Aan de ene kant heb ik ontzettende zin om aan de babykamer te beginnen, aan de andere kant zie ik er ontzettend tegenop. Er moet eigenlijk in ons hele huis nog zo veel gebeuren! Daarnaast zitten we momenteel niet zo ruim en ik ben bang dat ik er achter kom dat ik nog heel veel mis. De kamer is nu nog totaal niet geschikt, we moeten nog iets op de muren en vloer doen en alles opruimen. Wat heb ik tot nu toe.. - Ledikantje - matrasje, dekentje en lakentjes... compleet? Alleen nog geen hemeltje of klamboe o.i.d. - Gordijnen - Verschoningskussen (maar dus nog GEEN commode..) - Kast - Inbouwkast - Schilderijtjes - Badje + standaard + Tummytub - Kleertjes zat waarschijnlijk Wat moet ik halen? Vinyl voor op de vloer (2x4 meter ongeveer... zo'n 40 euro?) Commode (probeer ik tweedehands aan te komen op MP.. zo'n 50 euro) Thermometer voor het badje (paar euro toch maar lijkt me?) Vergeet ik nog iets? Alles staat nu namelijk overal, zelfs bij mn ouders, dus het overzicht ben ik een beetje kwijt... Wat moet ik nog doen? Naast de muren verven en vinyl neerleggen... - planken in de inbouwkast maken - gordijnen ophangen - opruimen, schoonmaken etc. Ik ben echt bang dat ik iets belangrijks vergeet.. Iemand nog ideeën? En het wordt nu wel tijd he! Mijn vriend had het er constant over, maar hij werkt nu 40-45 uur en het komt er maar niet van Vandaag wel goed nieuws gehad, we krijgen een mooie box van kennissen, zomaar gratis Dat scheelt weer.
badthermometer had ik voor 1 euro, in princiepe was dat niet eens nodig omdat we thermostaat kranene hebben. heb je al een boxkleed of krijg je die bij je box. tummytub niet echt nodig of je moet het graag willen, ik kon er niet mee omgaan. toch anders snel gaan beginnen er aan, krijg je ook weer overzicht, de kleine kan altijd eerder komen. zag het bij me vriendin die beviel met 32 weken en had helaas nog niks klaar, nou moest de kleine wel in het ziekenhuis blijven daar niet van maar toch fijn als alles klaar is.
als je echt met geld zit zou ik geen tummy tub kopen, een badje is voldoende. Badthermomether heb je ook niet echt nodig hoor, elleboog in het water en zodra het niet te warm of te koud aanvoelt is het goed. Als je baby in een bedje kan slapen, gevoed kan worden en iets warms aankan is het helemaal prima! Dat zijn de basisbehoeftes. Je kan ook met je kleintje onder de douche gaan... Koop vooral niet teveel dingen die handig lijken, wij hebben heel veel van die handige dingen weggdaan omdat ze helemaal niet zo handig waren!
De spullen die ik heb die zijn eigenlijk allemaal gekregen, ik kan me niet bedenken wat ik zelf heb gekocht Eigenlijk het enige wat ik toch nog wel nodig heb ik een commode. Ik denk dat ik morgen ga beginnen aan de kamer... Eerst maar eens leeghalen en de muren alvast witten. Misschien na de kerst maar eens kijken voor iets voor op de vloer. Gewoon een simpel stukje vinyl en eventueel leuk kleedje eerdaags... Het is trouwens niet zo dat we een chronisch gebrek aan geld hebben hoor Alleen nu net ff een tegenslag gehad.. Leuk zo vlak voor kerst Maar dat komt zeker wel weer goed hoor. En inderdaad, het lijkt me toch een lekker gevoel als het eenmaal echt af is...
mocht het kamertje met de geboorte van jullie kindje nog niet klaar zijn dan kun je altijd nog een wiegje op jullie eigen slaapkamer neerzetten voor een paar maanden.
Voor goedkope Vinyl moet je kijken bij Kwantum of Leen Bakker die hebben altijd van die resten en deze zijn echt goedkoop, zorg wel voor de goede maat. Een thermometer kost 1,99 bij de Action. Voor een commode kun je kijken Marktplaats.nl daar vind je hele mooi en lekker goedkoop, mocht je geen nieuwe kunnen betalen op dit moment..
Zo te zien heb je alles hoor. En anders is er zo nog wat bijgehaald (van het kleine uitzetspul bedoel ik dan he). Als je dadelijk alles hebt staan zie je vanzelf nog of je iets mist.
Ik mis nog kruiken, hydrofiele luiers en washandjes en iets om de beeb mee te wassen, weet niet of je al omslagdoeken hebt? Verder kan je veel dingen halen bij de zeeman of de wibra. De hema is ook niet zo heel duur.
