Bugaboo uv scherm of doekie?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Misstiara5, 30 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

29 sep 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Ik merk dat een baby altijd last heeft van de zon.
    Wat is dan handiger om te halen de bugaboo uv scherm of de doekie?
    Ik ben benieuwd of de bugaboo uv scherm er ook voor zorgt dat het donker binnen is, werkt het als een soort van zonnebril? Ik ben benieuwd naar ervaringen. Dank alvast!

2. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Wij hebben een dookie, vind het echt een rotding! Ze zijn lelijk ook, hij zou roze zijn maar is verwassen paars... Daarbij kun je hem oprollen zeggen ze maar het ziet er niet uit... Hier dus een miskoop!

3. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    niet mooi, maar ik neem altijd n hydrofiel luier mee met twee knijpers om te klippen als de zon in de wagen schijnt

4. Poppe

Poppe Bekend lid

3 dec 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    UV-scherm is gewoon doorzichtig en wordt dus niet donker binnen. Zou ik absoluut niet kopen. Groot extra ding om mee te slepen en erop te monteren... staat niet leuk... Echt een grote NEE!

Dooky geen ervaring mee.

Ik heb altijd een hydrofiel over de kap met knijpertjes vast (hippe neon-knijpers :) ), of knijp hem vast met een speelgoedje met ring/knijper.

Tegenwoordig met een extra mooie Aden&Anais hydrofiel of swaddle. Is meteen multifunctioneel als extra spuugdoekje/wikkeldekentje.

5. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    Inderdaad, een hydrofiel en een paar knijpers is echt gewoon het handigst en het flexibelst (en goedkoopst). En begin al helemaal niet aan een parasolletje, wie dat ooit bedacht heeft :(?

6. merry78

merry78 Actief lid

18 aug 2010
    490
    0
    16
    Ik had inderdaad ook een parasol die speciaal boor de Joolz is (lees: duur) en dat is echt een onding. En nu een dooky en dat is prima te doen. Ook al vindt mijn 13 maanden dreumes het niet altijd even leuk dat ze niets kan zien. Dus ik denk dat het vooral voor kleine baby's handig is.

7. jamaila

jamaila Bekend lid

27 jun 2011
    527
    0
    0
    friesland
    Ik zat ook in dubio en heb voor mijn bugaboo donkey gekozen voor 2 dooky's. Mijn zoon trekt hydrofiel luiers er af. De rede dat de breezy sun cap niet gekocht heb is omdat het leek op een soort leefnet voor vissen. Een grote gaas achtige slang leek het. Het moest door de balijnen van de zonnekap, ik zag mij niet telkens wisselen en de balijnen van de ene in de andere en weer terug. Dan vond ik dooky handiger. Hier goede ervaringen ermee. Echt mooi vind ik het ook niet maar wel praktisch.

8. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Hier ook een Dooky aan de Bugaboo. Lijkt me ook straks handig met wind en kou enz.

9. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    wij hebben een dooky. Werkt goed tegen grijp graage handjes :)

10. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Wij hebben ook een dooky. Werkt goed hoor.

11. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

29 sep 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Super, dank jullie wel voor al jullie reacties. Denk dat het de dookie dan wordt. Maar ga vooral door met jullie meningen.

Ik had de uitscherm nog niet in het echt gezien. Dus goed om te weten wat ik ervan kan verwachten.

Parasolletje heb ik helaas al gekocht, lag in de aanbiedingenbak.

12. kalli

kalli Niet meer actief

Ik kan (nog) niet uit eigen ervaring spreken, maar ik woon in het land van de zon en ik kan wel vertellen wat hier het meest gebruikt wordt. Geen dooky, echt ik heb er nog niet één gezien hier. Een hele enkeling heeft een hydrofiel of iets dergelijks, maar ook niet veel dus. De meesten hebben toch een parasol en het schijnt dat de parasol vaak verkeerd gebruikt wordt, waardoor hij heel onhandig lijkt, maar vraag me niet hoe. De Bugaboos hadden gedurende de zomer allemaal een zomerkap erop en zo'n verkoelend matje erin, maar nu de temperaturen aan het dalen zijn (plusminus 25 graden) komen de gewone kappen er weer op.
    Succes!

13. jamaila

jamaila Bekend lid

27 jun 2011
    527
    0
    0
    friesland
    als je in een heel zonnig land woon zal het vast handig zijn, want dan zal je meerendeel van de tijd de breezy sun cap gebruiken.

maar ik kan me niet voorstellen dat je een parasol ook verkeerd kan gebruiken?
    ik had ook een parasol, nou waardeloos vond ik het. Ten eerste beschadigd het frame snel, doordat je het aldoor aandraai. Met het wandelen loop je telkens ergens anders en de zon staat aldoor anders, dat je blijf draaien en doen aan je parasol. Soms zat de parasol voor me gezicht. Nee hier ook gauw weer weg gedaan die parasol. ik kon er niet mee overweg.

als je echt in een warm zonnig land woon dan lijkt een dooky ook niet ideaal, want je kindje zit dan toch in de hitte van de kap. dan is zo een breezy sun cap lijkt mij dan ideaal

14. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

13 jul 2011
    447
    0
    0
    Hier hebben we ook een dooky. Al veel plezier van gehad! Ook praktisch als je met je pasgeborene door de plaatselijke supermarkt loopt waar iedereen je kent en ook iedereen de kleine wil zien. Hup dooky omlaag en roepen dat de kleine slaapt. Opgelost :D

15. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Hier ook de donkey met dooky's, ideaal veel beter dan gehannes met lelijke knijpers en hydrofiel. Bovendien is een dooky ook echt uv werend en een hydrofiel niet.

Deel Deze Pagina