Luiers / Pampers

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Brrr, 17 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brrr

    Brrr Lid

    9 jul 2006
    71
    0
    0
    Ik wil alvast een klein voorraadje pampers aanschaffen voordat de beeb er is. Nu zag ik dat je van het merk 'Pampers' van de serie New Born 3 maten hebt, nl. New Baby, Mini en Midi.
    Hoeveel zouden jullie van New Baby (3-6 kg) op voorraad nemen? Het zijn kleine pakjes van ongeveer 27 stuks.
    Ook heb ik al een pak mini en daar zitten 50 stuks in.
    Ik heb ook gezien dat ze deze maten (New Baby, Mini en Midi) niet overal verkopen. Meestal ligt er alleen New Baby en dan krijg je geloof ik Active Fit.
    Wie kan me meer uitleg geven over welke maat er na New Born gebruikt kan worden?
     
  2. sassie1980

    sassie1980 Fanatiek lid

    30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

    Ik heb nog geen ervaring, maar op de site van pampers kun je hun producten vinden en in welke gewichtsklasse deze producten te gebruiken zijn.

    En wat ik begrepen heb is dat een baby ongeveer 7 luiers per dag gebruikt de eerste weken, dus van de kleinste maat (2-5 kilo) kun je zeker 2 pakken van kopen.
    Ik zou niet teveel halen, want mocht je een groot kindje krijgen, dan kan het misschien wat sneller in een andere maatklasse komen als verwacht.

    Groetjes Saskia
     
  3. missgroovy

    missgroovy Niet meer actief

    ik zou niet te veel op voorraad pakken. Je weet nog niet welk merk goed zit voor je kindje. Dadelijk ziten pampers voor geen meter en heb je de kruidvat luiers nodig.

    Ik heb 1 pak new born 1, gratis in de blijde doos en pak nr 2. ALs 1 op is en ik heb nog nodig ga ik die wel halen anders begin ik met 2 of probeer ik een ander merk.
     
  4. ik had 1 groot pak New Born van in het ziekenhuis (een pak van +/- 40) en één klein pak zelf gekocht (27 denk ik dat dat er zijn)
    en toen was het hoog tijd om een grotere doos aan te schaffen.
    Julie was wel 53cm en 3630kg bij de geboorte. Nu, vandaag is ze 9 weken en heeft ze voor het eerst een pamper 'midi' aan.
    Ik zou ook zeggen: een niet té grote voorraad aanslaan en zien hoe het loopt!
     
  5. Shereen23

    Shereen23 Bekend lid

    1 mrt 2007
    836
    0
    16
    kan je voor je pasgeboren baby al die pampers kopen van 3kg tot 6kg ofzo..ik ben effe kwijt hoe ze heten maar dat pak komt zeg maar na newborn?
     
  6. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ik heb 2 pakken nummer 1, 3 pakken nr 2 en 3 pakken nr 3.

    ik zou niet te veel nr 1 halen omdat je niet weet of je een grote of kleine baby krijgt, ze kunnen meestal wel een tijdje in nr 1 maar veel starten ook meteen in nr 2. ik verwacht een kindje van 6 pond dus ik ga nr 1 wel gebruiken maar als je bijv een 9ponder verwacht dan is de kans groot dat je meteen met nr 2 kunt beginne.
     
  7. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Wij hadden 1 pak luiers van AH eigen merk in huis gehaald, waren prima. Verder daarna nog een pak Pampers New Baby ofzo en uiteindelijk hebben we nog tig pakken gekregen van mensen, de hele kast ligt vol. Als je bij de supermarkt een geboortekaartje inlevert, krijg je ook nog 2 pakketten met van die Bumblies luiers. Bij mijn baby zaten die werkelijk voor geen meter, maar goed, wie weet bij een ander weer wel.
    Zou dus niet teveel aanschaffen.
     
  8. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Nou, ik weet niet waar je woont, maar ik denk als jij 1 pak luiers in voorraad hebt, je voldoende hebt. Als de baby er is, dan zijn die luiers snel genoeg gekocht.

    Hier is de C1000 ook op zondag open (en ik ben uitgerekend eind van het jaar, dan zijn er sowieso veel koopzondagen), dus ik kan elke ochtend luiers erbij laten halen.

    En met 1 pak luiers kom je anders ook die zondag wel door. Misschien zijn ze niet perfect voor je kindje, maar goed ze houden het meeste tegen.

    Linda
     
  9. lianda

    lianda Fanatiek lid

    6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    ik zal ook niet teveel aanschaffen hoor.
    zou het gewoon bij 2 apkken houden.
    al heeft een baby wel veel pampers nodig de eerste weken.
     
