Beco butterfly ervaringen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Luvv, 22 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Onze dochter is 2,5 als de baby geboren wordt. Daarom lijkt me iets van een draagzak wel handig. Vooral als je even snel een boodschapje moet doen oid zodat de oudste dan in de buggy kan. Vind die dingen alleen wel ontiegelijk duur dus wil graag even wat ervaringen. Kan de baby er direct na de geboorte in?

2. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Bij de Beco niet, bij de Bondolino kan dat wel. Op de site van www.babybij.nl kun je een mooi overzicht vinden van de verschillen tussen SSC's.

Zelf heb ik uiteindelijk gekozen voor de Manduca, die is vanaf een kilo of 4 wel te gebruiken, maar mijn dochter van 2,5 kan er ook nog in. Echt een ideaal ding.

3. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb een beco en het is één van mijn beste aankopen ooit! Heel veel gebruikt en erg makkelijk in gebruik. Zowel voor boodschappen als lange wandelingen, amar ook in huis tijdens het huishouden veel gebruikt.

De beco is geschikt vanaf 3,5 kilo tot 20 kilo en heeft een speciale baby-insert voor hele kleintjes. Mijn dochter heb ik zonder problemen gedragen tot net voor mijn zwangerschap.

Beco geeft zelf aan dat het geschikt is voor direct na de geboorte, maar ik vond het pas vanaf een week of zes prettig. Daarvoor toch liever een draagdoek.

4. Trees

Trees Niet meer actief

Ik vond de Bondolino ook niet fijn vanaf de geboorte. Overigens beweren zowel beco als bondolino dat ze direct geschikt zouden zijn, maar ik ben het er niet mee eens. Ik had bij beiden de neiging om het hoofdje met één hand extra te ondersteunen.

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    hier ook een beco en ik ben er erg tevreden over. beco zelf zegt dat ze er vanaf geboorte al in kunnen. maar dat zal ook wel per kindje verschillen. het ene kindje is het andere niet.
    mijn meisje is nu een jaar en 11 kg en ik gebruik hem nog steeds. ik voel nauwelijks dat ik haar draag.

6. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Hier ook; wat n heerlijk ding!

Zowel ik als mijn meisje worden er :D van!

Ik heb m tweedehands via marktplaats voor de helft van de originele prijs...
    Maar als ik dit had geweten had ik m misschien ook nieuw gekocht ;)!

GRTZ.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Aijn er hier ook mensen die de Beco en de Bondolino kunnen vergelijken? Ik kan op bijvoorbeeld BabyBij wel wat verschillen zien. (Klitteband bij Bondolino, tussenschot bij Beco) Maar ik ben toch wel benieuwd naar gebruikerservaringe van mensen die ze allebei geprobeerd hebben.

(Niet dat ik op dit moment op zoek ben naar een drager, ik kan met zoon nog wel even vooruit met de ScootaBaby voor korte stukjes. Maar ik wel zo graag een buig/rugdrager als er een broertje of zusje voor hem komt. :) ooit.)

8. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb een beco en een goede vriendin de bondolino. De beco vind ik gebruiksvriendelijker en makkelijker om te doen met rugdragen met dank aan het stoffen tussenschot. De bondolino is makkelijker en beter verstelbaar en ik vind deze wat zachter. Over het algemeen geef ik de voorkeur aan de beco, MAAR volgens mij is het maar net wat je gewend bent.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb de bondolino gehad en een beco te leen gebruikt. De beco werd ik zelf geen vriendjes mee. Veel mensen vinden het harnasje tussen jou en je baby prettig, maar ik kon er niet aan wennen. Met rugdragen ben ik gewend de drager op mn rug te laten zitten en kindje erin en eruit te tillen, dat lukt me met de beco niet, die moet je als een rugzak afdoen met kind en al. Ook de gespen onder de oksels vind ik onprettig. De bondolino was voor ons ideaal omdat hij direct op maat is als je de klitteband band om je middel doet. Mijn ML weegt nog geen 70 kilo en ik ruim 30 kilo meer dus een andere drager is wat meer verstelwerk. De beco wordt enerzijds van gezegd dat het direct vanaf de geboorte kan, anderzijds lees ik ook pas vanaf 4 maanden. Hoe of wat snap ik dus niet helemaal.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat dus uit naar een bondolino qua gebruikersgemak en draagcomford, maar de beco is wel veel mooier!

10. mamav4

mamav4 Niet meer actief

Ik heb de beco, ideaal!!
    Vorige jaar zomer mijn dochter op de rug gedragen en toen ze in slaap viel heel makkelijk naar voren gedraaid. Zo kon ik haar hoofdje beter ondersteunen. Ze vond het zelf trouwens geweldig er in!
    Over een paar mnd ga ik hem gebruiken bij mijn pasgeboren baby. Ben benieuwd of ik dat net zo prettig vind.

11. Trees

Trees Niet meer actief

Dat klopt niet hoor. De beco kan je ook op je rug laten zitten als je je kind eruit wil tillen. Al heel vaak gedaan ;). Daarnaast kun je inderdaad het rugzak-idee toepassen.

Ik denk dat qua gebruiksgemak welke drager beter is net wat je gewend bent.

12. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik bleef inderdaad met haar beentjes hangen in dat harnasje als ik haar van mn rug wou tillen. Ohja en natuurlijk die gespen op haar schouders, die kan je ook niet losdoen als ze op je rug zit. Maar dat is inderdaad net wat je gewend bent, ik viel erover omdat ik het gewend ben anders te doen, mensen genoeg die er geen last van hebben!

14. Schaapje05

Schaapje05 Bekend lid

16 jan 2012
    528
    0
    0
    Overijssel
    Ik ben dolblij met mijn Beco die ik nu gebruik voor mijn dochter van 1,5. Ze vindt het heerlijk! Ik wil niet anders meer.

Je kunt hem in theorie gebruiken vanaf de geboorte maar op meerdere sites (zoals babybij.nl) wordt geadviseerd om hem pas vanaf 3-4 maanden te gebruiken. Mocht er hier een tweede komen dan zal ik voor de beginperiode ook wel eerst een echte draagdoek gebruiken.

Deel Deze Pagina