Ik wil graag een luieremmer of speciale luier prullenbak aanschaffen. In onze gemeente kunnen we de luiers gratis inleveren dus ze gaan niet gewoon in de kliko. De luiers worden dus niet iedere dag weggebracht, maar één keer per zoveel tijd. Tot die tijd moeten we ze dus ergens bewaren. Zou fijn zijn als dit op een geurloze manier kan. Nu vraag ik me af of een luier emmer wel geurloos is of hier wel genoeg luiers inpassen. Zijn luierprullenbakken wel geurloos? Er zijn modelletjes waar je speciale zakken voor moet kopen die erg prijzig zijn. In een aantal prullenbakken kun je gewone vuilniszakken stoppen zoals de Diaperchamp. Iemand ervaringen hiermee??
Wij hebben een Brabantia met G zakken omdat we die nog hadden staan. Sluit prima af, enkel als de emmer open gaat heb je wel geur natuurlijk. met anderhalve week is die emmer vol, in het begin minder dan een week. Je moet dus ergens buiten nog wel een aparte plek hebben lijkt me, of je nu voor een speciale emmer gaat of niet. Ik heb die emmers met cassettes nooit geprobeerd overigens maar ze lijken me wel duur.
Ik zou de diaper champ doen, daar kan elke zak in die je wilt en je ruikt niks behalve als je de zak verwijdert natuurlijk.
Ik gebruik luierzakjes met geur, van dumil 150 voor 1.35 bij action en ik zou ze dan in een 60 L prullenbak doen
Wij hebben de diaper champ, maar moet zeggen dat we die meerdere keren per week legen. Het ruikt verder niet, hoor. Als je een schuur hebt zou ik eigenlijk zeggen om daar een hele grote vuilniszak neer te zeggen en hier dan je luiers (uit de luieremmer of diaperchamp) in te doen. Als je de vuilniszak afsluit zou je ze niet moeten ruiken en dan kan je er veel in kwijt.
Je krijgt dan toch ook speciale zakken van de gemeente om ze in in te zamelen? Volgens mij mogen die niet overal in, niet alles is recyclebaar.