Babykamer klaar in 7e maand?

Discussion in 'Zwangerschap' started by LadyDaisy, Oct 30, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ja het lijkt me echt niet dat hij jou expres wil bang maken. Het is alleen fout gedacht. Zou wat zijn. Nee gelukkig niet.

Ik denk als hij dit leest dat hij dan wel gerustgsteld is. Mocht hij dan nog dat zeggen? Dan is hij gewoon aan het zeuren hahaha :D

2. valentijn14

valentijn14 Actief lid

Jul 8, 2008
    280
    0
    0
    sorry ik moet alleen lachen wat je vriend zei! :)

3. Carla78

Carla78 Actief lid

Apr 14, 2008
    159
    0
    0
    chemisch analist
    Almere
    mijn kamertje was pas af met 36 weken en heb nu alles gewassen. Met de intake is ze niet eens boven geweest. Vraagt en zegt alleen wat er in huis moet staan.

4. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Misschien is het lekker voor je eigen (en je vriend) gemoedsrust als je de babykamer op tijd af hebt, tenminste dat goldt voor mij wel.
    Ik moest nog verhuizen in de 8e maand en zat geheel in de stress toen.
    Ik wilde gewoon dat alles op tijd af was en niet nog alles op het laatste moment hoeven doen. (nesteldrang)

Waarschijnlijk heeft je vriend daar een beetje last van ;)

Maar er gaat echt niemand 'controleren' ofzo, dat is echt middeleeuws.

5. Tennes

Tennes Niet meer actief

Ik vind dit nogal een boute reactie op iemand die je niet kent. Ook mannen hebben last van onzekerheden en stress rondom de bevalling en het krijgen van een kindje. Wij vrouwen voelen van alles en weten vaak veel. (intuitie, fora, tijdschriften) Voor mannen zijn een hoop basale dingen nieuw. En als hij hiervan in de stress kan raken, dan is het fijn als wij hem gerust kunnen stellen ipv van te oordelen.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nou, ik vind m'n reactie niet zo bout hoor... Je bent echt wel een beetje vreemd als je denkt dat je kind vanwege het niet af zijn van een kinderkamer van je afgenomen kan worden... Pfff...
    (En dan ben ik als hulpverlener echt heeeeeel wat gewend hoor, aan vreemde mensen en vreemde reacties).

7. raspberry

Laat ik overigens even uitleggen wat ik nu voornamelijk zo vreemd vind aan zijn reactie: het feit dat hij tegen zijn vriendin gewoon STELT dat dit zo is, in plaats van gewoon z'n onzekerheid daarover uit te spreken en zijn licht eens op te steken bij mensen die er meer van weten...
    Dat ie onzeker is, prima. Dat vind ik ook niet raar. Wel zijn reactie en zijn dwingende toon daarin...

8. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

reactie op topic: nee hoor !
    maar als je vriend daar bang voor is, gaat ie er zelf alvast mee bezig toch. misschien heeft ie nesteldrang haha

9. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Mijn schat heeft de reacties gelezen en is erg gerustgesteld.
    Hij weet zelf ook niet meer waar hij het vandaan had. :)

Oh, gisteren zijn we bij zijn zusje op kraamvisite geweest, heeft hij ook zijn nichtje vastgehouden, en eng dat ie het vond! :)
    Alles zo klein en lief!

10. raspberry

Goed om te horen... beter dat ie zich even voor laat lichten dan zo te stressen, ;)
    Enneh, hij kan relaxen hoor: collega van mijn man maakte zich ook zo druk dat hij geen goede vader zou zijn en voelde zich ook altijd zo onhandig met baby's, maar die had uiteindelijk direct na de bevalling helemaal het vadergevoel en zelfs eerder dan zijn vriendin zich echt moeder voelde... :)
    Komt dus helemaal goed: eigen kind is toch anders dan dat van een ander, omdat je bij een ander toch altijd het gevoel houdt van: Doe ik het wel goed, vinden ze het wel OK als ik zus-of-zo...
    Bij je eigen kind beslis je lekker zelf, dat geeft een boel extra rust, ;)

11. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

Jul 9, 2008
    822
    19
    18

Helemaal mee eens... En ik moet zeggen ben toch een beetje jaloers op je.... :) :) Je man maakt zich druk om de kamertje...Mijn man niet gezien hoor...Hij vindt alles best...

En ja ze zeggen is beter dat alles in de 7e maand klaar staat voor als de baby te vroeg komt, maar dan mag ie zowiezo niet mee naar huis. Volgens mij moet ie dan toch een paar dagen/weken blijven...

Liefs Jeanney

12. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,987
    1
    0
    Ik blijf me afvragen wie die ZE zijn...

13. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

Jul 9, 2008
    822
    19
    18
    Ze bedoel ik met de kraamzorg; ik heb 2 kids en heb 2 verschillende kraamzorg bureau gehad... En dat heeft die vrouw van de intake gesprek geadviseerd...Moet niet, maar het mag.....En ik ben blijkbaar niet de enige die dat geadviseerd heeft gekregen.....

Jeanney

14. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    het geeft gewoon meer rust en stress is niet iets wat je wilt denk ik in die laatste weken, wij nederlanders zijn zo heerlijk stug en laat overal mee, GET EXITED zorg voor die babykamer hij kan toch maar gewoon klaar zijn? ik zie het punt niet van al dat gewacht (op een goede reden zoals verhuizing na wat ik dan zoiezo gewoon dom gepland vind in het algemeen voor jezelf)

15. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Tja... als de oplevering van je nieuwe huis met 3 maanden wordt verlaat, valt er weinig te plannen.... ;)

Share This Page