Hai allemaal, sinds maandag ben ik er achter gekomen dat ik zwanger ben, ongeveer 3 weken. Mijn hele wereld staat op zijn kop. Natuurlijk wil ik graag kinderen en het liefst 4 maar.. ik ben nog student, ik woon op kamers, ik heb geeneens een goedwerkende koelkast en ik ben alleen, met mijn toen soort van vriendje heb ik nog maar weinig contact. Ik heb het al aan mijn familie verteld en zij gaan allemaal voor de meest verstandigste keuze, abortus. Ik weet alleen niet of ik dat wel kan. Ik weet niet wat mijn opties zijn qua woning, geld en studie als ik wel besluit om deze zwangerschap te volbrengen en ik vroeg mij af of iemand hier ervaring mee heeft en mij hier misschien wat meer over kan vertellen (hoe jij het hebt aangepakt bijvoorbeeld). Groetjes, Jenna
Hoi meid, Ik heb je verhaal gelezen en ik vind het heel erg voor je! zelf heb ik een dochter van 5 ( ik ben 26) en had er nu nog 1 kunnen hebben van 1 1/2 jaar.. toen ik er achter was gekomen dat ik voor de 2e keer zwanger was van mijn ex wist ik gewoon dat ik het niet aan kon.. we waren net uit elkaar en ik had het al moeilijk genoeg.. dus heb ik er voor gekozen om een abortus te laten doen.. ik weet zeker als ik dat niet had gedaan toen dat ik nu een slecht leven had en geen toekomst kon geven aan beide kinderen ! maar het is natuurlijk 1 van de moeilijkste keuzes uit je leven! denk goed na over wat je wilt doen.. en luister niet te veel naar anderen.. ik ben geholpen in een kliniek in haarlem.. de mensen daar waren super lief voor mij! en ik heb geen enkele seconde spijt.. want je moet er natuurlijk wel 100 % achter staan! nu ben ik bijna 2 1/2 jaar verder en mijn leven is zo mooi nu is de tijd gekomen om een 2e kindje te nemen.. nu heb ik alles op een rij en kan mijn kinderen alles bieden wat ze nodig hebben.. meid ik wens je veel succes met je beslissing! x MamaTanja
Hey Jenna Een lastige keuze die je helaas zelf moet maken.Laat je sowieso geen besluit opdwingen door andere mensen. Denk er eerst goed overna, en informeer eens vrijblijvend wat de mogelijkheden zijn op woongebied en financieel gebied. Misschien willen je ouders bijspringen? Zodat je toch je studie af kan maken. Ik ben zelf eigenlijk tegen abortus,maar ja als je je baby geen goede toekomst kan bieden,is het wel een oplossing. Denk er goed over na en neem je tijd ! van te snelle beslissingen krijg je misschien spijt. Sterkte en succes!
Hoi JennaJee, Ook ik ben zwanger zonder vriend en bijna 25 jaar...Ik heb het in het begin ook heel moeilijk gehad met de beslissing om het te houden of niet....Een aantal zeiden ook tegen me dat de "verstandigste" beslissing was om het niet te houden, ik had op dat moment geen baan, wel een huis, maar een hele slechte financiele situatie ( nog steeds trouwens ) Stond op het punt om te verhuizen en een nieuw leven te beginnen, toch heb ik ervoor gekozen om het te houden! Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om het weg te laten halen, ik was 6 weken zwanger, dan is het al bijna een mensje! Ik wist dat als ik het weg zou laten halen ik er geestelijk last van zou krijgen, was het niet nu dan wel later, wist dat ik er niet mee kon leven, ER zijn altijd oplossingen te vinden, als je het echt wilt, ik had het geluk dat ik heel veel steun heb gehad van mijn familie en vrienden. Sommigen hadden het moeilijk met mijn beslissing, maar zijn ondertussen helemaal bijgedraaid! Je moet er ontzettend goed over nadenken en denken dat met welke beslissing je ook maakt dat JIJ er mee moet kunnen leven, niet mensen om je heen, en de beslissing die je maakt is goed, welke dat ook is! Maar 1 tip, als er maar een klein deel in je is die dat beebje heel graag wil denk er dan asjeblieft heel goed over na! Verder mag je me altijd dingen vragen als je wilt... Sterkte! Groetjes me xxxx
Wat ik nou weer erg vaag vind.. Je bent 3 weken zwanger maar je zegt : met mijn toen soort van vriendje heb ik nog maar weinig contact. 3 weken terug had je anders nog een heel innig contact, zosnel kan dat toch niet afgelopen zijn? Als het je om financieen een abortus laat plegen vind ik jou een erg naief iemand.. Je bent 25 jaar en student, dat betekend dat je niet op een lagen onderwijs instelling zit. Denk goed na voor je een besluit neemt..
