Babykamer ikea

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door lovelyme, 19 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelyme

    lovelyme Fanatiek lid

    12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Mijn man vroeg zich af de babykamers van de ikea ook goed zijn.
    Verschilt het nog qua hoogte dan met andere merken/winkels.

    En is het zo dat als het staat je het niet meer moet verschuiven of uit elkaar halen.

    Graag jullie mening als jullie een babykamer hebben van de ikea

    Alvast bedankt
     
  2. Kapedi

    Kapedi Fanatiek lid

    18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    Hoi,

    Ik heb de babykamer van Ikea. Ik vind best goed te doen, je kan natuurlijk niet veel verwachten voor die prijs, maar ben wel tevreden. Meubels zijn goed stevig en makkelijk in elkaar te zetten. Foto`s staan op mijn pagina. Het is in ieder geval niet zo dat als je er tegen aan duwt dat het omvalt :)
     
  3. lennylenn

    lennylenn Niet meer actief

    ik heb ook een kamertje van de ikea. de hensvick serie ofzo heet het en we zijn er erg tevreden over. makkelijk in elkaar te zetten inderdaad en ook best stevig.

    kostte maar 300 nog wat euro i.p.v van de 1500 euro´s of meer dat je tegenwoordig voor een kamertje betaald.
     
  4. Tord

    Tord VIP lid

    26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    ja wij hebben ook een Ikea kamertje, staat heel leuk en de kwaliteit is inderdaad prima hoor :). Het is allemaal al duur zat, en voor nog geen 300 euro hadden we het kamertje kompleet.
     
  5. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.589
    3.211
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Over verschuiven: Onze kast komt van de Ikea - en die is mee verhuisd en toevallig 4 dagen geleden weer verhuisd van de ene naar de andere kamer. Gaat prima hoor. Meubeltjes van de ikea zijn wat dat betreft best duurzaam naar mijn idee.
    Wat je man noemt, heb ik iets meer bij Leenbakker meubels. Hoewel je als je daar goed mee omgaat, het ook prima en netjes is/kan zijn. Maar ikea vind ik wat steviger.
     
  6. Alita

    Alita Niet meer actief

    Wij hebben hier de bedjes van ikea....ook de hensvik..
    Ik vindt ze prima! Nu ligt dochter gewoon onderin, straks gaat de voorkant eraf en ze heeft een mooi bedje nog steeds!!!
    Wij geven liever straks iets meer uit aan haar tienerkamertje...
     
  7. Mijkeltje

    Mijkeltje Fanatiek lid

    7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Wij hebben niet echt 'n 'kamertje' van de Ikea, maar echt álles komt zo'n beetje bij de Ikea vandaan, tot aan 't laminaat aan toe:

    Even zien.. Ons babybedje is 't goedkoopste bedje van de Ikea. Ze slaapt er perfect in. En op trouwens, want ze ligt op 'n matrasje van de Ikea.
    D'r hemeltje is van de Ikea, ook erg mooi. Beddengoed is van de Ikea, blijft ook mooi. Babyfoon is van de Ikea, bleken we echter niet nodig te hebben, maar doet 't goed. Zelfs de rookmelder op haar kamer is van de Ikea... De lampen op haar kamer: Ikea. De fotolijst met foto's: Ikea. De 'sok' waar haar luiers etc inzitten: Ikea...

    En we hebben 'n hangcommode (van.. Juist.. De Ikea), ideaal ding. Wij zijn beiden nogal lang en hebben 't ding dus lekker hoog hangen.
    't Bedje gaat straks gewoon 'n standje naar beneden en ik meen mij te herinneren dat dat niet bepaald veel gedoe was...
    Ik vind het allemaal solide genoeg en voor 'n klein budget heb je toch een leuk kamertje!

    Vooralsnog eigenlijk geen klachten over de Ikea dus, haha!
     
  8. Devy

    Devy Fanatiek lid

    23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wij hebben de Leksvik kamer: het ledikantje, de garderobe kast, de smalle kast, de commode, de wandplank, én de dekenkist. Ook het matrasje, het hemeltje en het kleed komen bij de Ikea vandaan. Wij zijn er erg tevreden over. Het ledikantje is nu omgebouwd tot peuterbedje dat tot ze een jaar of 3 zijn mee gaat. De commode wordt straks omgebouwd tot gewone ladekast. Zo groeit de kamer met haar mee.
     
  9. BabeBabe

    BabeBabe VIP lid

    14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    hier ook de hensvik kledingkast en ledikant, prima meubels en ook nog es mooi om te zien! en idd, ik vond het ook belachelijk om meer dan 1000 aan een babykamer uit te geven... koop ik later liever een wat duurder "groot" bed voor hem! maar ik denk dat het straks eerst dat mooie blauwe bed word dat de ikea heeft :)
     
  10. Dehtje

    Dehtje Actief lid

    20 aug 2009
    134
    1
    0
    Hier ook de hensvik-serie (kast, commode en bedje) en tot nu toe ben ik super tevreden! Prima kwaliteit/prijs verhouding!
     
