Babykamermeubilair

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Hatsie, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hatsie

    Hatsie Bekend lid

    13 jan 2012
    531
    214
    43
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Wij zijn aan het kijken voor een commode, ledikantje en kast voor de babykamer. Alleen komen we steeds op dezelfde producten. Waar hebben jullie je meubeltjes vandaan en hoe duur was het?

    Bedankt alvast voor jullie inspirerende antwoorden! :)

    Hatsie
     
  2. DragonBerry

    DragonBerry Bekend lid

    27 dec 2011
    671
    0
    16
    Van MP, was €750, als we het nieuw hadden willen kopen hadden we iets van €2200 neer kunnen leggen....
     
  3. Wihe

    Wihe Actief lid

    24 nov 2011
    440
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gewoon van de Ikea. Maar commode kregen we.
    We hebben trouwens een gewone kast, geen babykast. Vinden wij veel te klein en onpraktisch. Nu een leuke grote, en ruimte genoeg over ;)
    Wij hebben er iig niet voor gekozen een kant en klaar samengesteld pakket te nemen
     
  4. MamaTal85

    MamaTal85 Fanatiek lid

    13 sep 2011
    2.084
    199
    63
    NULL
    NULL
    Gardo, 700 euro voor het hele kamertje!!
     
  5. Anne09

    Anne09 Fanatiek lid

    11 aug 2011
    1.290
    57
    48
    Wij hebben een ladekast van de ikea voor 300,- gekocht. Deze heeft 6 grote lades, dus ik heb geen kledingkast nodig. Zo een grote commode vind ik echt ideaal, want je hebt lekker de ruimte. Naast het aankleedkussen en billendoekjes heb ik er ook nog een mand staan met allerlei babyproducten. We gebruiken nu nog de familiewieg, maar we gaan binnenkort een bedje bij Ikea kopen voor +/- 60,-. Niet veel dus.
     
  6. JongeMama22

    JongeMama22 Niet meer actief

    Wij gebruiken het wiegje waar ik als baby ook in heb gelegen. Die is gemaakt door mijn opa en ik en mijn zussen en broer hebben er ook ingelegen. Dus ik vind het een mooi idee als ons zoontje ook in dat wiegje ligt. We gaan het wiegje dan nog opknappen en een likje verf en hij is weer als nieuw.

    Andere meubilair halen we denk bij IKEA een vriend van ons werkt daar, dus dan kunnen we korting krijgen.
     
  7. misslisa

    misslisa Fanatiek lid

    8 feb 2010
    1.829
    139
    63
    Vrouw
    Wij hebben ons kamertje van marktplaats voor 300 euro overgenomen..Ziet er nog hartstikke netjes uit. Voor onze 2de zoeken we hetzelfde bedje op marktplaats erbij.
     
  8. mama2be27

    mama2be27 Actief lid

    12 dec 2011
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een aantal spulletjes heb ik op marktplaats gekocht (bijvoorbeeld een aerosleep). De commode bij de ikea voor 80 euro. De familiewieg hebben we te leen en een ledikant krijg ik van een vriendin.
    gordijnen hebben we besteld bij de leenbakker, een lamp bij de babydump.
     
  9. Cynnie1984

    Cynnie1984 VIP lid

    25 feb 2009
    6.014
    140
    63
    R'dam
  10. LovelyBrunette

    LovelyBrunette Actief lid

    11 dec 2011
    353
    0
    0
    NULL
    Maassluis
    Ook bij ons wordt mijn familie wieg gebruikt. Opnieuw geverft en de bekleding wordt gemaakt door mn vriendin. Ledikant en commode hebben we via markplaats gekocht voor 100 euro. Een koopje. Ze ondergaan wel een metamorfose trouwens. Het is nu blauw en wij willen hem wit...... :) En teksten erop. Zo wordt het echt van ons. :D
     
  11. Monica1979

    8 nov 2011
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
  12. Nummer 10

    Nummer 10 Actief lid

    2 feb 2012
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als commode de Hemnes ladekast voor (geloof ik) Eur 130. Praktisch, ruim en ook daarna nog bruikbaar.
    Als kledingkast een kast van de kringloop voor 2 tientjes die ik geverfd heb
    Als wieg een familiewieg
    Ledikantje van IKEA voor minder dan EUR 100

    Een 'echt' samengesteld babykamertje vond ik zonde van ons geld.
     
  13. samantha1985

    samantha1985 Niet meer actief

    Ik had alles van marktplaats af gehaald omdat ze 2500,- nieuw koste hoefde ik via mp maar 450 te betalen en das een hoop verschil...
     
  14. Hatsie

    Hatsie Bekend lid

    13 jan 2012
    531
    214
    43
    Vrouw
    Bedankt allemaal!

    Is het nodig om bij een commode echt zo'n rand erop te hebben of kun je ook een gewoon ladeblok kiezen? Daar zit vaak meer ruimte in, vandaar!
     
  15. Vrouwenmantel82

    Vrouwenmantel82 Actief lid

    11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch

    Niet echt nodig, maar wel handig naarmate ze ouder worden en erg beweeglijk op de commode zijn.
     
  16. Leonike

    Leonike Bekend lid

    21 nov 2011
    521
    2
    18
    Hier via mp voor € 250,-
    Kamertje is nog erg netjes en stevig.
     
  17. Itsmemarrie

    Itsmemarrie Bekend lid

    15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij hebben pepper van babydump bestelt, dit is een doorgroei kamer dus de kast is groot genoeg om te blijven gebruiken als beeb ouder wordt en de komode is gewoon een lage kast die altijd wel ergens handig is. en straks kunnen we er als het goed is gewoon een groot bed bij kopen in dezelfde stijl dus kunnen we de rest van de meubels blijven gebruiken :)
     
  18. ladyw

    ladyw Fanatiek lid

    4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Wij hebben de commode en bedje van kidsfactory.
    Daar hebben ze erg leuke meubels die je bij veel winkels niet tegen komt.
    Kijk maar eens op kidsfactory.nl
     
  19. Hatsie

    Hatsie Bekend lid

    13 jan 2012
    531
    214
    43
    Vrouw
    Leuk, bedankt voor de tips! Ik vind het zooo lastig. Ik vind mp in eerste instantie niets, maar wil wel graag iets brocants/klassieks. Zo lastig...
     
  20. rinnie

    rinnie Bekend lid

    11 apr 2008
    660
    0
    0
    Ik heb het wiegje op een Franse antiekmarkt gekocht (zo'n witte smeedijzeren), commode is een antieke Biedermeier kast die ik ga opknappen (ooit gekocht via Marktplaats), en de kast is een kast die al van mijn oma is geweest :) . Het is een combinatie van van alles, maar daar hou ik van, het moet niet allemaal te strak of perfect zijn :) .
     

Deel Deze Pagina