ontevreden over de gyn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bieke24, 31 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bieke24

    bieke24 Actief lid

    21 mrt 2007
    119
    0
    0
    werk op de schoenenafdeling
    zuid limburg
    Hallo allemaal.

    Ik moet dit ff kwijt he zit me zo hoog.
    Ben vandaag op controlle geweest bij de gyn.
    Als eerste stelt hij de domme vraag wat kom je doen :(
    Tja ga niet erna toe omdat ik het leuk vind.
    Toen vroeg hij hoe het ging.
    Zeg ik zo gaat wel de klein is druk beweegt goed.
    Alleen heb ik zoveel last van mijn bekkeninstabiliteit kan al 3 weken nauwelijks nog lopen. :cry:
    Ach zegt ie dat heeft iedereen gaat over en gewoon lopen. :(
    Ook als het niet gaat.
    En ga maar zwemmen is goed voor je.
    Mijn fysio heeft me dit afgeraden maarja. :(
    Zegt hij er na ook nog tegen me door de b.i. gaat de bevalling makkelijk.
    Dus dat geluk heb je. :(

    Vraag me af hoe hij zowat kan zeggen.
    Hij zit alleen maar achter zijn buro komt er niet eens achter uit.
    Een of ander hulpje laat hij me onderzoeken en de kleine . :(
    Ach alles is goed is goed gegroeid hoe ver je bent dat kunnen we niet met zekerheid zeggen. :(
    Dus hij weet niet eens hoever ik eigenlijk ben. :(
    Vraag ik zo aan hem ik heb veel last van harde buiken en pijn in mijn buik. :(
    Ach kan geen kwaad als je weeen krijgt moet je maar bellen of langs komen. :cry:
    Wat moet ik hiermee :(:
    Dit maakt me zo onzeker en kwaad.
    Kan ik nog overstappen naar een andere gyn :(:

    Ik weet het ff niet meer voel me zo machteloos. :(
    Straks gaat wat mis ofzo en dan bij wie kan ik dan terecht.

    x x x een hele onzekere aanstaande mama :cry: :cry:
     
  2. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Wat dacht je van een andere gyn of vk zoeken!
    Zou ik echt doen meid...en dit melden in het ziekenhuis. Hier heb je helemaal niks aan..wat een lomperd zeg!
    Succes!
    Elmo
     
  3. ImaaN

    ImaaN Actief lid

    9 jun 2007
    147
    1
    0
    AmsterdaM
    zoooo zegggg wat een rot gyn.
    volgens mij kan je toch gewoon overstappen naar een andere gyn?
    ik zou ook niet verder willen bij zo een gyn.
    Je bent al zo ongerust als je zwanger bent en als je gyn. ook nog zo zijn
    werk doet tjahhh meer zekerheid krijg je er nie van

    gewoon andere gyn zoeken zoals elmo al zei ;)
     
  4. bieke24

    bieke24 Actief lid

    21 mrt 2007
    119
    0
    0
    werk op de schoenenafdeling
    zuid limburg
    heb de volgende afspraak staan bij een andere omdat hij dan op vakantie is.
    Dan maak ik mijn vervolg afspraken gewoon bij hem mocht hij me meer gerust kunnen stellen.

    Want mijn moeder zit er nog mee.
    Die is met me mee geweest.
     
  5. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    inderdaad gewoon een andere gyn hoor! ze zijn er uiteindelijk wel voor jóu! en als jij je niet happy voelt, doet hij z'n werk dus niet goed. en het is zo jammer dan, wij hadden zo'n lief mens!
     
  6. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Gewoon een andere zoeken...
    Ditr hoef je niet te pikken!
     
  7. Majel24

    Majel24 Fanatiek lid

    21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik zou zeker overstappen, maar ook een klacht over de "beste" man indienen bij het ziekenhuis.
    Wat is dat voor boeren...
    Ookal zou jij je voor niks ongerust maken ( wat je in mijn ogen niet doet) dan nog heeft hij de taak om dit serieus te nemen en ervoor te zorgen dat je niet eerder weggaat als dat je gerust gesteld bent.
     
  8. Pipo

    Pipo Actief lid

    7 jul 2007
    159
    0
    0
    Een klacht indienen en er opstaan dat je een andere gyn krijgt! kom op zeg, wat een ***! Jij moet je bij hem/haar op je gemak voelen, kom voor jezelf op hoor!
     
  9. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Misschien dat jullie je niet kunnen vinden in mijn mening, maar behalve dat hij misschien op een botte manier heeft gesproken (wij zijn er niet bij geweest) kan ik niets lezen wat niet klopt…

    Als ik bij de gyn komt vraag hij ook wat ik kom doen (hij moet toch van jou horen wat er aan de hand is.?)

    Hij vraagt zelf hoe het gaat, jij geeft aan dat je last hebt van bekkeninstabiliteit

    En wat hij zegt dat je gewoon moet lopen ook als het niet gaat klopt als een bus,(wel verschillend per persoon) maar vaak verminderen de klachten bij gewoon “doorlopen”….