Wat je opties zijn qua woninge, geld en studie, je kan proberen via een maatschappelijk werker een woning te krijgen maar ik schat je kansen heel eklien in, tegenwoordig is dat allemaal veel moeilijker als vroeger, je zou uit moeten zoeken hoe dat zit dat je studiefinanciering doorloopt als je met zwangerschapsverlof gaat, je zou dan 6 weken na de bevalling weer aan het studeren moeten, want een uitkering aanvragen zit er ook niet meer bij. Ik heb zelf 5 kinderen en ik begin in februari met mijn studie maar ik hoef er niet tussenuit voor een bevalling zeg maar, ik denk dat dat het vrij lastig gaat maken aangezien je alleen bent en je niet tijdelijk terug kan vallen op je partners inkomen om met verlof te gaan. Zoek eerst eens uit bij ibg of je een bijzonder verlof ofzo kan krijgen met behoud van je financiering, dat is de basis, het geld en met dat geld kan je evt. een woning regelen. Er allemaal van uitgaand dat je dit kindje houdt dan.
Waar ik woon krijg je als je naar de woningbouw gaat en de situatie uitlegt en zegt dat je geen andere optie heb, voorrang, En zelfs met een studiefinanciering of een uitkering is het mogelijk om een woning te krijgen. Zou idd ook eens naar maatschappelijk werk gaan. Hoe lang moet je nog studeren? Miss kan je er een jaartje tussen uit gaan en na de bevalling weer starten? Misschien kan het deeltijd etc etc. Er zijn (als je het graag wilt) altijd oplossingen! Ook ik heb een baan gekregen toen ik zwanger was, wel tijdelijk maar toch, En ook al heb je geen baan je hebt altijd recht op zwangerschaps verlof, maar dat krijg je dan van het uwv, hoeveel zou je moeten navragen, Maar je zit nooit helemaal zonder niks..Het zal allemaal wat moeilijker gaan maar toch. Ik ga straks in september ook weer leren, wel een avondopleiding maar toch, en werken, want de dagopvang voor een alleenstaande ouder kost echt niet zoveel! Succes!
dan woon jij in het enige plekje nog in nederland dat je voorrang krijgt voor een niet dringende situatie...en ik zou goed utizoeken of je wel uwv kan krijgen tijdens je "verlof" ik heb daar zelf nog nooit van gehoord , je stapt niet uit een baan namelijk maar uit studiefinanciering...echt ik zou eens heeel goed alles uitzoeken voor je straks ergens aan begint!
Je krijgt bovenop je studiefinanciering een 1 oudertoeslag van 423,34 per maand als je alleenstaand een kindje krijgt. Bovendien zijn er nog heel veel woningbouwverenigingen in Nederland waar je in dit soort situaties nog wel urgentie krijgt. Lees maar eens: http://www.ib-groep.nl/particulier/Info ... gemeen.asp
Jaa maar dat is NA de bevalling, ze moet zich eerst druk maken om wat ervoor allemaal gaat gebeuren lijkt mij.
Dit lijkt mij wel handige info als je een keuze moet maken tussen het wel of niet krijgen van een kindje. En je je afvraagt of je het financieel wel gaat redden allemaal.
