Wij zijn nog niet zover, maar mocht de volgende een meisje worden, dan gaan we zeker roze in de kamer aanbrengen. De gordijnen en accessoires, aankleedkussenhoes, overtrekjes, enz. Maar de klamboe blijft, de behangmuur blijft en mijn boom blijft. Al zal ik die ook iets meer meisjesachtiger pimpen. Mocht de volgende weer een jongen worden, dan weet ik het niet zo goed. Misschien ook wat aan accessoires/kleur veranderen, maar veel zal er niet veranderen. Kun je geen tussenweg vinden?
Zou het eigenlijk niet zo goed weten hier bij een tweede.. Zou denk ik wel eea veranderen, maar tis verder geslachtsneutraal ingericht (toen we de kleuren etc bepaalden wisten we het geslacht nog niet).
Wij hebben voor de tweede een heel ander kamertje als voor de eerste. We gebruiken wel zijn oude ledikant en commode, maar hebben een nieuwe kledingkast aangeschaft. De oudste heeft nu al geruime tijd een groot bed en een echte jongenskamer (gewoon neutraal maar aangekleed met echte jongensdingen).
Wij zijn bezig aan de grote jongenskamer voor onze zoon, zodat hij straks de babykamer aan zijn broertje/zusje kan geven. Wij gaan geen nieuwe meubels kopen, maar ik wil de kamer wel opnieuw inrichten en aankleden met nieuwe spulletjes. Vind het inderdaad leuker om voor de 2de een nieuw kamertje te maken !
Hier hebben we dezelfde meubels, maar dan ipv houtkleur helemaal wit geschilderd. Verder wordt het behang anders en de gordijnen worden ook vervangen, maar dat is alleen omdat ik vind dat ze teveel licht doorlaten. Dus eigenlijk een heel ander kamertje
Wij hebben het kamertje van ons eerste kindje zo ingericht dat alles straks bij een eventuele tweede opnieuw gebruikt kan worden. Heel neutraal dus. Ik heb wel wat lakentjes/dekentjes en de aankleedkussenhoes in de kleur van het geslacht gekocht. Dat haal ik nieuw als het nodig is. Daarnaast tegen die tijd wat nieuwe speeltjes etc. Word het toch weer een heel ander kamertje. Andere vraag is wonen we dan uberhaupt nog wel in dit huis???
Wij hebben alles gelaten hoe het was, doen we nu weer. Waarom zou ik nieuwe aankleding kopen als alles nog goed is.
Bedankt voor de reacties. Leuk om te lezen hoe een ieder ermee omgaat. Duidelijk is, zoveel mensen, zoveel ideëen. Zelf hebben we besloten de kamer incl inrichting te laten voor wat het is. Temeer dat deze geslachtsneutraal is ingericht en nog geen 2 jaar in gebruik is. We vinden de inrichting en kleurstelling allebei nog steeds erg mooi en zijn er nog niet op uitgekeken. Wel koop ik een aantal nieuwe zaken erbij (zag een leuk schilderijtje dat perfect in de kamerinrichting past). Leek ons ook een goed compromis. Nu nog een leuke kamerinrichting (welke kleur als basis) voor de oudste (meisje, 21 mnd) bedenken en inrichten. Meubeltjes reeds besteld, maar weet nog niet precies wat met de inrichting te doen...
ja onze eerste was een jongen en de tweede een meid, dus nogal een verschil en het is ook leuk om de babykamer te doen, bij de eerste met 12 weken grotendeels klaar en met de tweede met 21 weken vrijwel klaar. Ik vind 33 weken erg laat maar goed het kamertje staat idd al, ik vind het zelf niet zo leuk om het hetzelfde te laten het is geen kopie, het is een eigen persoontje en ik zou wel wat nieuws doen eigenlijk... (niet helemaal natuurlijk maar wat accentjes of iets)
Bij ons heeft de oudste ook een nieuwe kamer gekregen. De babykamer is eigenlijk niet veranderd, want we vonden het allebei wel prima. Een muur was knalgroen en die hebben we wit geschilderd (beetje uitgekeken op dat groen). Maar nu (hormonen!!!!) begin ik toch te twijfelen of ik niet wat meer zou willen veranderen. Gelukkig slaapt de baby eerst bij ons op de kamer, dus we hebben nog even voordat alles echt 100% af moet zijn, maar eigenlijk zou ik nog wel meer willen veranderen. Maar hoe, daar ben ik nog niet helemaal over uit...
De basis is grijs-wit, dus dat kan blijven. Meubeltjes zou ik ook hergebruiken en voor Mart een peuterkamer halen. Als het een jongen was zou ik de aankleding denk ik gewoon hergebruiken, misschien andere schilderijtjes en klok enzo.. Maar als de 2de een meisje zou zijn dan vrees ik dat ik helemaal los ga met de aankleding haha
Onze oudste was nog best klein, en we vonden dat er voor haar al zoveel veranderde, dus we hebben haar kamer hetzelfde gelaten (ze heeft nu sinds kort wel een groot bed, maar ze mag een mooie kamer uitzoeken als ze 3 wordt. Dan heeft ze er ook wat aan!). Voor de nieuwe baby hebben we dus een nieuw kamertje gekocht (nou ja, marktplaats ). Maar anders zouden we het gewoon hetzelfde gelaten hebben hoor, lijkt me helemaal geen probleem!