    Niet te lang stil blijven staan, niet te lang in 1 en dezelfde houding blijven zitten-liggen helpt ook wat….

    Je moet juist zorgen dat je toch in beweging blijft en dat je spieren sterk blijven en niet zwak worden…daardoor is het juist wel goed om te gaan zwemmen en begrijp ik niet helemaal waarom je vk je dit heeft afgeraden, maar goed wij kennen jouw situatie ook niet, en je vk en je gyn kennen dat wel, dus die spreken elkaar tegen op dat vlak…

    Tis voor jou zaak dat je toch een combinatie vindt waarin je genoeg blijft bewegen en toch rustig aan doet…misschien zou je in overleg met je vk of ha naar een therapeut kunnen gaan, die kan jou helpen dat op een verantwoorde manier je spieren sterk blijven…en die kan bepalen hoe ver je met iets kunt gaan

    Wbt de bevalling…of je idd sneller bevalt? Ik denk dat de gyn daarmee bedoelt dat je waarschijnlijk eerder zal worden ingeleid? Dus dat je daar misschien “geluk” mee hebt?

    Gelukkig hebben ze jou en de kleine in ieder geval nagekeken, snap enkel niet wat je gyn dan bedoelde dat hij niet wist hoe ver je bent?

    Dat je harde buiken hebt en buikpijn, tja dat zijn de dingen die bij een zwangerschap kunnen horen meid, het enige wat je daar zelf aan kunt doen is toch wat meer rust nemen. Geen vk – gyn of ha kan daar iets aan veranderen, dat zijn de “rot dingen” die bij een zwangerschap kunnen horen….en kunnen vaak idd geen kwaad…je vk zal je dat ongetwijfeld ook hebben gezegd…en daarbij zegt hij je nog dat als er iets is, je altijd kunt bellen of zelfs langskomen…

    Maar goed neemt niet weg dat jij je niet “goed” voelt bij je gyn en dat het jouw goed recht is om een afspraak bij een andere gyn te maken…

    Wbt de meningen van sommige om een “klacht” in te dienen vindt ik wel heel een beetje overdreven eerlijk gezegd. De man heeft niks verkeerds gedaan behalve dat zij zich niet op haar gemak voelt bij hem, dat heeft iedereen wel eens, er zijn er genoeg die zich niet prettig voelen bij een vk en daarom een andere vk zoeken…

    daar kunnen wij niet over oordelen….

    Nou meid ik hoop in ieder geval dat je je “beter” voelt bij een andere gyn en dat die je voor jouw gevoel wel “goed” kan helpen als er iets is…

    Maar probeer in ieder geval rustig aan te doen, maar toch ook goed in beweging te blijven wat je spieren betreft dat is ontzettend belangrijk…als je helemaal niets mee doet, zul je nog veel meer last krijgen van bekkeninstabiliteit….

    Liefs smoekie
     
  10. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Het is misschien vooral de manier waarop Smoekie. De goede man kan best gelijk hebben met alles wat hij zegt.....
    Een klacht gaat misschien wat ver inderdaad maar een melding maken vind ik wel op zijn plaats.
    Je kan je info best "goed onderbouwd" geven maar aangezien je met mensen werkt is het niet helemaal onbelangrijk hoe je dat brengt. Ook had hij het best kunnen onderbouwen ter plaatse (scheelt jou weer een hoop typwerk ;))
    Ik denk ook dat ze daar vooral aangeslagen door is, wat ik dan wel weer begrijpelijk vind.
    Elmo
     
  11. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Ach misschien had die man zijn dag een keer niet en bracht hij het wat minder "liefdevol" dan anders.
    Ik vind ook niet dat hij rare dingen heeft gezegd, mischien wat bot of ontactisch.

    Niet elke Gyn is even sociaal, als hij maar goed zijn werk doet vind ik meestal.
    Tenzij er echt iets aan de hand is, dan heb je alle steun nodig en een minder sociale gyn doet er goed aan iemand die dat compenseerd bij de hand te hebben.
     
  12. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm tja blijft een beetje lomp

    al ben ik het ergens wel met je eens hoor smoekie
    en nie tiedereen si even tactvol

    maar blijft een feit dat als je je niet prettig voelt of niet serieus genomen voelt
    dat zeker in een ziekenhuis wisselen van gyn natuurlijk wel een optie is.

    niet iedereen klikt met iedereen tenslotte

    mijn huisarts vraagt ook altijd "wat denk je dat je hebt?" en persoonlijk vind ik dat erg prettig
    gezien ik zelden zonder enig voor onderzoek bij mn arts terecht kom
    ken daarentegen genoeg mensen die het ronduit lomp vinden omdat HIJ de arts is en je er niet komt omdat je zelf voor huisarts gestudeerd hebt.

    als je je bij zo'n aanpak niet prettig voelt dan moet je gewoon een ander zoeken
    een klacht.. tja das misschien wat heftig
    maar je hoeft niet perse bij die gyn. te blijven toch? :)
     
  13. bieke24

    bieke24 Actief lid

    21 mrt 2007
    119
    0
    0
    werk op de schoenenafdeling
    zuid limburg
    Het is niet alleen vandaag zo maar ook de andere keren dat ik ben geweest.
    Heb wel vaker gedacht heeft zijn dag niet kan wel eens voor komen.
    Maar toch alleen al de manier waarop hij het gezegt heeft.
    Hij luisterd ook niet naar me als ik wat vraag ofzo.
    Krijg ook nergens een antwoord op.
    Loop al van begin of aan bij die vent nu had ik mijn moeder eens mee genomen en zij zegt zelf dat het niet klopt hoe hij me behandelt vandaar.

