Ergobaby of Manduca?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Divatje, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Divatje

Divatje Bekend lid

22 aug 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    Iemand ervaring met de Manduca en de Ergobaby?

Ik heb nu een Manduca te leen. Opzich lijkt hij me wel fijn maar ik vind de stof zo stug/hard.

De Ergobaby lijkt me vergelijkbaar wb comfort (klipjes), de stof weet ik natuurlijk niet.

Heeft iemand ervaring met beiden, en kan iets meer over de verschillen vertellen en de stof?

Ons zoontje is nu 11 weken trouwens en ik ben eigenlijk niet van plan hem heel lang te gaan dragen, meer nu hij zo klein is en het fijn vindt om bij je te zijn.

2. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Ik lees even mee. ;)

Wij twijfelen ook tussen deze twee. Mijn man en ik willen hem allebei gaan gebruiken en waarschijnlijk ook wat langer. Ik wilde graag een draagdoek, maar manlief wil daar nog niet dood in gevonden worden...

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mn man zegt absoluut ergo! Maar die ukjes moeten daar in met een speciale verkleiner en daar hebben we geen ervaring mee, baby zoon draag ik in doeken, dochter (14 kilo) in de ergo. +punt vd ergo is dat het een buik en rug drager is. De manduca vinden wij niet fijn voor op de buik, dat vind ik zelf echt een rugdrager die ook op de buik kan maar daar vind ik de banden niet fijn voor. Wij hebben dus met deze beide dragers alleen onze dochter gedragen toen ze al groot was,, zo klein droegen we in de bondolino en voor babyzoon nu de storche carrier.

4. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Wij hebben de ergo met newborn insert en onze kleine man slaapt meestal na 3 stappen :). Heb alleen geen vergelijking met de manduca..

5. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Ik ben helemaal verliefd op de Ergobaby, ik heb hem nog niet (en helaas ook nog niet kunnen testen, haha), maar hij ziet er zooooo comfortabel uit :) !

6. Dotjee

Dotjee Actief lid

12 apr 2012
    112
    0
    0
    Brabant
    Zowel ik als mijn man zijn Manduca fan, heerlijke draagzak

7. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Ik vind de Manduca niet stug. Het is wel van katoen/hennep gemaakt dacht ik. Misschien is het minder als hij een keer gewassen is.

Ik ben in elk geval een zeer tevreden Manduca-gebruiker. Maar ik heb ook de Hop Tye en die is ook heel erg fijn.

8. Lode

Lode Lid

23 aug 2012
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beide dragers zijn prima dragers. Zowel voor de buik als de rug, als de heup. Of je de een prettiger vindt voor de buik of de rug is heel persoonlijk. Ik vond zelf de ERGO bijvoorbeeld minder prettig op de buik, terwijl ik met de Manduca nu nog steeds wel eens mijn 2,5 jaar oude zoon op mijn buik draag (ok hij wordt wat lang voor de buik, maar soms is het heerlijk om nog even zo te kroelen)

Nadeel van de ERGObaby vind ik de baby-insert die je echt de eerste 5 maanden wel nodig hebt. Deze is veel te warm en onhandig. De stof is wel iets soepeler dan die van de Manduca, maar niet in die zin dat hij daardoor minder goed of juist beter aansluit op het ruggetje van je kindje dan de Manduca.

Een voordeel van de Manduca vind ik dat je het rugpand langer kunt maken door de rits te openen. Daardoor kan de Manduca toch wel langer mee dan de ERGO. En de Manduca is op zo veel plaatsen verstelbaar, dat je eigenlijk altijd wel een goede instelling voor jou vindt.

Grootste verschil tussen beide dragers vind ik de vorm van de heupband, veel vrouwen vinden die van de ERGObaby net iets prettiger zitten, net iets beter aansluiten op hun heupen / taille.

9. Lode

Lode Lid

23 aug 2012
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van wassen vind ik de stof juist wat 'stugger' worden, maar dan in de betekenis van minder zacht zeg maar. Een drager wordt, net als een doek, steeds wat soepeler naarmate je hem meer gebruikt. Hij meot 'ingedragen' worden zeg maar. Vooral de NewStyle versie is lekker soepel en qua stof minder warm dan de ERGObaby.

Deel Deze Pagina