flessenwarmer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door cactusje, 18 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik ben een beetje aan het kijken voor een flessenwarmer.
    degene die ik eigenlijk wilde van prenatal is er niet meer.
    daar gooide je water in op knopje duwen en het water kwam er in de juiste temperatuur uit
    welke hebben jullie en wat vind je er van?
    als je bijv. de universele hebt wat op zich wel handig is omdat je niet van tevoren zeker weet welke fles je baby het fijnste vind.
    kan je met de flessenwarmer voor je gaat slapen de fles met melk er al in zetten zodat je in de nacht gewoon meteen een flesje klaar hebt staan?
    heb er nu wel 1 gezien bij babydump Béaba Bib'second Control Pastel Blue | Béaba Flesbereiding | Baby-Dump
    maar ik heb er zelf niet zo veel verstand van wat nou wel en niet praktisch/handig is

2. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Hier een flessenwarmer van avent ; 2 euro op de rommelmarkt.
    Werkt prima. Heeft 3 standen. Gebruiken altijd stand 1, dan is het goed warm. Baby neemt vaak een pauze en dan zetten we hem weer in de verwarmer. Stand 1 houdt het dan ook goed warm.

3. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik heb er ook 1 van avent, maar dan en vrij uitgebreide. Je kan kiezen tussen kamertemperatuur, koelkast of diepvries en dan het aantal cc en dan gaat ie verwarmen. Ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik hem van een vriendin kon overnemen want ik ben niet heel tevreden. Ik moet altijd net wat meer cc indrukken dan er in de fles zit en dat gaat snachts niet altijd goed bij mij. Ik denk dat ik eerdaags gewoon naar beneden ga om de fles te maken.
    Ik gebruik difrax flessen en zijn niet handig in een flessenwarmer die met water verwarmd want het hete water gaat tussen de bodem en de fles zitten. Ik verwarm het water in een andere fles en dat giet ik dan over.

4. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Waarom wil je een flessenwarmer? Die van ons staat ongebruikt in de kast. Afgekolfde borstvoeding verwarmde ik au bain marie en water voor kunstvoeding doe ik in de magnetron (20 sec per 100ml bij 700watt). Daarna poeder erbij, even roeren en we hebben precies de goede temperatuur.
    Waarschijnlijk gebruiken we hem alleen tijdens de vakantie

5. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    bij dl ging het flesje wel gewoon in de magnetron.
    nu staat die tegenwoordig op een behoorlijk onhandig plekje omdat we hem eigenlijk nog maar amper gebruiken.
    verplaatsen gaat ook niet helaas..
    dus flessenwarmer leek me nu wel handiger.
    heb gelukkig nog wel even de tijd om me er in te verdiepen welke voor ons het beste zal zijn..

6. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Waterkoker is veel sneller hoor. Voor gekolfde bv is een flessenwarmer dan wel weer makkelijk. Welk merk je het beste kunt nemen weet ik niet. Wij hebben die van prenatal zodat we in de auto straks ook potjes kunnen verwarmen

7. VSC

VSC Niet meer actief

Ik heb er nog 1 voor je, helemaal nieuw van tommeetippee. Warmt t snelste op van allemaal :p

8. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Ik had er een van avent. Werkt opzich prima, maar duurt veeeeel langer dan de magnetron. Niet echt fijn als je een hongerig krijsend kind hebt ;)
    De poeder voeg je toch pas toe als het water op temp is, dus om voedingsstoffen te behouden hoef je het niet te doen. Ik vond de magnetron of deel koud/deel kokend water beter.

9. Kenzaaa

Kenzaaa Niet meer actief

Ik vind voor mijzelf een flessenwarmer echt onnodig. Waterkoker op helft gekookt water en ander helft koud water. Precies de juiste temp en binnen een minuut gefixt.

10. Louloute

Louloute Niet meer actief

Cactusje, wat je ook kan doen is een waterkoker nemen waarbij je de temperatuur kan instellen. Deze bijvoorbeeld:
    Waterkoker
    Is ook heel handig als je van thee houdt, kan je beter smakende thee mee bereiden :) voor groene thee is 70 graden optimaal bijvoorbeeld :p

11. Vek

Vek Actief lid

10 mei 2013
    154
    0
    16
    NULL
    NULL
    Flesje alvast vullen met deel koud water en met poeder (al goede hoeveelheid in torentje) op nachtkastje. Reiswaterkokertje ernaast. Deze aan zodra je wakker bent en je hebt binnen 1 min je fles helemaal klaar...manlief ondertussen pamper laten doen en baby laten brengen?

12. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    bedankt dames!!
    ik ga binnenkort mijn blijde doos ophalen en ga dan meteen even goed naar de warmers kijken.
    en hopen dat de verkoopster een eerlijk advies kan geven

13. katee

katee Actief lid

25 aug 2014
    102
    4
    18
    Noord Holland
    ik heb een medela b well flessenwarmer (kun je ook gewoon eten /potjes in opwarmen) en ook bevroren melk, hij warmt het heel langzaam naar de juiste temp :)

Deel Deze Pagina