    En wat hij zegt dat je gewoon moet lopen ook als het niet gaat klopt als een bus,(wel verschillend per persoon) maar vaak verminderen de klachten bij gewoon “doorlopen”….

    Niet te lang stil blijven staan, niet te lang in 1 en dezelfde houding blijven zitten-liggen helpt ook wat….

    wat jij zegt smoekie weet ik allemaal van de pysio
    Alleen zegt zij dingen die ik niet of beperkt mag wat hij zegt wat wel goed voor me is.
    Hoe kan hij van achter zijn buro zien hoe het met me gaat?
    Als hij me nog nooit heeft aangeraakt en alles door een hulpje laat doen?
    Ik ben niet boos op jou.
    Maar wel op hem omdat ik van het kastje naar de muur gestuurd wordt .
     
  14. 00Marij

    00Marij Actief lid

    17 mei 2007
    407
    0
    0
    ik ben het niet met jullie eens.

    meestal loop je niet bij een gyn voor de lol, maar vanwegen een medische indicatie. er is kennelijk een reden voor dat je extra in de gaten moet worden gehouden. dat op zich is al reden voor extra spanning bij de moeder. Dan is het juist de bedoeling dat een gyn je gerust kan stellen en vertrouwen opwekt en je je veilig voelt onder controle van de gyn. Dat gaat niet lukken als je gyn je het gevoel geeft je niet serieus te nemen en botte antwoorden te geven!

    dus ja, ik zou zeker voortaan bij die andere gyn je afspraken maken meid! Ik heb een supergyn, en heb ook echt zelf deze gekozen en heel bewust een ander geweigerd. ik moet echt steun hebben aan mijn gyn, het is allemaal al spannend genoeg en dan is een gyn die je vertrouwen geeft zo fijn! doen hoor! gewoon bij die ander blijven!


    sterkte met je laatste loodjes (nog maar 10 weken ongeveer... dat schiet al lekker op!) (jaja, ben een beetje jaloers op je zwangerschapstermijn ;) :D 8) )

    liefs
    Marij
     
  15. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    belangrijkste is in ieder geval dat je zorgt dat je bij een gyn komt te lopen waarbij jij je goed en begrepen voelt meid.

    succes in ieder geval.

    liefs smoekie
     
  16. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm ik had vandaag de eerste afspraak met een gyn
    en deze mevrouw was gelukkig heel aardig, vriendelijk en ook geinteresseerd

    al had ze heel even zo'n blik van "kom je nou enkel hiervoor helemaal terug?"
    mar dat is dus omdat ze nu dus een afspraak met mij had waar ze enkel hoefde te zeggen "ja het ziet er goed uit.. maar om het zeker te weten moet je nog 1 echo... en dan kan ik je e igenlijk pas echt wat vertellen"

    maar toen ik vertelde dat ik aardig dicht in de buurt woonde werd ik netjes nog even op de tafel gelegd
    bloeddruk, cm etc gemeten..
    en kon ik met een goed gevoel de kamer weer verlaten.

    klinkt toch heel anders dan jouw verhaal...
     
  17. bieke24

    bieke24 Actief lid

    21 mrt 2007
    119
    0
    0
    werk op de schoenenafdeling
    zuid limburg
    Ja dat wordt bij mij dus allemaal niet gedaan.
    En als ik erom vraag zegt hij gewoon nx.
    Dus wat heb ik eraan.
    Ook dat hij niet weet hoelang ik precies ben vind ik zo raar.
    Maarja over 3 weekjes heb ik een andere dus hoop dat ik dan wel uitleg krijg.

    x x x x
     
  18. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    dat is inderdaad wel apart

    je mag toch verwachten dat zelfs als hij het niet zelf uitvoert.... hij toch op zn minst even je dossier leest voor je binnenkomt

    lijkt me wel zo nuttig....
     
  19. bieke24

    bieke24 Actief lid

    21 mrt 2007
    119
    0
    0
    werk op de schoenenafdeling
    zuid limburg
    ja dat lijkt mij ook.
    Ik ben ook maar elke keer 2 min binnen langer niet.
    Mijn moeder zei gisteren nog nou bij mij was het toch anders hoor.
    Dus het ligt echt niet aan mij :(
     
  20. mariska72

    mariska72 Fanatiek lid

    25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Als ik jou was geweest had ik direct vragen gesteld..
    Als je iets niet begrijpt of dat je het anders wil kun je het toch vragen/zeggen..
    Doe ik bij elk bezoek aan een arts..
     

Deel Deze Pagina