Hey janneke - een hemeltje of klamboe is niet iets wat je perse nodig hebt. Staat heel leuk maar wordt na een aantal maanden wel gevaarlijk. ze kunnen de stof door de spijlen naar binnen trekken commode is idd goed via marktplaats te krijgen. wij hebebn onze hele kamer van marktplaats Misschien heb je hier nog iets aan. ( je hebt niet alles gelijk vanaf het begin nodig hoor ) maar misschien kom je nog een paar dingetjes tegen die je vergeten bent
Ook handig: plankje voor boven de commode en een doos voor op de commode waar de luiers in kunnen. Ook erg handig (dacht eerst dat het overbodig was): zo'n babyhanddoek met mutsje. En omslagdoeken inderdaad. En inderdaad: een klamboe of iets voor boven het bedje zou ik laten zitten. Die van mij is ruim twee weken en pakt nu al alles vast wat je bij hem in de buurt legt...
Je moet er ook nog aan denken dat je kamertje moet luchten als er nieuw behang/verf op de muren zit en vinyl ligt denk ik
Ja nou ja ik gebruik sowieso acryl dus dat zal wel meevallen... Daarnaast komt de baby de eerste tijd op onze kamer (die ook nog niet af is!) maar ik wil het kamertje voor de zekerheid wel op tijd af hebben voor als het toch niet bevalt op onze slaapkamer. En inderdaad klamboe/hemeltje is niet nodig, maar het is wel erg groot zo'n ledikantje. Aangezien we een jungle/oerwoud kamertje wilde maken zit ik er over te denken om zo'n groen blad van de ikea erboven te hangen, dat hij toch niet zo in de grote ruimte lijkt te liggen. Kruiken, hydrofiele luiers en omslagdoeken heb ik. Ik heb volgens mij 3 kruiken, 4 hydrofiele luiers en 4 omslagdoeken. Ik denk dat ik er dan nog wel een paar van die hydrofiele luiers bij moet hebben. Maar ook dat moet ik eerst ff allemaal bij elkaar zoeken, want dat ligt nu ook overal. Ik denk toch inderdaad dat ik geen hele belangrijke dingen meer mis... Ik moet nog maar even kijken als ik het kamertje heb kunnen inrichten. Ik ga maandag/dinsdag vinyl kopen. En ik probeer voor maandag de muren in ieder geval te hebben gewit. We willen op 1 muur een muurschildering, maar dat kan dan altijd later nog. Nu kent mijn vriend iemand die wil het met graffiti doen, maar dat lijkt me echt niet gezond. Weet iemand dat? Waarschijnlijk ga ik het zelf maken met acrylverf, ben zelf ook wel beetje creatief. Thnx voor de tips in ieder geval!
Leuk een jungle kamer, maar ik zou hem zelf persoonlijk niet te druk maken omdat een baby al veel nieuwe indrukken krijgt en je kan hem ook overprikkelen. Verfwerk moet 4 weken van te voren erop zitten zodat het kan intrekken en luchten. ook wordt er geadviseerd om geen acrylverf te gebruiken http://www.hetbestevoormijnbaby.nl/babykamer.html
Uhm zo zie je maar dat niet alles op internet klopt Waterverf= op acrylbasis. Ze bedoelen geen latex waarschijnlijk. En ik maak hem inderdaad niet te druk, het is een vrij ruime kamer en om dat wat te breken wil ik 1 muur een warmere kleur/schildering geven. Verder worden alle wanden wit en ook alle meubeltjes zijn wit. Hier en daar komen wat kleurige accenten, zoals gordijnen met jungledieren en ik laat de kleuren groen en blauw wat meer terugkomen in details. Tsja in mn hoofd heb ik het al aardig op een rijtje
niet stressen, wij hadden helemaal niks, zelfs geen kamertje. wij hadden 1 groot leeg gat, wat helemaal opnieuw gebouwd moest worden, ik had net alles eruit gesloopt, was ruim 30 jaar oud geen isolatie, geen verwarming en erg vochtig(en koud) ook mijn vriend werkte 40 uur en soms meer, maar goed daar waren de weekenden voor en savonds + beetje hulp(wat hij eerst niet wilde) kwa spullen hadden wij nog helemaal niks, dat hebben we dus allemaal moeten kopen. nu hebben wij schuine muren, dus grote hangkast kunnen we niet kwijt wij hebben een grote commode(ladekast ikea) en een bedje(ikea) + een schommelstoel staan. natuurlijk hemeltje, dekentjes etc etc onze kamer is nu net 2 maanden klaar (met 7mnd zwangerschap) nu zijn we bezig met woonkamerbouwen, en ik moet nog 2 weekjes. 1 bouwput dus dus relax, verven kan je zelf ook een groot deel (dat heb ik gedaan) zorgen dat deuren en ramen openstaan voor goede ventilatie, niet alles in 1 dag willen doen, ik deed de ochtend bv het plafond, en dan smiddags 2 muren of alle muren (lag eraan hoeveel energie ik had) maar soms deed ik ook maar 1 muur en de volgende dag de andere. omdat wij nieuwe gipsplaten hadden moest alles 3 keer in de verf( 1 voor strijk 2 lagen verf) kasten enz in elkaar zetten (bedje zowiezo) kan je ook grotendeels zelf, of vraag een vriendin/moeder voor hulp.
