Heeft iemand van jullie ervaringen met een mamafiets? In de winkel heb ik een Cortina Roots zien staan en een bsp la dolce vita mamafiets. Ik wil graag een stevige maar niet zware moederfiets.
Ik heb de Cortina Roots Transport; ik fiets er met twee kindjes op. Ben heel tevreden, maar het is wel een zware fiets; met stoppen vind ik dat soms wat instabiel voelen, maar met fietsen voelt het juist weer heel stabiel. Ik zou vooral aanraden om proefritjes te maken! Laat er fietsstoeltjes op zetten om te kijken of het past (ik vond het met een stoeltje voorop bv echt nog wennen, meer ruimte dan bij m'n oude fiets, maar het gewicht voelt toch weer heel anders). Liefst dus ook testen met kindje erin, en anders een zware tas ofzo, zodat je dus het gewicht voelt. Achteraf had ik namelijk misschien toch een andere keuze gemaakt als ik meer proefritjes had gedaan, ook al ben ik nu echt heel blij met de Cortina!
Ik heb zelf een giant mio. Dat is 1 van de lichtste moederfietsen. Het frame is er in de maten s m en l. Super fijne fiets.