wij hebben de muren donkergrijs.. de meubels wit.. op een muur een houten boom in het wit met rood/witte blaadjes en de accesoires zijn ook wit/rood/grijs..
Wij hebben de witte muren, de lichte houtkleur vloer en de spiegelwand er allemaal in gehouden, en de boel aangekleed met muurstickers (gele en blauwe vlinders) en opvallende gordijnen (wit met een zwart lijnpatroon van vogels, zelf verder opgefleurd met strass steentjes). We hebben witte meubels, en de accessoires moeten de rest gaan doen. De vlinders dwarrelen trouwens ook over het plafond, en zijn op de lamp gaan zitten we hopen binnen een paar maanden te verhuizen, dus hebben het simpel gehouden!
Onze babykamer heb ik heel rustig gehouden, met warme (herfst) tinten. De muren zijn heel licht taupe, met 1 donker bruine muur en 1 muur met fotobehang van een boom, omdat die muur te slecht is voor verf. Accessoires wil ik ook zo rustig mogelijk houden door warme groen, oranje, geel en rood tinten te gebruiken, met hier en daar wat felle kinderlijke kleurtjes. Persoonlijk vind ik het onzin om roze voor een meisje te gebruiken en blauw voor een jongen. Naar mijn idee worden ze dan meteen in een hokje geplaatst. Vind die kleuren ook vaak te overheersend in een kamertje. Voel je trouwens aub niet aangevallen door mijn mening, ik ben zelf ook grootgebracht in een roze wereldje
Ontzettend bedankt allemaal voor jullie meningen, tips, adviezen! Ik ga alles nog eens rustig doorlezen en dan kijken hoe ik de babykamer in geheel zou willen gaan inrichten! Ontzettend bedankt voor het meedenken!!!
Klinkt allemaal leuk zeg al die kamer kleuren enz... De kamer voor mijn kleine is niet zo heel groot,maar groot genoeg haha.. We hebben al een standaard kast in die kamer, en t kleine stukje muur wat daar bij hoort wordt gewoon wit en de deur. De andere kant van de muur ga ik zelf beschilderen eerst gaan we het behangen(me pa),wit behang met rilief of ook hoe je dat schrijft want dat hadden we toevallig nog genoeg liggen in huis...en die ga ik dan zelf weer over schilderen als zijnde zonsopgang(afrikaanse sfeer). De commode en bedje hebben we ook al(nog van toen ik en me zusje klein waren,die zijn wit). Het overschilderen van het behang ga ik gewoon doen met het acryl verf vd xenos 2 euro per 200ml,(dus kom dan uit op ongeveer 24 euro voor t verf) dit omdat ik van elke kleur die ik gebruik niet veel nodig heb, dus van heel ligt geel voor een zonnetje,dan wat feller geel,dan van ligt oranje naar rooiig. nieuws van Marokko Die zon die je daar ziet, ongeveer die kleuren. Als dat gedaan is dan ga ik verder inrichten en kijken wat daar bijpast. (hou veel van afrika en tevens vind ik het wel leuk om een keer een ander soort kinderkamer te hebben,die niet strak en kil is maar een warm sfeertje heeft) Als ze ouder wordt kan ze wel naar de kamer waar ik nu slaap,die is al met roze behang haha.. Ook een tip voor de die dus niet veel geld hebben om uit te geven en toch een kleur willen op hun muur en/of geen mooie muur hebben om over te verven, kijk of je goedkoop aan behang(wit) kan komen of een andere hele ligte kleur die je maar 1x hoeft over te schilderen dan kun je dat dus gewoon met acryl verf schilderen die je dus bij xenos goedkoop kan kopen...(zeker als je een kleine kamer heb) de muur die ik moet schilderen is 2,4 breed ook ongeveer zo hoog...dus heb je niet veel verf nodig.
Hey, Ik krijg ook een witte baby kamer met grijs/zilvere accenten. Wij behangen 3 muren wit en de muur waar de commode tegen aan komt wordt grijs/zilver. Omdat wij een tweeling krijgen kunnen we niet echt met roze en blauw tegelijk werken, dus wij hebben grijze/zilvere accesoires. Groetjes Ilse
Wij hebben 2 muren wit en 1 muur donkergrijs. Meubels zijn wit met donkergrijs. Wij hebben voor het geslacht (willen we voor onszelf houden) dan accessoires in 1 kleur erbij (paars voor meisje en turqoise voor jongen) zoals een muursticker en een plankje met wat dingetjes, ook dekentje en waskussenhoes zijn in die kleur. Oja we hebben ook iets van een thema: schaapjes (twee muurstickers, 1 met slaap kindje slaap en 1 met 3 schaapjes over een hekje, en op t plankje een schaapjesknuffel) en een beetje oosters (lamp is zo'n lantaarn en heb nog 2 lantaarntjes op het plankje staan).