Ja inderdaad, probleem is alleen dat mijn ouders wel graag willen helpen, alleen dan alles op hun manier willen en alleen maar lopen te zeuren dat mn vriend niets doet. Mijn ouders zijn hartstikke goeie mensen hoor en dit hebben ze zelf niet door denk ik, maar er zijn nog een hoop onbesproken problemen tussen ons en daar heb ik nu ook echt geen behoefte aan Hulp van ouders valt dus even af, mijn zus heeft wel aangeboden te helpen maar wil alles doen behalve verven.. en tsja dat is nu nog het meeste werk... We zijn momenteel even op onszelf aangewezen... Vrienden van mn vriend hebben in het begin wel geholpen, maar dat is nooit afgekomen en daarnaast hebben zn neefje en broertje ruim een week over 1 kamer gedaan die er nu nog niet echt uitziet :S Dusss was heel lief en leuk bedoeld, maar ja... Ik wilde vandaag beginnen maar had de energie simpelweg niet Ik ben niet ontzettend moe en ik WIL echt heel graag, maar ik heb er geen 'puf' voor, ik krijg een harde buik na 1 trap te hebben gelopen enzow. Mijn vriend heeft net nachtdienst gehad, niet echt kunnen slapen want is vanmiddag weer begonnen en heeft nu weer avonddienst tot vanavond laat, dus morgen zal hij wel kapot zijn. Maar overmorgen heeft hij weer nachtdienst dus zal hij ook niet veel overdag gaan doen. Misschien zou hij meer moeten doen, maar hij heeft dus geen 9-5 baantje en heeft elke week een aantal nachtdiensten. Ik weet ook pas sinds gister dat ze hem daar speciaal voor hebben aangenomen :S Wist ie zelf ook eigenlijk niet, het is niet erg hoor, maar het maakt het wel lastiger. Ik wilde nu bijvoorbeeld wel een uurtje gaan verven alvast maar de verf is een 25 liter emmer en die moet eerst naar boven en dat kon ik dus weer niet doen.. :S Grrrr... Ok frustaties genoeg geuit, verder heb ik niets te klagen Het is ook geen bouwgat hier ofzo hoor, tsja het is nog gewoon niet af.. Ik denk eigenlijk dat ik me vooral laat opjutten door mn moeder, die begint er elke dag wel over.. Maar ja zelf wil ik het ook wel af hebben
die emmer verf kan je vriend morgen wel even boven zetten net als alle verf spulletjes, dan doe je gewoon lekker 1 muur per keer. en als je naar boven gaat, ga j edaar eerst lekker zitten (op bed of een stoel) even uit rusten en dan op je eigen tempo aan het werk. ouders tja lastig probleem, ik ken het. al heb ik meer last van schoonmoeder
@ janneke, even wat dingen die me zo te binnen schieten: - is wel niet voor t kamertje, maar ik zie geen kinderwagen erbij staan? verzorgingstas of andere tas? weet niet of je een auto hebt, maar een autostoeltje? - ik zou zeggen 4 hydrofieldoeken: veeeeeel te weinig! bij de ikea hebben ze hele goedkope en bij de hema ook! Echt inslaan hoor! Je gebruikt ze overal voor! (voorbeeldje: voor t badje heb ik er 2 nodig, en 1 op t aankleedkussen, 1 in bed, 1 in de box 1 in de kinderwagen. dat zijn er al 6. en dan spugen, plassen etc, dus ik heb dr 20 geloof ik, en grijp nog wel eens mis...) - oja, vergeet geen luiers in huis te hebben Verder weet ik zo niks, succes ermee! jullie hebben dus ondertussen je nieuwe huisje?gefeli
badthermomether, kruiken en kruikenzakken, hydrofielluiers, luieremmer, bedzeiltje, babythermomether en 1 voor jezelf, pampers, billendoekjes, zalf en verzorgingsproducten, waskussenhoes, maxicosi, enz......
Sommige zie ik ook wel eens met een bureau als commode.. Misschien is dat een optie? Als je zo geen 2e handse commode kan vinden bij jou in de buurt?