Klossen onder bed

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Deb26, 24 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deb26

Deb26 Bekend lid

3 okt 2006
    626
    0
    16
    Hallo,

Vandaag hebben we de klossen onder ons bed gedaan, 4 stuks.
    En ik moet zeggen dat ik het er wel eng uit vind zien.
    We hebben een bed van 1,60 breed met 2 verstelbare lattenbodems met motor. In het midden van ons bed loopt gewoon een lat die de lattenbodems draagt. Zelf hebben we toen we het bed kregen zelf nog planken dwars in het frame gelegd, zodat het wat steviger was.

Maar ik vraag me nu toch af of het wel 'veilig' genoeg is met die klossen.
    Hebben jullie dit ook? Zou het verstandig zijn om in het midden nog extra versteviging te zetten? ( kratten ofzo)

Ik ben dus op zoek naar tips of naar de geruststelling dat het wel goed is zo.. :)

Groetjes Debby

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Zet er anders voor de zekerheid bierkratjes onder. Dan lig je in ieder geval lekkerder. Welterusten vanavond! ;)

3. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    wij hebben helemaal geen klossen onder bed gedaan. Nieuwe boxspring, vrij hoog.

Ik had wel een aparte matras voor mezelf achter de hand maar nooit gebruikt. Kraamverzorgster verteld dat ik anders wel bed zou opmaken, nou ja mijn man maar het was geen probleem omdat het maar over 2cm verschil was :)

4. pollywol

pollywol Actief lid

14 aug 2007
    264
    0
    0
    Dacht dat bij ons bed ook, maar weet je, die klossen zijn als het goed is allemaal even hoog. Er zijn dus dezelfde krachten op het bed als wanneer het lager is. Alleen ziet het er enger uit door de hoogte. Kan echt geen kwaad hoor! Het middenstuk rust normaal toch ook niet op de grond of op iets anders?

Grootste probleem van die klossen vind ik, dat ik al 3 weken met een opstapje op het bed klauter met mijn dikke buik. Bah, zal blij zijn als ik weer gewoon in en uit bed kan komen!

5. Deb26

Deb26 Bekend lid

3 okt 2006
    626
    0
    16
    Dat dacht mijn vriend idd ook al. Anders zouden ze het toch wel aangeven bij de thuiszorg dat je daar rekening mee moet houden.

Ik kom er in principe wel 'normaal" in , maar zal toch ook blij zijn als ze weer eraf zijn.
    Kan toch zodra de kraamzorg weer weg is?

Groetjes Debby

6. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik had geen klossen onder me bed, was niet nodig zei de kraamzorg omdat me bed al 60/65 cm hoog was

7. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Nou wij zijn hier ook net mee bezig geweest.;..
    De klossen zijn vierkant met uitsparingen aan de zijkant.
    Onze bedpoten zijn rechthoekig..passen net door die uitsparingen..
    maar dan maar 2mm erover heen..
    dus als je er tegen aan loopt of draait in bed..
    heb je de kans dat ie er in klapt..
    ons bed is niet heel stevig..dus dan kun je verwachten dat ie helemaal in klapt..
    Tja wat nu?
    Mijn paps komt vanmiddag even kijken wat we kunnen doen om het toch stevig te krijgen.. :rolleyes:

8. prinsessebes

prinsessebes Actief lid

12 jun 2007
    168
    0
    0
    Kun je dan niet beter een aantal frisdrankkratten in plaats van klossen onder je bed doen? Ik lees overal dat dat ook mag en dat het ook stevig genoeg is. Als je bang bent dat de klossen omvallen, kun je misschien beter kratten eronder plaatsen.

Groet,
    Sonja

9. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Nou dat zou eventueel wel kunnen,
    maar ik ben niet bang dat de klossen omvallen...maar dat de bedpoten erin zakken.. :rolleyes:
    tja een beetje moeilijk uitleggen... :rolleyes:

Maar mijn vader is net geweest..en die heeft even gekeken..
    en zei ook dat bed kan niet de lucht in...
    Dus wat gaan we doen...2 nieuwe matrassen halen..en die onder de oude leggen..
    We moesten toch nieuwe matrassen..dus dat is dan gelijk opgelost.. ;)

Dus met andere woorden..we krijgen een heerlijk zacht bedje.. ;)

10. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    wij hadden bierkratjes maar zijn heel snel overgestapt op klossen
    dit omdat de kratjes niet meer zo stevig zijn als vroeger ze gingen aardig indeuken en dat al na 1 nacht...moet erniet aan denken wat er evt had gebeurd als we er langer op hadden gelegen...

11. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij onze Thuiszorg hebben ze twee verschillende maten klossen. Degene met een groter oppervlak voor de poten zijn speciaal voor Aupingbedden, vertelde de medewerkster daar, omdat die poten vaak groter zijn. Misschien kun je daar nog om vragen...

12. emmyg

emmyg Actief lid

16 sep 2007
    172
    0
    0
    waarom moet het bed eigenlijk op klossen?

13. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Omdat het bed op "werkhoogte" "moet" staan voor een thuisbevalling
    zodat de verloskundige en de kraamhulp niet voorovergebogen moeten staan
    want dat kost je je rug....

14. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.466
    582
    113
    Mijn vriend heeft de klossen zelf gemaakt. Ons bed is ook al vrij hoog en de standaard klossen van de thuiszorg waren te hoog, dan zou je soort van stapelbed-idee krijgen..
    Maar wij hebben ook zo'n bed met verstelbare lattenbodem, en voor de stevigheid krijgen we dan ook 8 klossen onder het bed.
    Hij gaat ze er vanavond onder zetten, bed is loeizwaar dus we hebben er hulptroepen voor in moeten huren.

15. Moby

Moby Actief lid

15 mrt 2007
    476
    0
    0
    Mijn vriend heeft de lattenbodem verhoogd.
    Omdat het beter voor het bed zou zijn als die gewoon op de grond bleef staan en het staat stabieler. Ideaal!

16. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    wij hebben idd ook gewoon bierkratjes eronder gezet omdat wij geen poten hebben maar een hele bak.maar moet zeggen t is wel heerlijk met eruit komen!

17. sporty78

sporty78 Actief lid

15 jan 2007
    195
    0
    0
    ons bed staat nu ook op 8 kratjes, ze hebben met 5 man het bed opgetild en mijn schoonvader kroop eronder erg grappig! Ik vind het nu wel hoog hoor maar ja het zal wel nodig zijn.

18. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Zet je in het midden toch idd een paar kratten.
    Als je bed stevig is, komt het vast wel goed met de klossen.
    Kun je vanuit bed lekker naar buiten kijken :D

19. Konijn

Konijn Niet meer actief

Hoef je dan alleen maar klossen als je thuis bevalt? Of moeten de klossen ook nog voor de kraamverzorgster?

20. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Het is heel apart, toen het bed op klossen stond vond ik het bed onzettend hoog..

En toen het bed weer van de klossen af ging (na 2 weken ofzo) vnod ik dat we een vreselijk laag bed hadden! haha.. Het is gewoon ff wennen die klossen, maar dat wennen gaat wel snel hoor!

Liefs Kiss

Deel Deze Pagina