Babykamer nieuw of tweedehands??

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door one of kind, 29 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hier ook een 2e hands kamertje.....heb een mooie brocante set gezien...helemaal mijn stijl....beddegoed, matras etc is wel allemaal nieuw....

bij onze zoon hadden we een complete kamer, die we nu trouwens nog steeds hebben maar niet gaan gebruiken, ook2e hands overgenomen voor 100 euro en die kamer was 9 maanden oud(die mensen gingen verhuizen, en de oudste kreeg een groot bed, en de jongste kreeg zijn kamertje). bij mijn zoon hadden we ook een 2e hands wagen, maar dat was het eigenlijk net niet.....nu hebben we dus een nieuwe bugaboo gekocht....

verder heb ik verschillend beddegoed etc zelf gemaakt....

2. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Hier ook alles van MP of kringloop.

Geld is daar natuurlijk een aspect van, maar ik vind het ook fijn om gebruikte spullen nog een 2e leven te geven, en niet op de vuilnishoop te laten belanden, en het scheelt vast ook weer een boom. ;)

3. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Hier wel een compleet nieuwe kamer aangeschaft en met de tweede op komst moet daar dus weer een kamer voor worden aangeschaft. Op MP kijk ik wel altijd maar vind ze of niet mooi, of te duur. Kleding koop ik daarentegen heel veel via MP, en de Diaper Champ, box, badje etc etc.

Diaper champ vind ik trouwens echt een aanrader... ga er weer 1 kopen voor de volgende beeb.

4. greeneyedgirl

greeneyedgirl Actief lid

18 nov 2008
    183
    0
    0
    Wij hebben de babykamer ook van Marktplaats. Zelf geschuurd en geschilderd. Kon ik er ook nog 'iets van mezelf' in stoppen. Even helemaal met de baby bezig zijn. Matrasje was wel nieuw.

We waren voor 200 euro helemaal klaar!

5. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Onze babykamer is deels nieuw en deels tweedehands...

Het ledikantje krijgen we van me schoonmoeder en deze gaan we nieuw uitzoeken... Het beddengoed en matrasje wil ik ook nieuw maar betalen we gewoon zelf...

Verder heb ik via dit forum een mooie schommelstoel op de kop getikt die ik alleen nog in de juiste kleuren moet schilderen... En heb ook via dit forum een mooie commode gezien.. deze moeten we alleen nog ophalen... :)
    Kledingkast is niet nodig want er zit een ingebouwde kast in de babykamer... (Baby wel en mama niet 8))

Zelfs de Woezel en Pip Behang rand hebben we tweedehands gekocht ;) Die mevrouw had er teveel gekocht, wij blij :p

Met wat leuke aankleding kan een tweedehands kamertje net zo leuk zijn als een superduur nieuw kamertje hoor!

6. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

23 sep 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    Wij hebben ook een 2de hands kamertje via mp gekocht, we waren voor 150 euro klaar.
    Spulletjes hebben 2x een sopje gehad en zien er weer als nieuw uit!

Reden dat wij het 2de hands hebben gekocht is grotendeels wel omdat ik geen leuke babykamertjes zag of wel leuke maar waarvan ik het idee had dat iedereen die al heeft.

7. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    We hebben voor nummer 1 een nieuwe kamer aangeschaft, dat wil zeggen, we mochten een kamer uitzoeken op kosten van mijn schoonouders, superlief dus. Nu komt nummer 2 er echter aan an aangezien Vigo nog niet uit zijn kamertje is gegroeid gaan we weer op zoek naar een babykamer. Ik kijk nu al op marktplaats, op zich vinden we een 2e hands kametje prima.

8. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Wij hebben gekozen voor een nieuw kamertje. Ik was er helemaal verliefd op. We hebben nog wel bij mensen gekeken die een kamertje te koop hadden maar we vergeleken het met het nieuwe kamertje.

9. Mick76

Mick76 Actief lid

10 mrt 2010
    172
    0
    0
    Wij gaan ook voor een nieuwe babykamer.
    Ik heb wel gekeken op MP, maar daar is het het steeds net niet.

We hebben wel geluk met (schoon)ouders...die willen allemaal wel wat betalen.

Maar als ik een mooie op MP had gezien..had ik het geen probleem gevonden om die te kopen.

Als onze babykamer over wat jaartjes niet meer gebruikt gaat worden bij ons...gaat ie ook op MP:D

10. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    allereerst gefeliciteerd met de zwangerschap!

wij hebben het kamertje badstandaard, box, wippertje 2de hands. we hebben het van mijn zus overgenomen. en we hebben er veel bij gekregen, dekentje's luiertas etc. de kinderwagen en maxicosi, en babyfoon hebben we nieuw, en ook de lakens kleertje's etc.

in iedergeval heel veel succes met het uitzoeken van de spulletjes voor de baby!

11. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

wij hebben het kamertje ook via mp gekocht en we zijn er superblij mee. Het is helemaal massief en ziet er nog zo goed uit dat schoonmaken voldoende is. Kwaliteit als dit kamertje had ons nieuw zeker 1500,- gekost en nu maar 125,-

Matrasje en alles is wel nieuw, zo ook de kinderwagen. We hebben wel gekeken naar 2ehands maar was bang dat als er iets kapot zou gaan, we geen onderdelen meer konden krijgen.

Maar je moet doen wat je zelf fijn vind.

Liefs

12. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    We hebben de babykamer 2ehands via marktplaats gekocht voor €450,-. Misschien best duur voor een 2ehands babykamer maar hij was helemaal mijn smaak. Als je een nieuwe babykamer koopt ben je minstens rond de €700,- kwijt en dan is het helemaal mijn smaak niet. Deze kostte volgens de vrouw die hem ons verkocht heeft €2500,- nieuw dus dan valt het ook wel weer mee! Je moet gewoon voor de kamer gaan die je het mooist vindt!

13. yara1986

yara1986 Actief lid

24 feb 2010
    118
    0
    0
    Ik zie dat jullie wel allemaal een nieuw matrasje hebben gekocht. Wij hebben namelijk ook een tweedehands kamertje via MP gekocht en daar kregen we ook de matras bij. Deze ziet er nog als nieuw uit en mijn vriend vindt het onzin om een nieuwe te kopen. Wat vinden jullie? Is dit wel hygienisch?

14. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @yara Persoonlijk zou ik wel het matrasje nieuw aanschaffen. Het kan er wel van buiten mooi uitzien maar je kunt het matrasje natuurlijk niet van binnen bekijken. Als het kindje gespuugd heeft kan de hoes gewassen zijn maar de binnenkant is dan nog steeds vuil.

15. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik heb ook al een tijdje op MP rondgesnuffeld, maar de leuke kamertjes zijn snel weg of worden erg prijzig aangeboden. Ik zag in een catalogus een erg leuk kamertje voor 499 euro nieuw. Was meteen helemaal verliefd op dat kamertje. Kwam dan nog wel de kosten voor een legplankje en een matrasje bij dus alles bij elkaar rond de 650 euro. Dus daarom nieuw gekocht. maar als ik een leuk tweedehands kamertje had kunnen krijgen was ik er ook voor gegaan hoor. Wij hadden alleen geen zin om zelf nog te gaan schilderen, maar als je dat leuk vind zou ik zeggen ga ervoor.....

16. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    hier ook alles gekregen of via Mp gekocht, scheelt bakken met geld. voor 200 euro hebben we alles zowel babykamer als kinderwagen, buggy e.d.
    de meubeltjes worden geschilderd.

17. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Toevallig zijn mijn moeder en ik vandaag bij iemand wezen kijken naar een kamertje. De werkgever van mijn broer had ons getipt. Helaas was het geen babykamer maar echt een doorgroeikamer. Niets schattigs en kneuterigs aan.... en dat zoeken we dus wel :D

Ondertussen speur ik mp nog lekker af want we hebben nog tijd genoeg.

18. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.020
    213
    63
    wij hebben een nieuw kamertje. we houden allebei niet zo van tweedehandse spullen ( erg jammer want het kan een hoop schelen)

19. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

Voor sander hebben we een nieuwe babykamer, showmodel, mijn man wil graag een massieve kamer en vroegen ze op mp nog erg veel geld voor!
    Nu nummer 2 onder weg is, mag ik een kamer tijdelijk lenen.
    Dat is erg fijn, want kunnen we net de overbrugging maken naar straks een grote kamer voor Sander. Met anderhalf vind ik hem daar net te klein voor.
    Verder hebben we veel mogen lenen van vrienden, erg fijn.
    Ik vind 2e hands geen probleem, als het maar schoon te maken is of te wassen.

20. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Wij hebben alles nieuw gekocht. Dat wilden we graag en we hebben ook de mogelijkheid om het te doen, ook een belangrijk aspect. Ik ben zelf gewoon niet zo van de tweedehandsspullen. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat er iets mis mee is hoor! Je moet gewoon doen wat je zelf wilt, veel kamertjes die tweedehands worden aangeboden zijn vaak nog mooi en niet intensief gebruikt. Het is net wat je zelf wilt en wat je er voor over hebt.

Deel Deze Pagina