Wat ondernemen jullie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Krissiefeur, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    Hoi meiden!

Wat ondernemen jullie zoal met jullie kindjes? Sarah is nu een half jaar bijna en vind het lastig wat ik allemaal met haar kan doen!

We kijken 's avonds sesamstraat, overdag lezen we een boekje. Fruit eten, wandelen naar de winkel en ze speelt in de box. Vraag me dan af of ze zich niet verveeld?:$

2. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Ik doe zo ongeveer hetzelfde. Verder hebben we hier een boerderij thuis, dus we zitten regelmatig in de stal, zei lekker naar de dieren kijken en kan ik mijn ding doen. Tja verder weet ik het ook niet. Zodra ze zelfstandig kunnen zitten kun je gaan fietsen.

3. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Wij doen ongeveer dezelfde dingen hoor! Spelen in de box, spelen op het kleed alleen en met papa en mama, fruit en groente eten (nou ja, in de kinderstoel zitten haha want groente lust hij niet graag), wandelen en eendjes voeren, naar de winkel.

Sesamstraat kijken is wel een leuk idee! En boekje lezen willen wij ook binnenkort mee beginnen, hij zit nu in een fase dat hij alles zelf wil vasthouden, dus nu is het meer boekje gooien!

Overigens, heeft Lucas bijv. een speelgoedtamboerijn van V-tech. Wij worden zo langzamerhand gek van dat ding maar als ik hem aan zet, dan wordt Lucas helemaal wild en gaat trappelen en dan zie je zn ogen groot worden, begint te kraaien...
    Dus ik denk dat vaak hezelfde voor een baby niet saai is hoor!

En als ze het wel saai beginnen te vinden, laten ze dat wel duidelijk merken!

4. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Hier speelt de kleine in de box of op zijn speelmat alleen of met papa/mama erbij. Of hij zit in zijn wippertje of bij mama op schoot of papa draagt hem rond. Hij zit meestal in zijn wippertje naast ons als we eten als hij niet slaapt en dan eet hij ook een beetje. Na avondeten gaan we altijd even dag zeggen tegen meneer de kikker (mijn roze vergiet in de vorm van een kikker met kroontje haha) en we knuffelen bijna elke avond op het grote bed met z'n 3tjes. Een paar keer per week een wandeling buiten maken, hij komt altijd mee als we boodschappen gaan doen. Soms bij mij op schoot een boekje lezen. Hij bekijkt dingen graag.
    Ik heb nooit het gevoel dat hij zich verveeld! De kleinste en normaalste dingen voor ons zijn nieuw en bijzonder voor hun. Zo ook een kussen hier van de ikea. Hij kan er wel 10 minuten lang aan zitten aaien als hij op mijn schoot zit haha.

5. angel1990

angel1990 Niet meer actief

Wat ik doe met mijn kleine ukkie..

's ochtends om 7 uur flesje
    daarna nog even bij mama in bed slapen..
    als ik dan wakker ben dan ga ik van bed en leg ik haar tusesn 2 dikke kussens in zodat ze nog even verder kan slapen..

ze speelt hier vooral op de grond ze heeft nu nog geen speelgoed bak maar nog een doos haha die sleept ze overal naartoe en haalt het speelgoed hier uit.

Bij hebben een babywalker van v-tech die ze nu dus alleen nog gebruikt voor de geluiden niet om te lopen!
    wij hebben een dierendraaitol met geluid en een koekjestrommel met vormpjes waar ze ook helemaal gek van is!

Ik ga eigenlijk elke dag even een stukje met haar naar buiten samen met de hond. Ook ga ik tegenwoordig ff een stukje fietsen als het mooi weer is (boodschappies doen) is 400M fietsen en mevrouw gaat zelf zitten dus is erg vlot =D

Verder speel ik geregeld even met haar samen... een balletje rollen of samen met haar een koekje eten. Mylène krijgt al een tijdje fruit en groente dus is geen bijzonders meer eigenlijk!

Als het mooi weer is mag ze even in de loopstoel buiten want dan gaat de hond buiten spelen en vind ze heerlijk :D

Ook ga ik wel is met haar naar de markt op vrijdag.. vind mevrouw ook heerlijk!!

6. 23Eline

23Eline Actief lid

21 nov 2010
    163
    0
    0
    Klinkt niet als jou kindje zich verveelt hoor.

Ik heb vaak de radio met kinderliedjes aan staan.
    Dan zing ik en dansen we samen. Vind hij ook heel gezellig en fijn.

Deel Deze Pagina