He meiden, wij hebben een ledikantje dat qua maat afwijkt van de standaard maten. Hij is nl. 120 bij 65 ( 120/60 is standaard toch?) Wie van jullie heeft dit ook (afwijkende maten dan) en waar hebben jullie het matrasje laten maken??? We zijn ook benieuwd wat nou beter is in matrasjes...weke dikte, welk matriaal etc. Ik hoop dat er iemand is die ons een beetje kan helpen!! gr. debby
Misschien kun je informeren bij de winkel waar je het ledikant hebt gekocht. Daar hebben ze vast wel bijpassende matrasjes.
helaas kan dat niet, hij is zelf gemaakt (we hebben hem 2e hands) Zou er ook een matrasjes van 120 bij 60 in passen? is het erg als het matras 5 centimeter kleiner is?
Het is idd erg als de matras te klein is... van de site over weigendood: "Herhaaldelijk is door onderzoek aangetoond dat (te) zachte matrassen een significant risicoverhogend effect hebben voor een baby die op de buik terecht komt. Een babymatras moet stevig en vlak zijn, tenminste 8 centimeter dik en maximaal 2 cm ruimte laten met de bedwand." Opvullen met schuimrubber zou ik niet doen, het is een erg zacht matriaal, kan me voorstellen dat een wat oudere baby eraan gaat loppen pulken.. Ik zou een matrasje op maat laten maken, als je ff googled vind ik je wel wat bedrijven of ff informeren bij babyzaken, ik ken iemand die een matras voor een weigje bij prenatal heeft besteld werd ook speciaal gemaakt ivm afwijkende maten. Wij hebben een pocketveer matras voor onze dochter... wat duurder maar aangezien een kind de eerste jaren meer dan de helft van de tijd in bed ligt erg belangrijk vindt ik. Mn dochter is nu 13mnd en slaapt nogsteeds zeker 14u van de 24 in een dag... meestal meer
thanks voor jullie antwoorden, heb nu een matrasje (120/60) van mijn tante te leen, kan ik ff kijken hoeveel ruimte ik precies overhoud aan beide kanten. En nadat ik het heb opgemaakt is dat erg weinig! met dat 'kort' opmaken en de lakentjes blijft er hooguit 1 centimeter over aan beide zijden. Ik ga er nog ff over denken of ik dat zo wel oke vind. Heb voor de eerste weken een wiegje gekocht, daar moet ook een matras voor gemaakt worden waarschijnlijk, dus dan is het allemaal wel erg prijzig! ( maar als het moet, dan moet het hoor! begrijp me niet verkeerd) gr. debby