Klamboe of iets anders boven het bedje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door wennepen, 2 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Omdat we bijna gaan beginnen aan de babykamer ben ik bezig om wat ideeën op te doen.

Nu vroeg ik me af hoe lang je een klamboe boven het bedje kan hangen. Zodra het kindje dingen gaat pakken moet je hem toch weghalen?

Heeft iemand nog leuke ideeën om andere dingen boven of rondom het bedje te hangen ipv een klamboe?

2. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Wij hebben er niets boven hangen..

Ik vind een klamboe/ hemeltje zelf niet mooi..
    Een klamboe kan dan nog wel functioneel zijn mbt muggen/vliegen enzo( maar hoeveel heb je die in de winter?). t Effect van een hemeltje zie ik niet, ons mannetje ligt in een ledikantje, op de onderste helft.. Bij een wiegje is een hemeltje weer wel leuk..

3. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Wij hebben wel een hemeltje. Vind het gewoon gezelliger staan dan helemaal niks en hadden een textielcheque van babydump gekregen dus kon mooi :)

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik vind het wel leuker staan om er iets boven te hebben. Zelf hadden we in beide gevallen een klamboe, wel zo makkelijk in de zomer en het ding kostte maar 5 Euro. Na 3 maanden wel weggehaald, voor ze er aan gaan zitten en bovendien zijn de muggen nu ook wel weg.

5. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Mijn schoonmoeder zei dat een hemeltje is voor de tocht. Alleen is onze baby kamer zo klein dat als we er een hemel/klamboe in hangen de halve kamer hemel is. Dus ik vraag me ook echt af of het echt nodig is of alleen maar voor de sier?

6. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Wij hebben een hemeltje/klamboe hangen en ben er erg blij mee. Toen de kleine er aan begon te plukken heeft mijn moeder er onderaan linten gemaakt, en die aan het bedje geknoopt. Je ziet ze dus niet, maar kleine uk kan niet meer aan het hemeltje trekken.

7. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een klamboe voor maar 5 euro?? Waar heb je die gehaald? Ik vind ze heel leuk, maar ook heel duur. Bij de Prenatal kosten ze 40 euro :$

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Vroeger was het idd voor de tocht. Tegenwoordig zijn de meeste huizen aardig goed geisoleerd.
    Hier twijfel ik ook of we wel of geen klamboe doen. 'k Wacht eerst even tot de meubeltjes staan en dan zien we wel even.
    Rond 4 maanden is het advies geloof ik om 'm weer weg.

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij hebben er vanaf het begin af aan een klamboe om zitten.
    Staat erg leuk, en de kleine heeft er nooit aan gezeten.

We hebben een blauwe, waar we rond de € 10 voor betaald hebben... Geen idee waar we die hebben gekocht, ergens op internet dacht ik.

10. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Vind het ook erg mooi staan!

Maar.... haal m echt op tijd weg!

Mijn neefje heeft hem na een paar maanden uit het plafond getrokken!! Gelukkig geen ongelukken maar wel een heel erg geschrokken jongetje ;)

11. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hier ook een klamboe ikea verkoopt ze ook en zijn niet duur mischien daar even kijken, daar zitten al lintjes aanzodat je hem aan het bedje kan vast maken,

12. Hier ook een klamboe boven het ledikantje, vind het wat gezelliger staan. Wij hebben deze niet in het plafond zitten, maar op een klamboestandaard. Is wel iets prijziger, maar zit je ook niet met een gat in het plafond.

13. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Onze dochter heeft wel een hele mooie klamboe, vind ik echt meisjesachtig :)

Voor ons zoontje die over ca 6 weekjes geboren gaat worden gaan wij een plankje plaatsen, met daarop een schilderijtje/foto en een opbergdoosje met spullentjes.....

14. Wij hebben geen klamboe of sluier boven het ledikantje.. dan zou het ding bijna tegen de gordijnen aanzitten en dat staat ook niet. Bovendien zijn hier geen muggen, dus nut heeft zo'n ding ook niet. En nu is het een rustig kamertje, met een klamboe zou het drukker en rommeliger ogen.
    Ik heb dus geen tip om er iets anders te maken of te hangen, wij hebben alleen een gedichtje op de muur boven 't ledikantje en dat vind ik genoeg. Denk gewoon ff proberen en dan zie je het zelf wel ;)

Deel Deze Pagina