Babykamer: Welke kleuren

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Rodayna, 16 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. glimworm

glimworm Niet meer actief

Bij ons is het (gereserveerde) kamertje al in limegroen en roomwit geschilderd.
    Alle muren zijn gestructureerd en storten bijna in als je er een spijker in wilt slaan.:$
    Om er dan toch nog wat van te kunnen maken, wil ik er tzt nog een Shaun the sheep en een Timmy op gaan schilderen. :D

2. Blauw78

Blauw78 Actief lid

30 apr 2009
    254
    0
    0
    Noord-Holland
    Bij ons wordt het oranje met wit! Op de vloer ligt een donkere laminaat. Wij willen wel weten wat het wordt en zullen het dus aankleden met roze of blauw. Basis wordt dus oranje met wit. (Kan niet wachten om te gaan beginnen.... eerst de hele benedenverdieping...)
    x

3. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    wij hebben wit met grijs/blauw. foto staat in mijn album :)

4. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Wij hebben witte meubeltjes en de kleurtjes worden dan beige (achtergrondmuur) en als accenten ijsblauw, lila en zonnetjes geel.

5. Starsleeper

16 jul 2008
    76
    0
    0
    Wij hebben de muren appelgroen en geel geschilderd (steeds de tegenoverliggende muren in dezelfde kleur). Omdat we niet wilden verraden dat het een meisje was :) We hadden witte meubels met donkerbruine accenten. Nadien hebben we nog een aantal fuchsia accenten aangebracht. Het combineerde allemaal heel mooi.

6. Rodayna

Rodayna Niet meer actief

We zijn er nog steeds niet over uit.
    Iemand nog suggesties voor kleuren die niet specifiek geslachtsgericht zijn.

7. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Wij weten dan wel wat het wordt en hebben 1 muur lila/paars en 2 muren behangen met wit behang met elfjes erop van tinkerbell. Aanstaande zaterdag komen de witte meubels en dan zijn we bijna klaar! :D

8. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Wij hebben de muren aqua geschilderd en hebben witte meubels. Als het een jongen zou worden, dan zouden we turqoise accessoires hebben genomen en bij een meisje roze. (het was dus een meisje en iedereen was erg enthousiast over onze babaykamer: lekker fris kleurtje)

Marla

9. sprankje

sprankje Actief lid

9 jul 2009
    135
    0
    0
    Wij hebben een lila muur, witte meubeltjes en de accenten grijs en lila/paars.
    Unisex dus.

10. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    wij hebben krijtwitte muren, witte meubeltjes en accesoires zijn paars/zilver....en bij zoonlief was het aqua en lime....

11. SaschaH

SaschaH Actief lid

13 aug 2009
    461
    0
    0
    Wij dachten met onze witte meubels, donker laminaat en grijze muur niet heel erg aan te geven wat het gaat worden, maar mijn moeder zei direct: oh, het wordt een jongetje:(. Lekker dan!

12. Rodayna

Rodayna Niet meer actief

Hier zal paars wellicht gezien worden als een teken van dat het een meisje zal worden.
    Ik vind paars ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeel mooi maar ben zo bang dat het geslacht gericht is.

13. Rodayna

Rodayna Niet meer actief

We zijn er (bijna) uit.
    Toch heel licht paars met grijs en wit combi!
    mits we de juiste kleur ("lila"paars) behang kunnen vinden...

14. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Je kunt natuurlijk ook een behangetje nemen dat overschilderbaar is en een kleur muurverf naar wens laten mengen. Hebben wij ook gedaan (wij gaan ook voor een paarse babykamer, icm creme).

15. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    geel, groen kan altijd vind ik
    hier is de babykamer geel. Was eerst van m'n dochter en nu komt ons zoontje er in te liggen.

16. Rodayna

Rodayna Niet meer actief

Hmm dat is een goed idee.
    Bedankt voor de tip.

Paars met creme, heb je daar iets van een voorbeeld van? lijkt me ook heel mooi. Realiseer me nu ineens dat we nog een rolgordijn moeten ophangen (ligt al een tijdje klaar ) in die kamer en die is creme :(

17. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Ik heb nog geen foto's, maar wanneer ik ze heb zal ik ze hier plaatsen.

18. Janneke G

Janneke G Actief lid

31 okt 2008
    204
    0
    0
    Front office medewerker
    Venlo
    wij hebben alle muren neutraal,met als accesoires knetter kleuren: rood, turkoois, lime, oranje, geel.
    bv, dekentje, aankleedkussenhoes, hemeltje(rood),mandjes op het wandrek.

Deel Deze Pagina