Ik wil graag thuisbevallen, maar krijg geen kraampakket van mijn zorgverzekeraar vergoed en vind een pakket in de winkel best prijzig. Ik mis in principe alleen nog onderleggers en zo'n matrasbeschermer. Zijn er mensen die hier niets meer mee doen en het aan mij kwijt willen? uiteraard betaal ik gewoon de verzendkosten.
Hier kon je op het consultatiebureau terecht, er hingen altijd wel briefjes met: Ik heb over of, niet gebruikt. Misschien je verloskundige die hier en daar wat heeft?
matrasbeschermer heb je niet persee nodig. heb je een action in de buurt? daar verkopen ze waterdichte moltons/matrashoezen. kraakt een stuk minder en het gaat over een groter oppervlakte. zeker als je ook nog een op de kant van je man legt. want ik lig niet altijd op t stuk waar de matrasbeschermer ligt. misschien is dit wat voor je?
Die dingen kun je bij de apotheek ook gewoon los kopen. In mijn pakket zat maar 1 kraammatras en heb er voor 80 cent nog eentje bij de apotheek gehaald. Thuiszorgwinkels hebben ook alles los te koop. Scheelt je een boel verzendkosten!
Tsja ik weet dat je het bij de drogist kunt kopen maar dan heb je maar een paar en dat vind ik best prijzig. Had vorigjaar een heleboel over maar weet niet meer waar ik het heb gelaten. Vandaar ook dit oproepje, en tips zijn inderdaad ook welkom! Ik woon trouwens in Assen
Ik heb nog een waterdichte molton van de Action 140x200 in de verpakking. Had toen de verkeerde maat gekocht. en een aantal van die kleine onderleggers uit het kraampakket, volgen smij ook nog een navel klem dacht ik. Je woont alleen niet echt in de buurt.
Ik ga denk ik maar eens bij de Action kijken. Geen idee hoe het allemaal loopt bij zo'n thuisbevalling daar ik bij de eerste persee in het ziekenhuis wilde bevallen.
Onderleggers en een matrasbeschermer zijn in de winkel toch niet zo duur? Een nieuw matras kost je een stuk meer... Die onderleggers zijn er bij mij trouwens allemaal doorheen gegaan. Voor de bevalling (voor het geval dat...), tijdens de bevalling, na de bevalling nog een paar dagen op geslapen. Heb je wel alcohol, een navelklem, steriele gaasjes, kraamverband etc. gekocht? Waarom dan niet nog een paar euro uitgeven aan die andere spullen? (Inderdaad, aan verzendkosten zul je bijna hetzelfde kwijt zijn).
Ik heb het voor je (plus nog wat dingen die ik niet gebruikt heb) en woon in Assen Oost. PB me maar als je interesse hebt!
Ik heb alles nog van de vorige zwangerschap en het gaat me ook niet om het kostenplaatje. Dacht misschien dat ik zo een oproepje kan plaatsen en iemand nog spulletjes voor me overheeft waar die niets meer mee doet.
Als het je niet om het kostenplaatje gaat kun je beter die spullen zelf kopen en wat de andere dames over hebben het laten brengen naar een inzamelpunt. Inzamelpunten brengen het namelijk naar het buitenland waar vrouwen doodgang omdat ze geen hygienische bevalling hebben omdat die spullen ontbreken.
ik heb nog heel veel over want ik ben in het zh bevallen met een keizersnee. Maar ik woon in maastricht dus dat wordt een beetje lastig. Mocht iemand anders interesse hebben, pb me maar.
@jongmama: heb je het al gehaald? ik woon ook in assen en heb nog een heel kraampakket liggen wat je mag gebruiken. zijn 1 a 2 dingen uit. als je al wel hebt mag iemand anders het ook wel hebben, het staat mij in de weg.