babykamer.... kleur en behang of verf....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sweetcandie, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Aangezien ik ronduit een gruwelijke hekel aan behang heb, altijd al gehad trouwens, hebben wij de babykamer geverft. Verschillende tinten mintgroen voor de muren, deur en kozijnen. De meubeltjes zijn off-white.
    Ik moet eerlijk zeggen toen mijn man mint voorstelde had ik zo mijn bedenkingen, maar nu het er eenmaal op zit..... het is echt een plaatje en neutraal.
     
  2. Anabella

    Anabella Fanatiek lid

    2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Wij gaan een tekening verven, de kamer is nu gewoon wit.
    Een grappig onbekend stripfiguur of Japans animatiepoppetje lijkt ons wel leuk.
    De kleuren die we willen gebruiken zijn olijfgroen, lichtbruin, beige en fuchsia.
     
  3. sim

    sim Niet meer actief

    wij hebben ook een mintgroene muur, en uiteindelijk allerlei groene tinten groen erbij gedaan, kan hartstikke goed! zelfs lime (ook al zou je zeggen van niet kan erbij) we hebben allerlei zee kleurtjes erbij en staat heerlijk fris (de pampergroen van de doekjes doos past er ook goed bij!)
     
  4. Lilly

    Lilly Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Dank jullie wel, ben er ook heel blij mee!
    Het is een reiswieg van het merk Colorique. Is een erg duur merk, maar ik heb hem 2e hands via Marktplaats.
    Laatst stond er weer eentje op marktplaats, maar dan in Fuchsia roze, erg mooi ook voor een meisje.

    Het onderstel kun je bij veel babywinkels kopen. Hebben ze ook bij Prenatal. Maar dan is ie beukenkleur.
    Ik heb hem ook weer 2e hands gekocht en zelf in Mahoniekleurige lak gezet ;)
     
  5. Rabia

    Rabia Bekend lid

    19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    in mijn dochters kamer hebben we behang vind ik zelf mooier en warmer staan.
    In de babykamer laten we het zoals het is omdat de muren gestucd zijn. Maar zelf zou ik echt voor behang kiezen,zo gezellig en mooier.
     
  6. jet75

    jet75 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    De kamer van mijn zoontje is ook lime met aqua en witte whitewash meubeltjes.
    Het ligt eraan wat voor behang je hebt zitten anders zou ik er gewoon overheen schilderen hoor. Bij de kinderen heb ik hier glasvezel behang op de muren zitten is ook erg handig kun je het elke keer weer een ander kleurtje geven .

    xxx Jet
     
  7. Niet meer actief

    Wij zijn net begonnen met het maken van de babykamer (moesten een slaapkamer opdelen) en ben nu druk bezig om de kleuren uit te zoeken.

    Het bedje, kast en commode zijn licht beuken. Zit eraan te denken om ook beuken laminaat te leggen en de muren + kozijnen gewoon wit te doen met muurverf, omdat wij dus de kamer nog moeten maken worden alle muren opnieuw gestucd en vind ik het zonde om dat te behangen. Als accentkleuren ga ik denk ik limegroen en donkerrood gebruiken en misschien nog enige sjablonen op de muur ook in het limegroen.

    Dit is trouwens wat ik in gedachte heb, moet dit nog met mijn man doorspreken en die heeft meestal een heel andere smaak, dus ik ben benieuwd.

    gr. Naja
     
  8. sweetcandie

    sweetcandie Fanatiek lid

    29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Glasvezel behang neemt die ook veel verf op.... en is best wel duur of niet..
     
  9. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.043
    4.239
    113
    Je moet even goed kijken naar de dikte van het glasvezel behang.
    Heb je de dunnere dan moeten er hoogstwaarschijnlijk meerdere lagen verf over (tenminste dat is wat ons verteld is)
    Wij hebben toen gekozen voor de dikkere variant en er hoefde inderdaad maar 1 laag verf over.

    Daarbij hebben wij niet zoveel behang nodig gehad omdat we maar 3 muren hoefden te behangen (met daarin 2 deuren), de 4de 'muur' bestaat alleen maar uit raam.
    En we hebben de mazzel dat er hier in de buurt een dumpzaak zit voor verf, behang en dat soort dingen.
    De rol behang heeft ons iets van € 50,- gekost.
    En het makkelijke ervan (tenminste dat vond mijn man) is dat je je muur instrijkt met behanglijm en je er dan het behang aan plakt.

    Groetjes Anita
     
  10. baard

    baard Actief lid

    9 jul 2006
    196
    0
    0
    verzorgende
    ik wilde eerst ook een felle kleur op de mur, maar nu ben ik in belgie geweest en daar zie je heeeel veel grijs bruin tinten, en dat vond ik ook erg mooi!

    groetjes deb
     
  11. Yentl

    Yentl Fanatiek lid

    30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Wij hebben de kamer van ons zoontje oranje met lime groen geverfd,beuken/creme meubels en aqua assesoires.Het is allemaal erg leuk geworden!

    Groetjes Claudia
     
  12. sweetcandie

    sweetcandie Fanatiek lid

    29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Dames, hebben jullie ook foto,s van de babykamers.....
     

Deel Deze Pagina