Advies gevraagd

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door marjan77, 7 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjan77

marjan77 Bekend lid

Voor boven de commode wil ik graag de naam van de baby op de muur. Houten letters zijn zo duur en nu had ik een ideetje.
    is het leuk om uit behang letters te knippen en die op de muur te plakken? ik zat er aan te denken om een leuk lettertype te kiezen, die per letter op a4-tjes te printen en dan uit te knippen op hetzelfde behang als wat op de muur zit maar dan natuurlijk in een andere kleur. we hebben nog rollen behang over dus daar gaat hem het geld niet in zitten.
    mijn probleem is eigenlijk dat ik niet weet of het er goedkoop uitgaat zien.
    wat denken julllie?

2. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Ik denk dat als je het mooi knipt het er absoluut niet goedkoop uitziet.

Vind het altijd juist heel leuk om te zien hoe mensen met simpele middelen hele leuke dingen maken.

3. Eveline55

Eveline55 Nieuw lid

7 mei 2009
    1
    0
    0
    Hallo Marjan,

Ik denk dat het er erg leuk uit zal zien als je de letters met behang op de muur plakt, vooral als je diverse soorten behang kiest, dan krijg je een beetje zo'n patchwork effect. Je zou ook nog kunnen vragen bij een behangwinkel of je een kort staaltje behang mag hebben, van bijvoorbeeld een A4 afmeting (300 x 210 mm), dan heb je weer wat extra behang.
    Wat je ook nog zou kunnen doen is plakletters bestellen bij bijvoorbeeld www.cutitout.nl. Hier kun je kiezen uit allerlei kleuren en lettertypes, de letters plak je gewoon op de muur. Ook een idee zou kunnen zijn om zelf letters uit MDF te zegen met een figuurzaag, en deze dan te schilderen. Dat zal vast goedkoper zijn dan de letters kopen.

Succes ermee,

Eveline

4. marjan77

marjan77 Bekend lid

Bedankt voor jullie advies!
    ik ga eerst maar beginnen met het uitknippen van de letters met het behang wat we al hebben.

5. moena

moena Lid

3 jan 2009
    40
    0
    0
    Noord-holland
    Leuk idee!!
    Je zou de letters ook uitkunnen snijden met een stanleymesje.. misschien wordt dat nog wel mooier dan knippen!!

succes

6. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Even puur ter inspiratie: http://www.inke.nl
    Is een Nederlandse ontwerpster en je komt haar ontwerpen zelfs op Engelse en Amerikaanse sites tegen.

7. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik zou ook snijden en denk dat het een heel leuk en origineel idee is!

8. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Je zou de letters uit piepschuim kunnen snijden, is lekker goedkoop en daarna beplakken.
    Je hebt speciale ijzerdraadjes om piepschuim te kunnen snijden.

9. marjan77

marjan77 Bekend lid

Bedankt voor al jullie advies!
    ik heb het eerst geprobeerd op behang, voor de kamer van mijn dochter. het is erg mooi geworden al zeg ik zelf
    ik probeer er een foto in mijn album te plaatsen maar nu de site is vernieuwd kan ik nergens vinden hoe ik dat moet doen en waar ik het kan vinden.
    ik denk eraan om voor onze zoon (die over 4 maanden geboren wordt) piepschuim letters te maken. wel mooi, die dikte. de letters van behang zijn natuurlijk maar dun.
    maar waar haal ik piepschuim en het spul om het uit te snijden, Anakin, heb jij hier ervaring mee?

10. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Ben heel benieuwd naar de foto :D

Foto plaatsen gaat zo;

Gebruikerspaneel
    Fotoalbum
    Plaats Foto

:)

11. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Even gespiekt en het ziet er erg leuk uit!

Leuk lettertype heb je gebruikt :)

12. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    @ marjan77,
    Je kunt piepschuim e.d. gewoon bij de bouwmarkt kopen, in verschillende diktes.

13. marjan77

marjan77 Bekend lid

B & N, bedankt, het plaatsen is gelukt.
    Voor onze zoon ga ik een ander lettertype gebruiken, wat stoerder, minder zwierig zeg maar.
    Anakin, hoe moet ik die letters dan uitsnijden? is daar speciaal materiaal voor?

14. sspielhagen

sspielhagen Actief lid

16 sep 2008
    162
    0
    0
    secretaresse
    Marknesse
    Leuk idee zeg! Ik weet niet hoe dik je de letters wilt hebben, maar bij de action hebben ze ook altijd van dat knutselrubber liggen. Daar zou je het ook uit kunnen snijden en opplakken!

15. marjan77

marjan77 Bekend lid

Knutselrubber, wat een idee, dan hoef ik ook niet meer te verfen!
    Erg dik hoeft niet, ongeveer 0,5 tot 1 cm vind ik wel prima. maar dat het even wat meer body heeft dan behang zeg maar.
    ik ga volgende week even kijken bij Action!

Deel Deze Pagina