heeft dan maar even effect maar zdeker geen uur of langer..
Maar als een kruik gaat lekken (als, dit check je goed lijkt me) dan voert de aerosleep het vocht juist beter af dan wanneer je een 'normale matras' met molton hebt. Dan liggen ze in het nat toch. Of zie ik het nou te simpel? Ik heb een beetje moeite met het feit dat een kraamhulp er geen gebruik van wilt maken. Ze past zich maar aan aan ons, het is tenslotte ons kindje. Ik ben wel benieuwd naar meiden die 'm wel hebben gebruikt met kruik en wat de ervaringen zijn?
Meid een kruik die gaat lekken gebeurt je echt niet hoor! Ik was der ook panisch voor, maar geloof me dat gebeurt echt niet...Die krengen krijg je vaak met gene mogelijk meer los juist
De kraamhulp is wel verantwoordelijk voor jou en je kindje in je kraamperiode. Vandaar dat ze bepaalde richtlijnen hebben waarmee ze werken. En dat is bij elk kraambureau weer anders. Ik zou even je intakegesprek afwachten, kijken hoe jouw kraamhulp naar de aerosleep kijkt.
Bij een gewoon matras zakt het water helemaal naar beneden, bij een aerosleephoes blijft het (hete) water in de aerosleep staan waardoor je kindje in het hete water ligt. Het aerosleep matras (ik weet niet precies hoe dat werkt) zal wel gewoon mogen denk ik, als de afvoer goed is. Ik wilde eerst ook een aerosleep, nu wacht ik eerst even af, als ons kindje een buikslaper blijkt te zijn haal ik er wel 1, voor het spugen alleen worden het hydrofiele luiers. Als je een kruikdop er scheef opdraait (omdat je bv. moe bent 's nachts en niet goed oplet), kan het wel gaan lekken. Het zal wel niet gebeuren, maar mocht het wel gebeuren, dan is het wel fijn dat je kindje daar niets aan over houdt.
Hoi, Waarom mijn kraamhulp geen aerosleep wilde gebruiken? Als de kruik gaat lekken, dan wordt de aerosleep een heet bad waar de kleine in ligt, omdat het water niet kan zakken. Je legt de kruik met de dop richting voeteneind, dus bij een normaal matras wordt het water dan opgenomen of valt door het bedje heen. In de eerste dagen hebben veel kinderen nog moeite om zichzelf op temperatuur te houden. De aerosleep is ademend, waardoor de warmte minder vastgehouden wordt en je kindje het dus koud kan krijgen. En vanwege de misselijkheid kunnen baby's wat spugen en bij een aerosleep gebruik je geen hydrofiele laken onder het hoofdje. Je zou dan elke keer de aerosleep-hoeslaken moeten verwisselen als de kleine gespuugd heeft en de aerosleep zelf elke dag moeten uitwassen. Beetje veel gedoe vind ik zelf. Groetjes Saskia
ik ehb zelf geen aerosleep gekocht voor het wiegje, maar wel voor het ledikantje en voor de wandelwagen. De eerste maanden (of zolang ik het zelf wil) slaapt Julia straks naast mijn bed in een wiegje, als er iets mocht gebeuren, vertrouw ik erop dat ik wakker wordt. als ze in het ledikantje gaat, verhuist ze naar een andere verdieping en dan geeft het me wel een lekker gevoel dat er een aero in ligt. Voor de wandelwagen vind ik het fijn dat het niet zo'n zweterig nest wordt. Als het goed is, ligt ze er de hele zomer in dus dat vond ik wel een verantwoorde aankoop. Je kan trouwens ook in plaats van de gewone kruiken van die bellywarmers nemen. Dan heb je geem lekgevaar. Ik geloof dat de kraamgestapo daar ook wel weer iets over te zeuren heeft, maar zolang ze die dingen in academisch ziekenhuizen ook gebruiken, zal dat echt wel goed zijn. ik wordt zo langzamerhand een beetje huiverig voor de kraamzorg. Als ik hoor wat allemaal wel en niet mag... Ik ben nogal van de zelfstandige en hoe meer je mij vertelt wat ik niet mag, hoe meer ik het juist wel ga doen... Zeker in mijn eigen huis, met mijn eigen kind en in mijn eigen en enoge kraamtijd, vertelt niemand mij wat ik MOET en MAG!
Hoi Saskia! Duidelijk uitleg, daar zit zeker wat in! Ik zal eens afwachten wat er tijdens de intake gezegd wordt. En dan kan ik altijd nog de zaken aanschaffen die nodig zijn. Wil natuurlijk niet dat mijn meiske onnodig risico loopt....
ikzelf heb niet het matras van aerosleep maar zo'n ding wat je erop legt. mijn kraamhulp heeft er niks over gezegd,onze kleine heeft het niet koud gehad dus de kruiken deden goed hun werk..vind het een beetje een raar verhaal dat je geen kruiken kan gebruiken icm aerosleep..
Tja, je kan het een raar verhaal vinden, ik vind het vrij logisch klinken (wat Saskia zegt als de kruik gaat lekken). Ik had al mijn twijfels over de aerosleep en ik wacht dus gewoon lekker tot na de bevallling of ik het denk nodig te hebben.