dekbedje of lakentje in kinderwagen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door tanja1979, 12 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tanja1979

tanja1979 Actief lid

3 okt 2008
    217
    0
    0
    Ik wil mijn kindje de eerste paar weken bij ons op de kamer in de kinderwagenbak laten slapen.
    Wat kan ik nu het beste doen,een dekentje met lakentje of gewoon een dekbedje.
    Had van sommige mensen gehoord dat een dekbedje gevaarlijk kan zijn.
    Hoe hebben jullie dit gedaan?

Ben benieuwd!

2. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    voor pasgeboren baby's word altijd dekentje plus lakentje geadviseerd, ik koop dus ook alleen dat, geen dekbed, dat komt later wel als ze wat ouder zijn.

3. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Tijdens het wandelen had ik in het begin een dekbedje (was erg koud buiten), toen het warmer werd een dekentje. ALs je aan het wandelen bent heb je er altijd zicht op.
    Maar in de wieg waar ze sliep had ik altijd lakentje en dekentje, dat zou ik dus ook echt adviseren voor het slapen.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dekbedjes worden pas vanaf 2 jaar geadviseerd.

Wij gebruikten in de reiswieg een wiegdekentje+lakentje. Dat gebruikten we ook in zijn gewone wiegje.

5. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    geen dekbed vor snachts ivm wiegendood word er geadviseerd laken met deken te doen.

weet niet wanneer je uitgerekend bent maar helemaal in de zomer volstaat een lakentje hoor.

dekbed voor kinderwagen heb ik zowiezo niet aangeschaft ook niet voor de komende terwijl die vlak voor de winter komt met een extra dekentje is het ook warm zat.

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Bij mijn Mutsy zat gewoon een dekbedje voor in de kinderwagen... :confused:

Heel vreemd dat ze dit nog gewoon verkopen/er bij doen, terwijl het echt gevaarlijker is! Ik ga het waarschijnlijk gewoon gebruiken als kleed in de box oid, want het is te klein om te bewaren voor als de baby 2 jaar is. Het is echt een baby dekbed... Of misschien inderdaad als we buiten gaan wandelen en het wordt wat kouder later...

7. EmyD

EmyD Niet meer actief

Bij onze Quinny zat een (ademend) dekentje. Das dan misschien wat vriendelijker.

@TS: Als je je kindje 's nachts in de kinderwagenbak wil leggen, dan zou ik gewoon een lakentje en eventueel een dekentje (ligt aan het weer) gebruiken..

8. tanja1979

tanja1979 Actief lid

3 okt 2008
    217
    0
    0
    bedankt voor de antwoord4en.
    Dan koop ik gewoon wieglakentjes en een dekentje.

9. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Wij ( ik althans) leggen de kleine straks ook in de wandelwagenbak op de slaapkamer..
    Dan gebruik ik waarschijnlijk het beddegoed waar ik vroeger zelf onder gelegen heb.. Tenminste.. als t katoen is en geen wol, die dekentjes.. Dat zijn wiegedekens en dus kleiner dan de ledikantdekens die ik al heb..
    Wel kopen we de geadviseerde 2 kruiken.. Misschien maar 1 nodig voor de kleine, maar om bijvoorbeeld een autostoeltje of bed/bak op te warmen lijkt het me wel makkelijk.. Maar voor t zelfde hebben we beide kruiken nodig om de kleine warm te houden.

Een dekbed komt wel tegen de tijd dat de kleine een "groot" ledikant krijgt..

10. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Bij de Mutsy zit een overtrekje bij. In het overtrekje doe je een katoenen dekentje. Dat is wat je bedoeld denk ik. Er bestaan wel dekentjes die lijken op een dekbed, maar die zijn opgebouwd uit meerdere lagen katoen die mogen er ook in. Maar absoluut geen synthetische dekens ivm stuwingen en het ademd niet goed genoeg.

11. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Er zit inderdaad óók een overtrekje bij, maar ook een soort dekbedje... Misschien is het inderdaad zo'n katoenen dekentje. Ik zal nog eens kijken. Het voelde in ieder geval wel aan als een dekbedje. Een beetje fluffig zeg maar, en dik.

zoekzoek

Er staat op het label:
    60 x 80 cm
    100 % katoen
    Vulling: 100 % hollow fiber

Ik word er niet veel wijzer van, maar wie weet iemand van jullie? Het is natuurlijk wel een perfect passen dekentje, dus als we het wel zouden kunnen gebruiken...

12. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Ja dat dekentje mag je gebruiken. Het is het dekentje wat ik bedoelde. Het is uit meerdere lagen katoen op gebouwd. Maar zat die bij de wagen dan? Of heb je die er zelf los bij gekocht? Want normaal gesproken hoord die niet bij de wagen, alleen het overtrekje en het sloopje.

13. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Oh fijn om te horen! Weer een puntje minder op het lijstje ;) Ik was toch van plan om de wagen alleen voor buiten te gebruiken en niet als wieg, dus dat komt dan vast wel goed.

Ik heb hem inderdaad bij de wagen gekregen... Mutsy Slider was het. Misschien was het ook wel van de BabyDump dat ze hem er bij hebben gedaan, ik weet eigenlijk niet. Maar wel praktisch want hij past zo mooi in de wagen... Bedankt!

14. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Dan heb je dat dekentje erbij gekregen van Babydump want hij hoord er niet bij.

15. Judi

Judi Actief lid

27 mrt 2008
    236
    0
    0
    De twee kruiken lijken overbodig. Dat dacht ik dus ook.
    Maar wat het gemak is. Als je een nieuwe kruik wil vullen met heet water en je zit beneden, dan kan je dat direct regelen. Je hoeft niet eerst naar boven. De kruik pakken, weer naar beneden enzovoort.
    Omdat je het al zo druk hebt, is dat toch wel makkelijk.
    Het lijkt misschien luiigheid wat ik zeg, maar dit was voor mij een stukje gemakt bij alle drukte die er al was. Zo hoefde ik de kleine niet twee maal te 'storen' laat maar zeggen.

Deel Deze Pagina