ik ben aan het orienteren en vind deze beide wel goed eruit zien. wie heeft er ervaring met deze wagens? waar moet ik op letten?
Wij gaan de maxi cosi mura kopen, ik heb gelezen dat die erg goed in een kleine auto past. Dus ik kan dat als voordeel noemen voor de maxi cosi Ziet er ook mooi stevig uit, heeft mooie grote wielen (dus kan goed door de sneeuw en het bos) en heeft een redelijk vriendelijke prijs. Quinny heb ik me niet in verdiept dus weet ik niet. succes!
Ik ben denk ik bevooroordeeld want wij hebben een MaxiCosi Mura. Maar de Quinny (als ik de goede voor ogen heb) is volgens mij echt bijna een slag kleiner dan de Mura. En dat uit zich dus ook in een kleinere reiswieg, wandelwageninzet, etc. Zoonlief was met 5 maanden echt uit de reiswieg van de Mura gegroeid en deze is één van de grotere in de reiswiegenmarkt zeg maar. Ben dus superblij dat we geen kleinere hadden.... Verder is de Mura een stabiele wagen, zijn de luchtbanden superfijn op alle soorten ondergrond en is hij lekker hoog (voor als jij en je man/vriend aan de langere kant zijn). De beste tip die ik je kan geven is gewoon in een babyzaak beide wagens naast elkaar neer te zetten. Alles uitproberen wat er uit te proberen valt (in- en uitklappen, opzetten van de MaxiCosi en de reiswieg, duwen, duwhoogte, etc.). Succes met kiezen!
Wij hebben een Mura 3 en die bevalt super.. Wij hebben ook in de winkel geprobeerd in en uitklappen enz en wij vonden de Mura makkelijker.. Daarnaast vind ik van de buggyinzet van quinny het nadeel dat als je hem platlegt de beentjes omhoog liggen zeg maar en dat is bij de Mura niet zo, dan liggen ze gewoon recht..
wij zijn gister bij babydump geweest ook voor de quinny of mura, personeel zei daar het nadeel van de quinny is als de kinderen zitten in het zitje van de wandelwagen en je kiept deze dus in ligstand dan liggen de benen altijd met een knik in de wagen daar was niet over nagedacht zeiden hun. Dus wij gaan ook voor de mura
Mura is echt een super wagen! Fijne, ruime reiswieg (mijn zoontje past er nu nog in, ruim 74 cm) en de wagen rijdt soepel. Makkelijk meenemen in de auto en een heel groot voordeel is dat de maxicosi en reiswieg op dezelfde adaptor gaan (je hoeft het alleen maar om te klappen). Het enige nadeel wat ik kan bedenken is de groote van de boodschappenmand. Die had wat groter gemogen, maar ach, als dat het is?
Ik zeg de mura 4. Wij hebben de quinny buzz 4 gehad en waren daar helemaal niet tevreden over. Kraken. Omstabiel. Hele kleine bak. En met een beetje sneeuw (of ander ruiger wegdek) rijdt ie helemaal niet. Wij hebben de buzz verkocht en een easywalker gekocht, maar de mura was ook een serieuse optie.
Wij hebben ook de mura 4 gekocht. Werk op een kdv en had zo al verschillende wagen gezien en uit kunnen proberen. Zelf ben ik al wat langer dus vind het fijn als ik m goed kan verstellen, stevige wagen en een grote bak. Wel ook gekeken naar een mutsy maar die vonden wij een stuk kleiner, maar of het echt zo is weet ik niet.
ook ik had een mura (3wieler welliswaar) en beviel suuper!! zou hem zo weer kopen, wij keken toen voor de speedi en toen ze de verkoper: kijk nu eens goed naar het zitje afgezien van of je hem mooi vind of niet... en tja toen keek ik eens goed en de speedi was niet meer dan hardboard rugleuning en de mura een heel lekker comfortable zitje, en belangrijk voor ons: hufter-proof. we kunnen er mee door het bos sjeezen, ik lekker ruim, stevig en bovenal, super makkelijk in te klappen.en groot pluspunt wat toendertijd nog niet was nugeloof ik wat meer is dat je het zitje om kon draaien dus zoontjelief keek meestal mijn kant op, veel gezellig en rustiger voor hem!
