Even vraag, ik was alvast een beetje de koffer aan het inpakken. Misschien n beetje vroeg maar ik vind het een rustig idee dat het gebeurt is. Nou vroeg ik me af.. doen jullie er luiers en billendoekjes in? staat niet op de lijstjes. Zouden ze die gewoon vanuit het ziekenhuis gebruiken? lijkt mij toch? En hoe doen jullie dat met de camera en fototoestel? ik heb hem nu opgeladen maar is hij dan nog vol als ik hem niet gebruik? ik ga het maar telkens checken. En dan koop ik voor de zekerheid wel een wegwerpcamera erbij. En 2 voedingsbeha's heb ik er in met borstcompressen en maandverband en maat L onderbroeken. Hebben jullie er ook n gewone beha in? Sorry wil niet teveel meenemen maar wel het juiste!
maandverband is ten eerste niet genoeg als je net bevallen bent kraamverband hebben ze in het ziekenhuis, net als luiers en doekjes! en handdoeken. ben je de 1e keer niet in ZH bevallen?
2 bh's? Je doet toch niet elke dag een bh aan? Of wil je met bh aan bevallen? (ik doe iig geen bh aan met bevallen, pas na het douchen hoor!)
Dit zit er nu in mijn trolley, moet toch naar het ziekenhuis omdat ik een tweeling verwacht, dus ben er al een tijdje mee bezig.. Zie hier mijn lijst fotocamera met extra geheugenkaart camcorder acuus/opladers telefoon met de balangrijke nummers (kraamhulp, verloskamers, gyn, verloskundge voor nacontrole thuis) toilettas (met wat makeup tegen bleke fotos, en die zullen er veeeeel gemaakt worden) en ook lipbalsem en bodylotion tegen die "fijne" aircolucht sluitlaken kolfapparaat bevallingsshirt oid. 2 bv pyamas fijne kleding voor als je aan de wandel mag draagdoek tepelkloven creme zoogcompressen voedingsbh's veel grooooote onderbroeken warme sokken, sloffen, slippers voor onder de douche eventueel badjes relaxte kleding voor de dag dat je naar huis mag. Voor de kindjes aangeven in het ziekenhuis: id van mij en mijn man trouwboekje voo de baby's: 2x set maat 44 2x set maat 50 4x rompertjes 2x mutsje speentjes omslagdoeken iets te eten drinken: dextrose/sultanas/druivensap oid tijdschriften en een makkelijk boek (al zal ik daar niet aan toekomen met 16 voedingen en verzorging..hahha) pen en papier extra pak beschuit met muisjes voor bezoek in ziekenhuis cadeautje voor mijn zoon. en de maxicosi's op esaybase staan tegen die tijd klaar in de auto.
wowww wat veel! nou zoveel neem ik niet mee, wij wonen vlakbij het ziekenhuis. Ben inderdaad de 1e keer thuis bevallen en hoop zeker dat het nu weer thuis kan want dat is me geweldig bevallen Ik heb tot nu toe: 1 nachthemd 1 nette piama 1 joggingbroek met shirt en los truitje 2 bh's ivm veel lekken 1 paar warme sokken badjas 3 grote onderbroeken mt L toiletspullen moet ik nog halen (miniflesjes/potjes) maandverband van Kotex voor 's nachts (die gebruikte ik toen ook, veel fijner als kraamverband.) maar misschien ruil ik dat nog ff om voor de zekerheid. ponskaart verzekeringspas ID kaart moet nog Fototoestel en camera moeten ook nog met opladers extra wegwerpfototoestel 1 mutsje 1 romper korte mouw 1 romper lange mouw eerste babypakje sokjes jasje dekentje omslagdoek maxicosi 2 spuugdoekjes dat was het geloof ik..
Even een tip die ik van mijn schoonzus kreeg (net bevallen in Ziekenhuis) neem een extra mutsje mee, ze maken namelijk het hoofdje niet meer schoon maar zetten hier meteen een mutsje op.. Hierdoor is de eerste vaak al vuil voordat je foto's gaat maken.. Dus zet eerst een 'neutrale' op en daarna pas degene die bijv bij je setje kleding hoort!
Ik had twee setjes kleding voor de beeb, een maat 50 en maat 56.. Maargoed ook want de romper maat 50 paste al niet en idd een extra mutsje.. Waar wij op mis grepen was een muntje voor de rolstoel! Gelukkig was er een verpleegster van de kraamafdeling net beneden met een rolstoel, mijn man was al lichtelijk in paniek aan het raken..
Dit is de inhoud van mijn vluchttas: - 1 pakje maat 50 + rompertje + sokjes + mutsje - 1 pakje maat 56 + rompertje + sokjes + mutsje - Wikkeldeken - Maxicosi + voetenzak - 2 nachthemden - 2 jogging positiebroeken + 2 shirts - ochtendjas - 5 (grote) boxershorts - pantoffels - 2 paar sokken - toiletspullen - make up tas gaat op het moment in wanneer we naar het ziekenhuis moeten - Pak Sultana - Dextro - 2 euro munt voor de rolstoel - 2 voedings bh' - 1 redbull voor mijn man en een cola voor mezelf (beviel met mijn dochtertje 's nachts en niks was open en ik had zo'n zin in een cola, hihi) - fotocamera + opladers moeten er nog in - ponskaart - Lijst met belangrijke telefoonnummers
Dat is een hele goede tip!!!! Bij Lotte lag het mooie mutsje klaar. En daarna.... inderdaad kreeg ze mijn keuze 2 voor de rest van de dag . Maar let goed op hoor. Want bij Daan had ik het goed klaargelegt, maar had de kraamhulp alsnog de verkeerde gepakt . Ach, ik vond het uiteindelijk niet zo erg. Maar heb de tip ook al aan meerdere mensen gegeven!
Neem ook wat vermaak mee en gewoon ondergoed. Ik moest met spoed worden opgenomen terwijl ik nog niet aan het bevallen was en dan geneer je je dood met die tenten
Er is nog niet op geantwoord zie ik; maar volgens mij zijn de luiers en billendoeken er via het ziekenhuis. Ik weet niet hoe het gaat op de kraamafdeling want ben 2x thuis bevallen. Maar Daan heeft onlangs in het ziekenhuis gelegen en daar op de kinderafdeling ligt alles gewoon op de kamers; een mandje met verzordingsspullen (zwitsal spullen, watjes, alcohol, wattenstaafjes, gaasjes, sudo etc), luiers, slabbers, spuugdoeken, hydrofiele luiers. Alles aanwezig dus. Ik zou zelf geen gewone BH meenemen maar die pastte ik sowieso al niet meer. Twee voedingsBH's lijkt me handig en slim mee te nemen. En ik draag 's-nachts altijd een voedingstopje van Noppies. Een wegwerpcamera lijkt me echt overbodig. Maakt nog lelijke foto's ook, zeker binnen. Ik zou dan eerder een reserve batterij kopen en daar je geld aan uitgeven