  10. aafje87

    aafje87 Actief lid

    11 jan 2007
    223
    0
    0
    ICT Medewerkster
    Voorburg
    Absoluut niet te veel aanschaffen! Sanne was na 2 pakken al toe aan een maatje groter! Die heeft ze tot vorige week aangekunt en we zijn nu op maat 3 over!
    Ik gebruik gewone pamper baby-dry luiers, zitten er 52 in een pak(maat 3) of 62 maat 2
    Ikzelf heb nooit de newbaby gebruikt omdat ik het zonde geld vond, de baby dry zijn net zo goed!(new born is alleen te koop van newbaby, die gele pakken)
    Voor beide betaal je €10,- maar in de babydry zitten 62 luiers maat 2 terwijl er in de newbaby maar 48 luiers zitten!
    De baby dry zijn de groene pakken.

    Luiers zijn zo gehaald dus waarom nu al zoveel in huis willen halen?
     
  11. babsie

    babsie Fanatiek lid

    10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Ik zou ook niet te veel halen. Niet alleen vanwege de eventuele snelle groei maar het kan ook best zijn dat je kindje allergisch is voor een bepaald merk. Maar jah als je overhoud kun je ze vast wel weer kwijt :)
     
  12. Lente

    Lente Bekend lid

    12 jun 2007
    615
    0
    0
    Sluit me aan bij wat Aafje zegt. En als je een of twee pakken op voorraad hebt, dan heb je zat. Wij hadden zo'n klein frumeltje dat maatje 1 nog te klein was en we dus nog kleinere luiertjes moesten hebben. Maar bij een 8 ponder zit maatje 1 denk ik snel weer te strak.
    Ik vond ook het verschil in maat tussen new born 2 en 3 erg klein qua pasvorm. We dus net als Aafje gewone baby dry gaan gebruiken (niet active fit want die zijn ook weer duurder en zo 'active' zijn ze toch nog niet).
     
  13. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ik zou 1 pak gaan proberen.
    Ik had nl. wel een voorraad Pampers liggen, en 1 pak luiers van de c1000.
    Nu blijkt dat ik mijn pakken weg kan doen ( 7 pakken in totaal! , maat new born ( 2-5 kg, en 3-6 kg.) en die maatje groter!)
    Mijn kleine meid kan dus niet tegen Pampers, krijgt er binnen 5 min. luier uitslag van, en met de c1000 merk helemaal niets..
     
  14. marsja

    marsja Actief lid

    26 mrt 2007
    114
    0
    0
    Wat is het verschil tussen de pampers newbaby en baby-dry? Behalve dan het enorme verschil in hoeveelheid. Volgens mij waren er vroeger gewoon alleen maar verschillende maten. Heb me net lopen verbazen over de diverse soorten in de winkel, maar ze zijn zo lekker in de aanbieding :)

    Marsja
     
  15. tassie

    tassie Fanatiek lid

    23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    De new-baby is speciaal voor de dunne ontlasting. Als je bv geeft is dat wel handig, want het blijft heel lang zo dun. Ik vond ze veel prettiger met die "mosterd"poep en heb de nr.3 ook gebruikt totdat de bv stopte. (na 4,5 maand).
     
  16. Hester

    Hester Niet meer actief

    Onze baby draagt nog steeds maatje 2 New Baby van Pampers. Hij is nu 11 weken oud, dus zo "new" is hij al niet meer, maar het zit hem perfect.
     
  17. aafje87

    aafje87 Actief lid

    11 jan 2007
    223
    0
    0
    ICT Medewerkster
    Voorburg
    Tja, Sanne heeft ondankt FV ook hele dunne ontlasting maar ik merkte geen verschil!(sanne heeft nu dunnere ontlasting als dat ze had met BV)
    Vandaar ook mijn mening dat newbaby gewoon geld weggooien is in vergelijking met babydry!
     
  18. cupcakes

    cupcakes Fanatiek lid

    28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    ik heb 3 pakken mt 1 en 3 pakken mt 2 van new baby gebruikt.

    En ik gebruik nu mt 3 active fit.

    Rick was 9 pond bij de geboorte maar paste mt 1 nog goed hoor. Maat 2 kon wel, maar ik vond het lastiger omdoen als ze aan de grote kant zijn.

    Dus ik zou max. 2 pakken in mt 1 op voorraad houden, dan kan je altijd nog bij kopen als het nodig is.
     
  19. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Je krijgt in een gratis pakket ook luiers, had zelf gewoon 1 pak pampers mini gekocht.
     

Deel Deze Pagina