Ik vind de mura een degelijke wagen om te zien! Verder heb ik er geen ervaring mee. Ik heb de quinny buzz gehad. En vond het bakje erg klein. En het onderstel kraakte en kreeg hem na een tijdje niet meer ingeklapt. Dus hier geen quinny meer! Het enige voordeel vond ik het zitgedeelte. Hier zat dochter goed en stevig in en ik vond het ook lekker materiaal.
Wij hebben beide . Had bij onze dochter de quinny speedi. Onze zoon die nu net 3,5 maand is past bijna niet meer in de quinny kinderwagen, qua breedte zit hij bijna klem. Onze Quinnybak is smal in het midden, dat komt door de adapters. Aangezien het nog maar net winter is wil ik onze zoon nog niet met 4/5 maanden in de kinderwagen zit doen als hij eruit gegroeid is. Kennissen hebben een Mura en die kinderwagenbak is veel ruimer als die van ons. Wij hebben ervoor gekozen om een Maxi Cosi Mura 4 te kopen. Ik ben er zo blij mee . Onze zoon kan er lekker ruim in liggen en nu passen de dekentjes ook nog om hem heen. Het wandelwagen gedeelte van de MC Mura is ook veel comfotabeler dan de Quinny. In de quinny zit totaal geen steun. Bij de Mura zitten ze op een soort stoel, veel meer gestroomlijnt. Ik zou je dus de MC Mura adviseren!
Wij hebben de mura 4, super wagen, erg stabiel en ook langere mannen kunnen erachter lopen. Hij loopt ook lekker licht en soepel, we hebben er geen moment spijt van gehad. Alleen de voetenzak vind ik minder fijn, die ga ik vervangen voor een lodger bunker bij de komende baby. Succes met je keus, ga lekker rijden en sturen in de winkel
Dan kom ik met de quinny. Omdat ik ten eerste de mura net een gehadicapten zitje vind hebben. Mijn zus heeft deze en ik de quinny, zij kan geen korte bochten maken en ik wel. Zij moet de bank plat in de auto en ik niet. De quinny kromme beentjes in de ligstand? Nou in de 2010 niet, maar wel in de mura, die heeft een vierrkant zitje... Quinny heeft ook 2 verschillende zitjes, een vanaf 6 maanden die extra zacht en goed gevormd is en daarna 1 vanaf 1a 1,5 jaar die wat groter is en zoals in andere kinderwagen. Kindje kan naar je toe, heel fijn in het begin. En van je af als de kinderen de wereld in willen kijken. Dus zoals je merkt een super voorstander van quinny. Maaar.... ik vind dat een wagen ook persoonlijk is met persoonlijke doeleinden. Dus rijdt een stukje met de wagen, klap in en uit, ook je partner, zo kom je pas achter jouw! wagen. Want onze keus was joolz of mutsy slider en kwam met deze thuis!
wij vinden dat de MC mura minder plek inneemt in de auto. Met de Mura kun je ook korte bochten maken. Ik heb geen 2 verschillende zitjes bij de quinny, zal wel iets nieuws zijn. En ook kon ik de zitting niet veranderen. Maar goed, ieder zijn eigen smaak.
Wij hebben de Quinny buzz 4 gekocht. zit inderdaad een kleine seat en een XL bij dus dat is super. wat ik vooral belangrijk vond is dat je de ziting nar je toe kan keren waardoor je gewoon zicht hebt op je kind.
Wij hebben de mura 4! Geef er een dikke 10 voor!! Kleine meid ligt nog lekker in de reiswieg en kan daar voorlopig nog wel in blijven liggen. Schoonzus heeft een quinny en haar kleine zit al in de wagen omdat de reiswieg te klein is (6 maanden oud). Dat was voor mij ook één van de redenen om voor maxi cosi te kiezen.