Nouja de titel omvat mijn vraag eigenlijk al. De MC leek mij een logische keuze als allereerste autostoel, gewoon omdat iedereen in mijn omgeving die heeft. Nu lees ik de ANWB stoeltjestest van 2011 en zie dat de Romer in de categorie baby als best getest eruit komt. Ik heb een vrij nw auto en ik vermoed dat deze geschikt is voor isofix (ga vanmiddag de auto daadwerkelijk op inspecteren), dus die nw Romer zou goed moeten passen. Nu ben ik benieuwd wie ervaring heeft met de romer stoel groep 0. Zoals eerder vermeld heb ik alleen maar MC mensen in mijn omgeving en voor mij is dit de eerste autostoel dat ik ga gebruiken, dus heb zelf 0,0 ervaring.
Vrienden van ons hadden die, waren er heel blij mee. Er zit tussen maxicosi en romer (modellen die het best getest worden) nauwelijks verschil in veiligheid. Meestal wint de een in NL en de ander in duitsland. Wij hebben destijds de mc gekocht omdat daar een gunstige aanbieding van was, maar als die aanbieding met de romer was geweest hadden we die gekocht. In gebruik zijn ze vrijwel allemaal hetzelfde..
Aaah dank voor de snelle reactie. Nu heb ik dat rapport nog beter bekeken en zie dat de MC niet is meegenomen in de test van de ANWB. Wordt dan wel lastig vergelijken. Ga nu maar op zoek naar de resultaten van 2010, volgens mij is de MC daarin wel opgenomen. Wel fijn om te horen dat ze beiden niet veel verschillen. Ik neig toch wel naar de Romer; ik ga waarschijnlijk voor een Duitse kinderwagen (Teutonia), lijkt mij dat de Duitse merken helemaal goed op elkaar zijn afgestemd.
Is er voor de Romer ook een Isofixbase? Wij hebben de Maxi-cosi Pebble en de familyfix in de auto. Vind dit echt ideaal. Geen geklooi meer met de autogordel.
De maxi cosi cabriofix en de Pebble komen als een van de beste uit de test in samenwerking met de familyfix. Romer komt ook goed uit de test. Het verschil is zo klein dat het eigelijk niet uit maakt welke je kiest. Op de teutonia kan zowel de romer als de mc dus ook voor dat maakt het niet uit. Romer past verder op geen andere wagens en de mc past eigelijk wel op elke wagen.
Qua veiligheid zijn beide stoeltjes prima hoor. Ik zou het, denk ik, laten afhangen van het systeem waar de stoeltjes op kunnen. Zelf heb ik familyfix voor de Maxicosi Pebble en opvolger Pearl. De familyfix vind ik persoonlijk ideaal, geen gedoe met gordels en je klikt de mc zo erin en eruit. Is tuurlijk wel alleen bij de mc van toepassing, de latere stoel blijft zitten. Maar ik heb het als ideaal ervaren!
Hier paste de MC op de kinderwagen (voor korte boodschapjes handig). Dus voor ons de reden om voor de MC te gaan en niet voor een romer.. Maar als jullie kinderwagen adapters heeft voor romer, zou ik dat doen..