  11. Anntje

    Anntje Lid

    11 nov 2009
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier geen ervaring met ikea kamertjes, maar wel meet heel veel andere ikea spullen. Alles is afgelopen jaar mee verhuisd en er is niks mis mee.
    Mijn zus heeft wel het leksvik kamertje en is er zeer tevreden over. Haar zoontje sprong zo hard in z'n camping bedje, dat de middelste poot er onder weg knapte, maar zijn ledikantje is nog steeds helemaal heel.

    Liefs Anntje
     
  12. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.725
    3.567
    113
    Wij hebben ook een aantal Ikeameubeltjes, in de winkel zelf zie je vaak al wat een beetje stevig is of bij wijze van spreken al uit elkaar valt als je er naar kijkt. Gewoon flink aan de lades, deuren etc. schudden.
    Ons dochtertje zit ook regelmatig in haar Ikeakast, kruipt in de grote la, springt in haar Ikeabed etc. Dat gaat allemaal goed.
    Ikea ledikantje is ook prima als je een rustig tot normaal kind hebt. Ben blij dat ik die meubels ergens anders heb gekocht, want die van Ikea zijn echt te licht voor mijn zoontje. Hij heeft wel eens in zo'n ledikantje geslapen bij iemand anders, maar hij ramt en springt zo wild, dat dat hele bedje verschuift en je steeds gebonk hoort. Die bui zag ik al hangen, dus ik heb een loodzwaar ledikantje, waar geen beweging in te krijgen valt.
     
  13. butterfly83

    butterfly83 Fanatiek lid

    14 feb 2008
    2.038
    41
    48
    friesland
  14. VeraM

    VeraM Actief lid

    22 apr 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Wij hebben ook het kamertje bij ikea vandaan. De serie leksvik. Ledikant, comode, kledingkast, wandplank. Maar ook het hemeltje, matras, lampen, gordijnen, spiegel, hydrofielluiers enz enz. Ik ben fan van ikea. Het ziet er allemaal mooi uit, het is duurzaam en niet te duur.
     
  15. misa

    misa Niet meer actief

    Wij hebben ook over een ikea kamertje gedacht. Leek me prima, helemaal gezien de prijs/ kwaliteit verhouding. Wel even goed kijken naar de hoogte van de commode (voor jezelf). Maar er zijn ook (lade)kasten bij ikea die hoger zijn, en die je ook als commode kunt gebruiken.

    Wij hebben uiteindelijk op marktplaats gekeken en hebben een heel mooie kamertje met stevige meubels voor 300 euro gekocht!
     
  16. Klijntjuh

    Klijntjuh Fanatiek lid

    28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Ik wilde dit kamertje ook, maar dan met 2 smalle kasten langs de commode..

    nu zijn verdorie de smalle kasten van de site!!!:x dus ben benieuwd of het er nog is! ik ga morgen bellen! (mijn ouders zouden het hele spul op het schip zetten)
     
  17. Devy

    Devy Fanatiek lid

    23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Klijntjuh Wat jammer zeg! Ik had laatst nog gekeken en toen stonden ze er nog wel op. Ik hoop dat ze toch nog ergens voorradig zijn voor je.
     
  18. Shyness

    Shyness Bekend lid

    17 aug 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Hier komen de meeste spulletjes ook van ikea hoor, lakentjes, denkentjes, lepeltjes, drinkbekers, mandjes voor in de commode, badje... prima materiaal allemaal
     
  19. Rosado

    Rosado Niet meer actief

    Wij hebben ook een kamertje van de Ikea, de Leksvik-serie. Wij hebben de garderobekast, ledikant, commode en wandplank en wij zijn er super tevreden over.
     
  20. stampertje

    stampertje Fanatiek lid

    24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Wij hadden een "echte" babykamer maar ik had niks aan de comode ik ben 157 en kon er niet goed bij. Heb het toen verkocht en het goedkope bedje van de ikea gehaald. En een grote 3 deurs kast. en voor de jongste alleen een bedje want zij heeft een inbouwkast. Verder hebben ze allebij een hangding voor spulletjes in te doen de oudste heeft ook nog een tafel met 2 stoeltjes inmiddels dat ijzeren witte meegroeibed gekleurde fotolijstjes magneetboord en allebij een kist voor het speelgoed. (de oudste heeft een kamer van 3 bij 3 de jongste 2 bij 2 dus kan niets in haar kamertje kwijt)
     

Deel Deze Pagina