Dat leek mij ook, kan me niet voorstellen dat dit de enige gemeente is waar je een urgentieverklaring krijgt, Het lijkt me ook wel echt een situatie waarin het noodzakelijk is dat je een beetje een fatsoenlijke woonruimte hebt....en ook als je vanuit een studie komt en niet kan werken heb je naar mijn mening recht op iets, het zal geen vetpot zijn maar toch.... Ze zou het idd allemaal een keer goed uit moeten zoeken, maar een goeie uitweg is er zeker
Ik hoop echt voor haar dat er een oplossing is voor alles, maar wat ik zie om me heen is dat je compleet vast wordt gezet in dit systeem tegenwoordig, het wordt je allemaal heel moeilijk gemaakt, vroeger kwam je zo in aanmerking voor een vorm van uitkering, tegenwoordig, zijn daar zoveel regels aan verbonden en moet je meestal meedoen aan allerlei trajecten (zoals kleerhangers vouwen 6 weken lang etc.) voor ze je uberhaupt een uitkering verstrekken, en urgentie geldt in veel delen van nederland mede door het woning tekort alleen als je huis is afgebrand o.i.d.
Jah, Het zal zeker niet makkelijk voor haar worden, Ik had ook het geluk dat ik wel al een huis heb..Maar het is nooit makkelijk als je ervoor kiest om alleen een kindje te houden, Maar om het weg te laten halen is ook niet makkelijk...Daarom zei ik als er een klein deeltje van je is wat het eigenlijk het liefst wil houden, moet je daar naar luisteren...Wat je ook kiest het zal allebei een moeilijke weg zijn, maar voor alles is altijd een oplossing als je het graag wilt, met hulp van...familie, vrienden, maatschappelijk werk, als je het maar goed uitzoekt, heb ik ook gedaan en weet zeker dat alles goed komt! Er zijn altijd opties! xxx
Ik ben erg duidelijk in mijn standpunt..je geef zelf al aan dat je het financieel niet goed heb, je wil verhuizen (vergis je niet maar dat kost ALTIJD geld) en dan je kindje pppfff dat vind ik onverantwoord. Je moet niet alleen geestelijk je kind kunnen opvoeden maar ook financieel kunnen steunen..toch een drama en gestress als je niet eens geld voor spullen zoals luiers/voeding/kleding heb. Zwangerschapsverlof-uitkering loopt altijd via het UWV maar laat je zeker goed informeren, ik beviel een maand eerder van mijn eerste kindje en ik had een hoop gestress en gezeur met het UWV! Zwanger worden en zijn is een zegen, maar blijf wel je koppie gebruiken want er valt een hoop te regelen en je staat bij instanties gewoon achter in de rij of je nou zwanger ben of niet. Ik wens je heel veel succes met je besluit!
Ja maar ik vraag me dus af of je recht hebt op uwv vanuit de studiefinanciering aangezien dat ook niet als inkomen geldt...ze moet alles heel goed uitzoeken en verantwoord is het niet nee, maar goed ik was 14 toen ik zwanger was van mijn oudste, haar houden was financieel ook niet verantwoord maar ik ben er prima uitgekomen (met nu 5 mooie kindjes) alhoewel ik toen wel thuis woonde nog en veel steun kreeg. Maar goed ik hoop dat er voor haar ook oplossingen zijn.
Hallo Jennalee, ik ben dan wel een beetje ouder dan jij, maar ook ik zat 3 jaar geleden in een soortgelijke impasse als jij nu bent. dertiger, geen werk, geen spaargeld een veel te kleine woning plus nog eens een papa die niet wilde of kan tellen... Ik heb er echter voor gekozen het te houden (ben een BAM geworden) en heb nu een schitterend zonnetje van net 3, die geen dag meer zou kunnen missen. Heb alle instanties aangeschreven die er zijn om me te ondersteunen en heb over al geld gebedeld. Kreeg zelfs op een gegeven moment zelfs de pampers gratis.... dus helemaal onmogelijk is het niet! In principe ben ik tegen abortus, misschien ook wel uit mijn overtuiging alles heeft in het leven een bedoeling hoe dan ook! Vanuit geloofsovertuiging zou je ook kunnen zeggen: Onze lieve Heer schenkt! leven en maakt er een einde aan. In jou geval zou ik eens meerdere opties bekijken: bv je kind tijdelijk onderbrengen in een pleeggezin zodat jij je studie kunt afmaken. Iets definitiever is Adoptie. 1 ding is het allerbelangrijkste...het gaat erom wat jij, ja jij bent het belangrijkste met je kind! wilt en niet je familie die zich denkt te moeten schamen! Als laatste als ik je ergens mee kan helpen schroom niet om te mailen! sterkte met je keuze