Draagdoek in zomer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door dreumesmama, 18 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreumesmama

    dreumesmama Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.723
    0
    0
    Daar is weer een draagdoek topic, maar kan niet echt een antwoord in de andere topics vinden.

    Ik heb ons eerste kindje nooit gedragen, maar het lijkt me nu wel heel erg handig.

    Mijn oog is gevallen op een bykay, niet te ingewikkeld en mooi ding!
    Maar zal dat niet te warm zijn in de zomer? Ik ben eind juni uitgerekend.

    Een echte knoop doek zie ik niet zitten.
     
  2. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Hai Dreumesmama, ik denk dat een rekbare (tricot) doek van Bykay best warm is in hartje zomer inderdaad. Maar je zegt: "een knoopdoek zie ik niet zitten." Maar wat bedoel je daar precies mee, een rekbare doek is toch ook gewoon een knoopdoek?
     
  3. dreumesmama

    dreumesmama Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.723
    0
    0
    Is een geweven doek dan niet meer knopen dan een bykay?
     
  4. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Het is een andere techniek (een rekbare doek knoop je al vantevoren en daarna zet je je kindje erin, en een geweven knoop je met je kindje al tegen je aan) maar verder is het knopen zelf niet veel ingewikkelder hoor. Beiden vergt wat oefening. :)
     
  5. Juudje81

    Juudje81 Fanatiek lid

    14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bij een tricotdoek heeft het kindje bij de meeste normale knooptechniek vaak 3 lagen stof over zich heen. Die knooptechniek gebruik ik nu en dan vind ik zo'n doek veel te warm in de zomer. Uk en ik lopen er nu al in te zweten, bij wijze van. (in huis doe ik hem alleen met romper erin, anders is het veel te warm en zelf heb ik ook alleen een truitje aan met lange mouwen).

    Nu zijn er volgens mij ook knooptechnieken dat uk minder warm erin zit en minder stof over zich heen heeft. Dat zou zomers dus wel een oplossing kunnen zijn. Wellicht ook wat voor jou.
     
  6. DJ Momo

    DJ Momo Fanatiek lid

    23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    houd er rekening mee dat de doek als 1 laagje kleding telt.
     
  7. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ik zou dan inderdaad eerder gaan voor een geweven doek, een rekbare doek moet je net zo goed knopen, maar is veel warmer, omdat je daar ook meer lagen stof over elkaar hebt.

    Je hebt ook speciale geweven zomerdoeken, bijv. Hoppediz Das Leichte, die kunnen prima in de zomer gebruikt worden.
     
  8. Assi

    Assi Fanatiek lid

    2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hey meid,

    nou, ik ben van mijn dochtertje in juli 2009 bevallen en heb de eerste 3 maanden ook een draagdoek van ByKay gebruikt, hoor.

    Dat is echt niet te warm. Mijn meisje droeg gewoon een luchtig broekje en rompertje. Ze hoeven dan ook niet veel aan in de draagdoek!
    Ze vond het heeeeerlijk. Ze was lekker stil en mama kon rustig shoppen (ook heerlijk winkelen zonder kinderwagen)

    Aangezien mijn dochtertje 23 maanden is als haar broertje wordt geboren, ga ik nu weer voor een draagdoek. Dochterlief kan dan gewoon in haar buggy!

    :)
     

Deel Deze Pagina