hoi, ik wil een leuke mobiel kopen voor boven de box... alleen zit er bij onze box niet een standaard ophangsysteem en de mobiels die ik heb gezien zijn van stof en hebben ook niet zo´n beugel. wat is de naam van zo´n beugel, als je begrijpt wat ik bedoel en waar kan ik deze kopen om dus alle soorten mobiels aan op te kunnen hangen?
Die stoffen mobielen bevestig je meestal tussen de spijlen van de box en draai je aan met een knop waardoor die vast zit. Kan dat bij jou niet dan?
nee, want het ophang systeem is ook van hout of van stof.. en kan dus niet boven de box gehangen worden...
Heb je geen afbeelding van de mobiel die je bedoeld? Want ik snap niet goed wat jij bedoeld volgens mij. Heb al heel wat mobielen gezien op me werk en die passen eigelijk op elke box. Dus misschien als ik zie wat je bedoeld dat ik je wel kan helpen.
Volgens mij zit er bij elke mobiel een ophangsysteem, wat je aan je box kunt bevestigen. Vaak is het een boog, die je met een knop tussen de spijltjes vast kunt draaien. Naar mijn weten bestaan aparte ophangsysteems niet, dat kun je niet los kopen.
Je kan ook een goedkope mobiel met beugel via marktplaats kopen en dan alleen de beugel gebruiken. Ik heb trouwens ook een soort mobiel van de ikea. Zit geen muziekje ofzo in zijn alleen beestjes en daar zit ook niks bij. Is meer om aan een haakje aan het plafond te hangen. Misschien is het zo iets?
ja precies, meer omaan het plafondte hangen denk ik... maarja dan hangt ie weer veel te hoog (ons plafond is 3 m hoog).. er zit gewoon geen beugel bij en bij de meeste mobielen die ik zie in wat duurdere winkels niet hoor.... maar dan heb ik het niet over electronische draai-muziek mobielen...
En is het geen optie om gewoon een stuk draad aan de mobiel te hangen zodat hij toch laag genoeg komt te hangen?
ja maar wil plafond liever ook niet beschadigen en ziet er wel heel raar uit... nouja, misschien maar geen mobiel boven de box maar gewoon van die leuke versieringen aan randen van de box ofzo..
Wij hangen zo'n houten mobiel boven het bedje, maar er moet dan inderdaad een gat in het plafond komen. Bij de box willen we wel een muziekmobiel (zo een die kan draaien als je hem opwindt), daar zit standaard een plasticbeugel bij. Is het een idee om zelf iets van hout te maken? Je zou 2 houten blokjes met een schroef en moer kunnen gebruiken die je om de spijlen klemt (zo'n zelfde ding die een aantal boxen hebben om de hoogte in te stellen). Aan de buitenste van deze blokken kan je een langere lat maken met aan het uiteinde een dwarse stok die over de box steekt (een beetje het idee van een piekstok voor een hemeltje, misschien is dat sowieso wel een idee, zo'n piekstok?). Een mobiel is niet zo zwaar en als het goed is kan de kleine er ook niet aan trekken. Dus het hoeft geen dikke houten constructie te worden. En je kan hem natuurlijkverven in een kleur die je mooi vindt. Snap je het idee van wat ik bedoel, of moet ik even een tekening maken/opzoek naar plaatjes?
dank je wel voor de moeite.. misschien moeten wij ook gewoon op zoek naar zo´n speciale... maar ik vind ze stiekem vaak zo lelijk...
Ik quote mezelf even. Is dit dan geen optie? Scheelt een hoop gepruts en je hebt geen gat in je plafond.
is een piekstok geen optie? Daar hang je meestal een klamboe mee boven het bed, zonder een gat te hoeven boren.
Hier zat ik dus ook aan te denken, lijkt mij de ideale oplossing voor ts. Kan ze die bij Jewe gaan kopen hihihi
Ik werk in een babywinkel en alle mobielen hebben een stang waar de beestjes aanhangen die met een boog en een draaiknop moet vast draaien. En dat is ook bij de goede kope mobiels waarbij je het muziekje vaak moet op draaien. (Bijv de mobiels van Tiamo: Woezel en Pip, Nijntje, chicco,playgro) Heb er nog nooit 1 gezien die voor de box is bedoeld en waar geen opzet stuk bij zit.
Die mogelijkheid is er zeker. Betekend niet dat je hem daar niet kan hangen natuurlijk. Heb je een foto van je mobiel dan kunnen we even kijken wat het nu precies is want ik ben ondertussen wel erg benieuwd hoor hahahaha. Is de piekstok optie iets voor je?? Jollein Klamboe Piekstok verstelbaar zilver | Bedtextiel | Baby-Dump Groetjes Kim
lukt niet om hier foto te plaatsen, bestand is te groot ofzo? al meerdere malen geprobeerd... maar ik kan mobiel natuurlijk ook aan zijkant ophangen, hangt het niet boven hoofdje maar moet ie zich beetje draaien...
Als je hem aan de zijkant kunt ophangen dan kan het toch aan alle kanten? Ben nu wel heer erg benieuwd welke mobiel je hebt. Staat er geen merk op? Je kunt een foto ook bewerken en dan verkleinen.